پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک دنیا خواهد شد

به گزارش سیلور 7، یک شرکت روسی بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا را برای علاقه مندان سفر به تایلند در شهر پوکت می سازد. در حالی که در نیویورک نیز خبر از ساخت بلندترین چرخ و فلک می دهند، ژاپن هم از بزرگ ترین چرخ و فلک خود و پنجمین چرخ و فلک دنیا در تابستان سال جاری بهره برداری می نماید و پیش تر نیز دبی مدعی ساخت بلندترین چرخ و فلک دنیا بوده است.

پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک دنیا خواهد شد

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

شرکت روسی پاکس مسکو که در تایلند نیز شعبه دارد، اعلام نموده است که در نظر دارد با سرمایه ای بالغ بر 20 میلیون بت در پروژه ای ویژه در شهر پوکت مشارکت کند. این شرکت امیدوار است ظرف مدت 18 تا 24 ماه بسته به تصویب بودجه از طرف دولت، در طرح تکمیل چرخ و فلک این شهر نیز مشارکت کند. این شرکت پیش تر نیز در روسیه، ایتالیا و کره جنوبی چنین سازه ای ایجاد نموده بود، اما اخیرا اعلام نموده است که تمام مدل های قدیمی خود را که از سال 1998 شکل گرفته بود، تعطیل نموده و با مدل های جدید در ارتفاع 140 تا 180 متر چرخ و فلک های خود را طراحی و احداث می نماید.

برای دومین بار در سه سال گذشته یک چرخ و فلک بزرگ برای پوکت تایلند که از قبل وعده داده شده بود، به مرحله بهره برداری می رسد.

از دیگر سو به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزرگ ترین چرخ و فلک جهان در نیویورک شروع شده است. این چرخ و فلک عظیم 192 متر ارتفاع دارد و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون دلار ساخته خواهد شد.

شرکت هلندی Starneth BV که پیش تر چرخ و فلک عظیم لندن یعنی چشم لندن را ساخته بود، کار ساخت چرخ و فلک نیویورک را بر عهده خواهد داشت. این سازه عظیم بخشی از پروژه یک میلیارد دلاری توسعه سنت جورج در نیویورک به شمار می آید.

در این چرخ و فلک از 36 کپسول یا کابین برای سوار کردن علاقمندان استفاده خواهد شد که هر یک ظرفیت 40 نفر را دارد. یک دور کامل این سازه عظیم 38 دقیقه طول می کشد.

چرخ و فلک اوزکا با 123 متر ارتفاع قادر به حمل 72 مسافر است که دارای دو کابین VIP با صندلی های لوکس است. این چرخ و فلک در هر 18 دقیقه یک دور کامل می زند و در صورت تکمیل پنجمین چرخ و فلک بلند در جهان خواهد بود. چرخ و فلک 113 متری تمپوزان در اوزکای ژاپن پیش تر بلندترین چرخ و فلک جهان در حدود سال های 1997 تا 1999 بود.

اما در سال های اخیر بزرگ ترین چرخ و فلک جهان تا کنون با ارتفاع 168 متر در تاریخ 30 مارس در شهر لاس وگاس آمریکا به بهره برداری رسیده و هنوز هم صندلی خود را حفظ نموده است. بعد از آن چرخ و فلک سنگاپور با 167 متر ارتفاع دومین رتبه جهان را دارد و چرخ و فلک ستاره نانچانگ در چین با 160 متر ارتفاع، چشم لندن با 135 متر به ترتیب مقام های سوم و چهارم را دارند. چرخ و فلک اوزاکا رتبه پنجم جهان را از آن خود می نماید.

در حال حاضر مسابقه ای بر سر ساخت بزرگ ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان در بسیاری از مقاصد گردشگری روی داده است که هر یک از سازندگان مدعی آن هستند که چرخ و فلک در دست احداث بزرگ ترین سازه از این دست در جهان خواهد بود.

سازندگان چرخ و فلک در حال احداث در پوکت مدعی هستند که از چرخ و فلک لاس وگاس نیز بلندتر خواهد شد، اما هنوز اندازه گیری معتبر و قابل استنادی در دست نیست. البته دبی نیز چرخ و فلک چشم دبی را دارد و مدعی است که این سازه رتبه یک بلندترین چرخ و فلک جهان را دارد. اما در این مورد نیز هنوز گزارش قطعی که این ادعا را تأایید کند در دست نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 294

به "پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک دنیا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت صاحب بزرگترین چرخ و فلک دنیا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید