با زیباترین دریاچه های جهان آشنا شوید

به گزارش سیلور 7، در دنیا دریاچه های بسیاری وجود دارند اما در میان این هزاران دریاچه، دریاچه هایی هستند که واقعا خارق العاده اند، در این مطلب با آن ها آشنا می شوید.

با زیباترین دریاچه های جهان آشنا شوید

دریاچه کارتزا (Carezza)، ایتالیا

دریاچه کارتزا در ایتالیا به خاطر رنگ زمردی، سکوت و شفافیت بلورینش تحسین می گردد. در یک روز آفتابی می توانید انعکاس کوه ها را در این برکه ببینید. طبق افسانه ها یک جادوگر عاشق، جواهراتش را داخل این برکه انداخته که باعث شده این رنگی گردد.

دریاچه مورین (Moraine)، کانادادر حال پیاده روی در دره ده قله با چشم انداز بی نظیر این دریاچه فیروزه ای روبرو می شوید. رنگ سبز آبی فوق العاده آن در طول روز تغییر می نماید. جهت های کوهپیمایی و پیاده روی زیادی در اطراف دریاچه وجود دارد.

برکه داو (Dove)، تاسمانییک جاده چوبی شش کیلومتری این برکه را احاطه نموده و می توانید هنگام پیاده روی در آن از چشم انداز جنگل و کوهستان لذت ببرید.

برکه پاول (Powell)، یوتا، ایالات متحدهاین برکه مصنوعی در گلن کانیون واقعا تماشای است. برکه پاول دومین برکه بزرگ آمریکاست و امکاناتی مثل قایقرانی، شنا، غواصی و ماهیگیری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

درونت واتر (Derwentwater)، انگلستان

این برکه 5 کیلومتری یکی از محبوب ترین نقاط منطقه و مورد علاقه عکاسان است. یک جهت پیاده روی 16 کیلومتری دور این دریاچه وجود دارد.

برکه پهو (Pehoe)، شیلیاین دریاچه تماشای در پاتاگونیا آب آبی شفاف و خنکی دارد و در کنار قله های کوهستانی نشسته است.

برکه تاهو (Tahoe)، نوادابزرگترین برکه کوهستانی آمریکای شمالی به خاطر زیبایی و فعالیت های فضای بازش مشهور است. در این چشم انداز باشکوه در رشته کوه سیرا می توانید قایقرانی یا شنا کنید.

دریاچه دهانه، اورگاناین دریاچه عمیق ترین برکه آمریکاست و عمیق ترین رنگ آبی را هم دارد. از تماشا این برکه آبی زیبا که در میان صخره ها واقع شده است هیجان زده می شوید.

برکه هات (Hutt)، استرالیابرکه ای صورتی رنگ است که در ساحل مرجانی غرب استرالیا واقع شده است. این برکه رنگ صورتی خود را از یک گونه جلبک خاص گرفته است.

دریاچه پلیتویس (Plitvice)، کرواسیاین منطقه در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده و شامل 16 دریاچه فوق العاده زیبا می گردد که با مجموعه ای از آبشار ها به هم متصل می شوند و رنگشان در ساعات مختلف روز و فصل های مختلف تغییر می نماید.

دریاچه بایکال، سیبریبزرگترین ذخیره گاه آب شیرین دنیا، هر سال جهانگردان زیادی را به خود جلب می نماید. به آن لقب گالاگوس روسیه را داده اند.

دریاچه ماناساروار (Manasarovar)، تبت غربیاین دریاچه زیبای فیروزه ای یکی از مرتفع ترین دریاچه های دنیا است که با قله های هیمالیایی و معابد بودایی احاطه شده است. با این حال بازدید از این دریاچه فقط با تور ها و با مجوز امکانپذیر است.

دریاچه لوسرن (Lucerne)، سوئیسچهارمین دریاچه بزرگ سوئیس به زیبایی بین کوه ها نشسته است. دسترسی به این دریاچه آسان و یکی از محبوب ترین تفریحگاه های تابستانی است.

برکه پنج گل، چیناین دریاچه چند رنگ شما را به خود جذب می نماید و رنگ آن در طول روز تغییر می نماید. کلیسم کربنات و هیدروفیت به آن رنگ می دهند.

دریاچه غار ملیسانی (Melissani)، یوناناین غار دریاچه با درخت و جنگل احاطه شده است. در ظهر، خورشید مستقیما از قسمت باز بالای غار به دریاچه می تابد و رنگ آبی درخشانی به آن می دهد.

دریاچه پوکاکی (Pukaki)، نیوزیلنداین برکه فوق العاده فیروزه ای رنگ در یک دره یخی واقع شده است و می توانید از انعکاس کوه در آب آن لذت ببرید.

دریاچه کوریب (Corrib)، ایرلنددر این دریاچه می توانید از ماهیگیری و مهمان نوازی مردم محلی را لذت ببرید. علاوه بر این حدود 365 جزیره در سواحل آن وجود دارد.

دریاچه ناکورو (Nakuru)، کنیااین دریاچه در پارک ملی نوکورو واقع شده است و هزاران جهانگرد را نه فقط برای شنا بلکه برای تماشا تنوع غنی حیات وحشش به خود جذب می نماید از جمله فلامینگو های صورتی و 450 گونه پرنده دیگر.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1988

به "با زیباترین دریاچه های جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین دریاچه های جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید