در گیلان کجاها اقامت کنیم

به گزارش سیلور 7، سفر به استان گیلان با آن همه جذابیت های طبیعی برای یک استراحت و فرار از زندگی شهری عالی است، اما بهتر است کجاها اقامت کنیم در ادامه پیشنهادهایی را برای اقامت در ناحیه های مختلف گیلان برخواهیم شمرد با ما همراه باشید.

در گیلان کجاها اقامت کنیم

استان گیلانیکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های کشور است که به واسطه این سرسبزی و سواحل شنی زیبایش هر ساله میزبان گردشگران بیشماری از سراسر ایران است. تا کنون این گردشگران در ویلاها و یا خانه های شمالی ها میزبانی می شدند؛ اما به تازگی این استان نیز مانند سایر استان های کشور اقامتگاه های بوم گردی را به بخش اقامتگاهی خود افزوده است. 

گیلان به مانند مازندران استانی است پهناور که اگر بخواهی از شرق تا غربش را بپیمایی حداقل 4، 5 ساعتی را باید برایش در نظر بگیری. از این جهت هر مسافری که عازم این استان می شود معمولا به بخش خاصی از استان سفر می کند. از این رو گیلان را به سه قسمت شرقی، مرکزی و غربی تقسیم کرده و در هر قسمت اقامتگاه هایش را به شما معرفی می نماییم.

شهرهای قسمت شرقی گیلان شامل رودسر، لنگرود، سیاهکل، آستانه و لاهیجان می شود که اگر مسافر این قسمت ها بودید می توانید برای اقامت خود از اقامتگاه بوم گردی گیله بوم استفاده کنید. گیله بوم اقامتگاهی متفاوت از بسیاری از اقامتگاه های بوم گردی کشور در شهر چابکسر رودسر است.از معماری و ظروف سفالی و غذای محلی اش گرفته تا برنامه های متنوعی چون میوه چینی، گشت محلی، چای چینی و … که هر کدامش به تنهایی می تواند لذت سفر را دو چندان نماید، در گلیه بوم در انتظار شماست.

اما اگر میهان سیاهکلی ها هستید در روستای تازه آباد جنگاه خانواده هاتف در اقامتگاه دیلمای گشت میزبان شما خواهند بود.

بخش مرکزی اما شامل رشت، فومن، رودبار و صومعه سرا است که در این بخش اقامتگاه تلارخانه بردبار و خانه پدربزرگ دو اقامتگاهی است که هر دو به فاصله 15 دقیقه ای از رشت قرار گرفته اند. در تلارخانه بردبار حصیربافی و دیدار حیوانات محلی و در خانه پدربزرگ تراس پرگل با منظره حیاطی سرسبز در انتظار شما هستند تا خاطره ای شاد از سفر را بدرقه راهتان کنند.

گیلگمش اقامتگاه سنتی دیگری در این منطقه است که در استان گیلان، کیلومتر 300 اتوبان تهران – رشت ، دامنه قله درفک، روستای فرارود قرار دارد. . تجربه قدم زدن در جنگل های بکر و رویایی این منطقه، پخت نان تنوری، شب نشینی کنار آتش و لذت بردن از سکوت جنگل در کنار جذابیت ها و امکانات تفریحی شامل رودخانه، آبشار، کلبه های ییلاقی، اقامتی متفاوت و دلنشین را برای شما رقم خواهند زد.

قسمت غربی گیلان نیز شامل شهرهای ماسال، بندرانزلی، هشتپر، رضوانشهر و آستارا ست که در این بخش اقامتگاه بوم گردی ساحلی حاج عباس واقع در بندر انزلی در محله ای ساکت و آرام با منظره ای زیبا و دیدنی از دریا و دسترسی آسان به مراکز خرید منطقه آزاد تجاری انزلی تنها اقامتگاه بوم گردی این منطقه است که میهمانان این بخش از گیلان را پذیرایی می کند.

انتشار: 12 خرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1

به "در گیلان کجاها اقامت کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در گیلان کجاها اقامت کنیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گیلان کجاها اقامت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید