ابوترابی: طی سال آینده میتوانیم شعار نه شرقی نه غربی را عملیاتی کنیم، تحریم عمرانی ایران تمدید تحریم های گذشته است

به گزارش سیلور 7، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تحریم ایران در حوزه عمرانی توسط آمریکا را تمدید تحریم های گذشته برشمرد و گفت: ما باید در جهان به سطحی از قدرت برسیم که شعار نه شرقی و نه غربی را به منصه ظهور برسانیم.

ابوترابی: طی سال آینده میتوانیم شعار نه شرقی نه غربی را عملیاتی کنیم، تحریم عمرانی ایران تمدید تحریم های گذشته است

ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در واکنش به تحریم بخش عمرانی کشور توسط آمریکا گفت: این تحریم ها، تحریم جدیدی نیست بلکه سال های سال شاهد تحریم های آمریکا در حوزه نفتی و غیر نفتی و عمرانی علیه کشورمان بوده ایم که هرازچندگاهی آنها را تمدید می نمایند.

وی تحریم ایران در حوزه عمرانی توسط آمریکا را تمدید تحریم های گذشته برشمرد و اضافه کرد: ما باید در جهان به سطحی از قدرت برسیم که شعار نه شرقی و نه غربی را به منصه ظهور برسانیم.

ابوترابی توضیح داد: در دو سال گذشته شاهد بودیم تا چه اندازه ظرفیت های خوبی که تا پیش از آن مورد غفلت واقع شده بود، فعال شد و این اقدام چه برکاتی برای کشور به دنبال داشت به طور مثال طی دو سال گذشته پیشرفت چشمگیری در عرصه داروسازی داشتیم که اگر در دو سال آینده با این سرعت حرکت کنیم در این حوزه به کاملا به خودکفایی می رسیم.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه در حال حاضر 94 درصد از فراوریات دارویی کشور داخلی است، این موضوع را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: اکنون 68 درصد مواد اولیه و پایه ای دارو بومی سازی شده و ان شاالله با همین سرعت تا دو سال آینده و با اعتماد به جوانان و شرکت های دانش بنیان می توانیم تا مرز صادرات دارو پیش برویم.

ابوترابی یادآور شد: با توجه به اینکه در زمینه غذا به خودکفایی نزدیک شده ایم و بسیاری از وابستگی هایمان کاهش پیدا نموده است ان شاالله تا دو سال آینده خودکفایی در این حوزه نیز تضمین شده خواهد بود. از سوی دیگر شاهد انقلاب بزرگی در حوزه قطعه سازی خودرو بودیم به نحوی که بسیاری از قطعات بومی سازی شده است که این اتفاق به یمن اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت های داخلی صورت گرفت.

وی در انتها با بیان اینکه با وضعیتی که از یک سال گذشته در حوزه عمرانی، فراوری دارو و بومی سازی قطعات خودرو شاهد بودیم ان شاالله ظرف دو سال آینده در جهان شعار نه شرقی و نه غربی را عملیاتی خواهیم کرد، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ دلار رو به کاهش است و شاهد تقویت پول ملی هستیم این امید می رود که وضعیت آینده کشورمان نسبت به شرایط فعلی بسیار امیدوارنماینده تر باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 609

به "ابوترابی: طی سال آینده میتوانیم شعار نه شرقی نه غربی را عملیاتی کنیم، تحریم عمرانی ایران تمدید تحریم های گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوترابی: طی سال آینده میتوانیم شعار نه شرقی نه غربی را عملیاتی کنیم، تحریم عمرانی ایران تمدید تحریم های گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید