ادعای وزیر خارجه کانادا درباره دخالت خارجی در انتخابات این کشور

به گزارش سیلور 7، وزیر خارجه کانادا بر این باور است که احتمال دخالت کشورهای خارجی در انتخابات اکتبر این کشور وجود دارد.

ادعای وزیر خارجه کانادا درباره دخالت خارجی در انتخابات این کشور

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا روز آدینه گفت: این احتمال وجود دارد که عاملان خارجی در انتخابات اکتبر کانادا دخالت نمایند و وزیر خارجه بریتانیا گفته است که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از دخالت کشورهایی مثل روسیه در این انتخابات، کاملا لازم و لازم است.

مقام های اطلاعاتی آمریکا و بعضی دولت های اروپایی روسیه را متهم به دخالت در انتخابات خود طی سال های اخیر نموده اند. این اتهامات با قاطعیت از سوی مسکو رد شده است.

وزیر خارجه کانادا در پاسخ به این سئوال که آیا نگران دخالت روسیه در انتخابات اکتبر است، گفت: من به شدت نگران هستم. ارزیابی ما این است که به احتمال زیاد دخالت در انتخابات رخ خواهد داد و تصور می کنیم که پیش از این نیز بعضی کوشش های خرابکارانه از سوی عاملان خارجی برای مختل کردن روند دموکراسی ما اجرا شده است.

وی گفت: این کوشش ها البته با هدف دستیابی به یک نتیجه تعیین و خاص نبوده است بلکه با هدف چند قطبی کردن جوامع غربی اجرا شده است.

وی این اظهارات را در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 7 در پاریس بیان نموده است. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و کانادا و همین طور اتحادیه اروپا در نشست پاریس شرکت نموده اند تا درباره اتخاذ تدابیر مشترک برای جلوگیری از دخالت قدرت های خارجی و بی ثبات کردن کشورهای دموکراتیک مذاکره و رایزنی نمایند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در این باره گفت: این مساله کاملا روشن است که کشورهایی مثل روسیه عامل اصلی بسیاری از اقدامات تفرقه افکنانه هستند. دولت کانادا کاملا نسبت به تهدیدات احتمالی هوشیار و مراقب خواهد بود.

آوریل سال گذشته دولت کانادا تدابیر خاصی را برای جلوگیری از دخالت کشورهای خارجی در انتخابات اتخاذ کرد.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز در این باره گفت: این مساله کاملا اهمیت دارد که دموکراسی های لیبرال با دخالت روسیه و سایر کشورها مقابله نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 241

به "ادعای وزیر خارجه کانادا درباره دخالت خارجی در انتخابات این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وزیر خارجه کانادا درباره دخالت خارجی در انتخابات این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید