امریکا تعرفه کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد

به گزارش سیلور 7، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور داد از امروز آدینه تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به امریکا از 10 درصد به 25 درصد افزایش یابد.

امریکا تعرفه کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد

به گزارش تلویزیون فونیکس هنگ کنگ، با تصمیم رییس جمهوری آمریکا اعمال این تعرفه ها یک روز پس از آنکه هیاتی به ریاست لیو خه معاون نخست وزیر چین وارد واشنگتن شد، شروع شد.

رییس جمهوری آمریکا در توئیت خود به کشاورزان آمریکایی نوشته است که اصلا نباید نگران این تعرفه ها باشید زیرا 100 میلیارد دلار برای کشور درامدزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد اگر ما بتوانیم از این مبالغ درامدی خوب استفاده کنیم می توانیم از آنها برای مصارف مختلف از جمله زیرساخت های کشور بهره بگیریم.

وی در عین حال توضیح داد که اصلا نباید با چین برای رسیدن به یک توافق تجاری شتاب کرد باید در راستا منطقی این گفت و گوها را ادامه داد و توافقی حاصل کرد که چین نتواند زیر آن بزند.

ترامپ ضمن رد نگرانی ها از فروپاشی مذاکرات تجاری با چین گفت که ما بخشی از درامد مالیاتی را می توانیم صرف خرید از کشاورزان کنیم و محصولاتشان را برای کشورهای نیازمند صادر کنیم.

وزارت بازرگانی چین پس از ساعاتی از اعمال تعرفه های جدید آمریکا از این بابت ابراز تاسف کرد و اضافه کرد که چین باید تدابیر مقابله مثل را در نظر بگیرد.

در همین حال گزارش ها حاکی است که کالاهایی که پیشتر از چین برای آمریکا بارگیری شده است، مشمول تعرفه های سنگین واشنگتن نخواهد شد.

این گزارش ها تصریح می نماید افزایش تعرفه ها باعث سردرگمی شرکت های چینی شده است که پیشتر بارهای خود را برای بارگیری به آمریکا آماده نموده بودند و اکنون نمی دانند باید چطور به پرداخت ها و مابه التفاوت قیمت ها رسیدگی نمایند و با مشتریان آمریکایی به یک نتیجه مشترک برسند.، ایرنا

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 182

به "امریکا تعرفه کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امریکا تعرفه کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید