ایران 54 مهاجر غیرقانونی پاکستانی را تحویل این کشور داد

به گزارش سیلور 7، اسلام آباد - خبرنگاران - نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اخیرا 54 تبعه پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت و تحویل مسوولان مرزی ایران دادند.

ایران 54 مهاجر غیرقانونی پاکستانی را تحویل این کشور داد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران به نقل از منابع رسمی پاکستان، اتباع بازداشت شده پاکستانی که بدون داشتن مدارک معتبر در ایران اقامت داشتند، از طریق گذرگاه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه در ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.

بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مربوط به مهاجرت ندارند و بسیاری از آنان نیز قصد عبور از جهت ایران برای ورود غیرقانونی به کشورهای اروپایی دارند.

چهار روز پیش نیز مسوولان مرزبانی جمهوری اسلامی 107 تبعه پاکستانی را که به طور غیرقانونی وارد ایران شده بودند، پس از بازداشت تحویل مقامات مرزی پاکستان دادند.

مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران همواره مسائلی را برای دو کشور ایجاد کرده است. تعدادی از این افراد اغلب به طور غیر قانونی و از جهتهای خطرناک و با وسیله های ناایمن جان خود را از دست داده اند.

همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند به طور غیرقانونی وارد ایران شوند،توسط مرزبانان ایران دستگیر و به کشورشان بازگردانده می شوند.

بیکاری و مسائل اقتصادی در پاکستان از مهمترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.

این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران،سعی می کنند با عبور از ترکیه و یونان خود را به اروپا برسانند اما بیشتر آنان پیش از رسیدن به مقصد توسط مززبانان و پلیس دستگیر می شوند.

آساق*274**1211

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 194

به "ایران 54 مهاجر غیرقانونی پاکستانی را تحویل این کشور داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 54 مهاجر غیرقانونی پاکستانی را تحویل این کشور داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید