تظاهرات هزاران انگلیسی و ایرلندی در اعتراض به تعلیق مجلس

به گزارش سیلور 7، هزاران نفر از مردم انگیس و ایرلند شمالی در اعتراض به تصمیم نخست وزیر انگلیس برای تعلیق مجلس این کشور، در خیابان های لندن و بلفاست دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات هزاران انگلیسی و ایرلندی در اعتراض به تعلیق مجلس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هزاران نفر از شهروندان معترض به تصمیم نخست وزیر انگلیس برای تعلیق مجلس این کشور بعد از ظهر شنبه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در خیابان های لندن و بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی) کردند.

گروهی از تظاهرکنندگان که در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در خیابان داونینگ لندن تجمع نموده اند و خبرنگار رویترز تعدادشان را حدود 2000 نفر تخمین می زند، با سر دادن شعار جانسون دروغگو، شرم بر تو و نمایش پلاکاردهایی با مضمون کودتا را متوقف کنید. از دموکراسی ما دفاع کنید. آینده ما را نجات دهید. سعی دارند اعتراض خود را به گوش شخص نخست وزیر انگلیس برسانند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که پیش از این تهدید نموده بود که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد، اخیراً موافقت ملکه انگلیس را برای برگزار نشدن جلسات مجلس تا روز 14 اکتبر جلب نموده است.

با توجه به اینکه خروج انگلیس در اتحادیه اروپا حداکثر تا 31 اکتبر (4 آبان) اتفاق خواهد افتاد، برگزار نشدن جلسات مجلس انگلیس تا روز 14 اکتبر (22 مهر) بدین معناست که نمایندگان مجلس عملاً شانسی برای مخالفت با تصیمات دولت بوریس جانسون درباره روند برگزیت نخواهند داشت.

بوریس جانسون در همان اولین نشست خبری خود به عنوان نخست وزیر انگلیس تأکید کرد که کشورش حداکثر تا روز 31 اکتبر تحت هر شرایطی اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود. وی البته چندین بار اعلام نموده است که لندن خواهان دستیابی به یک توافق نهایی با بروکسل و خروج از اتحادیه اروپا با توافق است.

با این حال اختلافات جدی بین انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص مرز ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد و بوریس جانسون چندی پیش خاطرنشان کرد اگر اتحادیه اروپا موضع خود را درباره مرز ایرلند تغییر ندهد، چشم انداز روشنی برای دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 324

به "تظاهرات هزاران انگلیسی و ایرلندی در اعتراض به تعلیق مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران انگلیسی و ایرلندی در اعتراض به تعلیق مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید