خبرنگاران پیش بینی دولت انگلیس درباره شرایط ویروس کرونا دراین کشور

به گزارش سیلور 7، لندن - خبرنگاران - همزمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ دو نفر در انگلیس هفته نامه ساندی تایمز گزارش داد؛ دولت لندن در حال تدارک برای مواجهه با احتمال مرگ ده ها هزار نفر بر این ویروس دراین کشور است.

خبرنگاران پیش بینی دولت انگلیس درباره شرایط ویروس کرونا دراین کشور

این نشریه انگلیسی روز یکشنبه اضافه نمود؛ در جلسات توجیهی دولت پیش بینی می گردد 80 درصد جامعه انگلیس به کرونا مبتلا شده که از این رقم 100 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. بر همین اساس وزارت مسکن دستورالعملی را برای شهرداری ها صادر و اعلام نموده که هرکدام باید چه میزان مرگ و میر بر اثر کرونا را مد نظر قرار دهند.

یک منبع موثق و نزدیک به دولت در این باره به ساندی تایمز گفت؛ همه این ارقام را به وقوع بدترین حالت نسبت می دهند اما کارشناسان می گویند که این پیش بینی ها حقیقی و رخ خواهد داد. همچنین یک کارگزار دولت، پیش بینی 100 هزار نفر مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا را نسبتا واقعی توصیف کرد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس از هفته گذشته به این سو فرایند فزاینده ای را طی نموده است. با شناسایی 45 مورد جدید ابتلا به این ویروس در 24 ساعت گذشته کل آمار مبتلایان در انگلیس به 209 نفر رسیده است.

تا به امروز دو نفر جان خود رابر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و 21 هزار نفر آزمایش تشخیص ابتلا به این ویروس را انجام داده اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس فردا (دوشنبه) دومین جلسه اضطراری دولت درباره نحوه مقابله با کرونا را ریاست خواهد نمود.

به گزارش ساندی تایمز، دولت کوشش می نماید تا بدون ایجاد وحشت در جامعه، مردم را برای مواجهه با بدترین شرایط آماده کند. این در حالی است که آنها نگران آثار منفی کرونا در سطوح مختلف جامعه و به ویژه بر اقتصاد هستند.

گزارش ها حاکی است که شهرداری ها طرح کاهش خدمات عمومی از جمله جمع اوری زباله ها را برای تمرکز روی بحران کرونا در دستور کار قرار داده اند. وزارت آموزش انگلیس هم که تا به امروز نسبت به تعطیلی مدارس مقاومت نموده طرح تاخیر برگزاری امتحانات را مد نظر قرار داده است.

به وزارت دادگستری هم توصیه شده که متهمان جرائم جزئی را زودتر از موعد از زندان آزاد کند. همچنین کوشش خواهد شد تا بیشتر جلسات دادگاه به وسیله ارتباط تصویری برگزار گردد. بر اساس آمار منتشر شده 84 هزار نفر در انگلیس زندانی هستند.

عالی ترین مقام پزشکی انگلیس پنجشنبه گذشته با اشاره به سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور گفت که دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است.

بر اساس این فاز، دولت لندن کوشش خواهد نمود تا ضمن مهار ویروس کرونا، سرعت شیوع بیشتر آن را کاهش دهد.

پروفسور کریس ویتی در مجلس انگلیس با تاکید بر اینکه باید واقع بین بود، گفت: مهار کرونا کمی خوش بینانه بوده و شانس چنین کاری بین کم تا صفر درصد است.

با این حال معاون او دیروز (شنبه 17 اسفند) در اظهار نظری متناقض گفت، سیاست دولت در این رابطه تغییری ننموده است. جنی هریس در گفت وگو با بی بی سی تاکید نمود دولت همچنان روی فاز نخست مقابله با کرونا یعنی مهار این ویروس متمرکز است. او بدون اشاره به سرعت افزایش ابتلا به کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته، مدعی شد که تصمیم گیری درباره شروع عملیات فاز دوم بستگی به سرعت شیوع ویروس دارد.

نخست وزیر انگلیس فردا (دوشنبه) در جلسه اضطراری اعضای دولت در این رابطه تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 880

به "خبرنگاران پیش بینی دولت انگلیس درباره شرایط ویروس کرونا دراین کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی دولت انگلیس درباره شرایط ویروس کرونا دراین کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید