خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال رسیدن به مرز شکنندگی هستیم، گفت: به نظر می رسد با اعلام شرایط سفید کرونا در خوزستان، سخت گیری ها و رعایت کردن نکات بهداشتی کم شده است.

خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (19 مردادماه) برگزار گردید، با اشاره به آخرین شرایط شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در سه چهار هفته اخیر مراجعات به بیمارستان ها و بستری ها کاهش یافته است با این وجود، اکنون در حال رسیدن به مرز شنمایندگی هستیم زیرا به نظر می رسد با اعلام شرایط سفید کرونا در خوزستان، سخت گیری ها و رعایت کردن نکات بهداشتی کم شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به قرمز بودن دو شهر خوزستان، اضافه نمود: با وجود قرار داشتن بعضی شهرها در شرایط قرمز، نارنجی و زرد، شرایط استان خوزستان سفید تلقی می گردد اما شرایط نسبت به چند روز پیش، شنماینده تر است.

شریعتی بیان نمود: باید بیشتر مراقبت گردد و تعداد ترخیصی های روزانه افزایش و سیر نزولی فرایند بیماری حفظ گردد و حتی این سیر نزولی بیشتر گردد تا با مشکل روبرو نشویم.

وی گفت: در حال حاضر در اهواز تنها در بیمارستان رازی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا انجام می گردد و دیگر بیمارستان ها به سمت خارج شدن از چرخه کرونا سوق داده شده اند.

استاندار خوزستان توضیح داد: با این وجود، تعداد بیماران در شهرستان های دزفول، مسجدسلیمان و شوشتر افزایش یافته است و باید بیشتر مراقبت نمایند. بهبهان نیز باید مراقبت ویژه داشته باشد زیرا در حال رفتن به این سمت است.

وی گفت: پروتکل های بهداشتی در مورد عزاداری های محرم به جز تاسوعا و عاشورا، از سوی ستاد ملی مشخص شده است. دستورالعمل های روزهای تاسوعا و عاشورا نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

شریعتی با اشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در عید غدیر در بعضی مناطق عنوان نمود: در شهرستان کارون، شیوه نامه های بهداشتی در عید غدیر رعایت نشد که این نوع موارد قابل پذیرش نیست و قابل پیگیری است.

استاندار خوزستان اضافه نمود: در ماه محرم، موضوع از گستره وسیع تری برخوردار است و از هم اکنون مسئولان باید آمادگی داشته باشند تا در صورتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نگردد، برخورد قهری و در صورت لزوم برخورد قضایی انجام گردد زیرا حفظ جان انسان ها اوجب واجبات است.

وی بیان نمود: تا زمانی که واکسنی در دسترس عموم قرار نگیرد، بر اساس عقل سلیم و نظرات کارشناسان بهداشتی، محدودیت های اجتماعی تنها راه حل تثبیت شده مقابله با این بیماری است.

شریعتی توضیح داد: اعلام شرایط سفید نباید موجب گردد که خطر اوج گیری دوباره ویروس را نادیده بگیریم، در غیر این صورت پیامدهای سهمگین آن، همه ما را دچار خواهد نمود.

وی گفت: در مورد فراوری و توزیع ماسک نیز اداره کل بازرسی استانداری باید ناظری مشخص کند تا بر همه فراورینمایندگان نظارت کند. در این زمینه می توانیم از ظرفیت سمن های تخصصی یاری بگیریم. سازمان صمت نیز از واحدهای فراوری ماسک و مواد بهداشتی حمایت کند.

استاندار خوزستان اضافه نمود: مدیریت بحران استانداری نیز در تامین مواد اولیه برای فراوری ماسک اقدام کند. به گمرک هم تاکید گردد مواد فراوری ماسک در اسرع وقت ترخیص شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1201

به "خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید