شانس ناچیز برلوسکونی برای پیروزی در انتخابات ایتالیا

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران : کارشناس ایتالیایی مسائل سیاسی تاکید نمود برلوسکونی شانس کمی برای پیروزی در انتخابات آینده ایتالیا دارد و ماریو مونتی نخست وزیر پیشین ایتالیا بیشترین نقش را در تشکیل دولت آینده ایتالیا خواهد داشت.

شانس ناچیز برلوسکونی برای پیروزی در انتخابات ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ روبرتو دی آلیمونته، استاد دانشگاه لوئیس رم، توضیح داد، محتمل ترین نتیجه انتخابات ایتالیا این خواهد بود که دولت میانه چپ قدرت کافی برای پیروزی در این انتخابات را به تنهایی یا در ائتلاف با میانه روی های حزب مونتی خواهد داشت.

این پیش بینی سرمایه گذارانی را که به شدت نگران پیروزی برلوسکونی در انتخابات آینده ایتالیا بودند مطمئن نموده است. به اعتقاد سرمایه گذاران پیروزی برلوسکونی می تواند ایتالیا را به بی ثباتی قبلی باز گرداند. این بی ثباتی برلسکونی را مجبور به کناره گیری از قدرت نموده و مونتی را جانشین وی در نوامبر 2011 میلادی ساخت. ایتالیا در آن موقع در حال حرکت به سوی یک بحران اقتصادی شبیه یونان بود.

پیر لوییجی برسانی که در تازه ترین نظرسنجی ها پیشرو است به احتمال زیاد برنده انتخابات مجلس خواهد شد. ولی نزاع و تقابل اصلی برای سنا خواهد بود جایی که کرسی های آن به صورت محلی و منطقه ای تعیین می گردد . استراتژی و راهبرد برسانی در شرایط کنونی دستیابی به کرسی های کافی در مجلس سنا است.

دی آلیمونته با آنالیز نتایج نظرسنجی در چهار منطقه بزرگ ایتالیا که برای انتخابات سنا رقابت می نمایند، به ده سناریوی مختلف دست یافته است که تنها در یکی از این سناریوها برلوسکونی می تواند نقش مانع را ایفا نماید و این مورد نیز بسیار بعید است. وی اضافه کرد، این بدان معناست که برلوسکونی اعتبار کافی برای ایفای نقش اصلی و تاثیر گذار در سنا را ندارد. این مونتی است که می تواند این نقش را ایفا نماید.

برسانی می گوید ائتلاف وی که در نظرسنجی ها 40 درصد آرا را در اختیار دارد در هر دو انتخابات سنا و مجلس سفلی در 24 و 25 فوریه پیروز خواهد شد. برلوسکونی مدعی است هنوز می تواند با جلب نظر رای دهندگان بلا تکلیف و سرخورده ایتالیایی در انتخابات پیروز گردد ولی همه نظرسنجی ها این مساله را بعید ارزیابی می نمایند.

البته یک مانع اصلی برای تحقق ایده پیوستن مونتی به ائتلاف برسانی وجود دارد. مونتی خواستار نخست وزیری ایتالیا است ولی این برسانی با این ایده موافق نیست. البته بعید به نظر می رسد که مونتی به جای تشکیل دولتی با ثبات با برسانی، بخواهد با برلوسکونی ائتلاف کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 318

به "شانس ناچیز برلوسکونی برای پیروزی در انتخابات ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس ناچیز برلوسکونی برای پیروزی در انتخابات ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید