پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد 300 و 350 ذوب آهن اصفهان

به گزارش سیلور 7، خبرگزاری خبرنگاران- به همت تلاشگران مهندسی نورد و دیگر مدیریت های مرتبط ، پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد 300 و 350 ذوب آهن اصفهان با موفقیت در حال اجرا است.

پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد 300 و 350 ذوب آهن اصفهان

به گزارش خبرنگاران، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: ایده و طراح اصلی این موضوع سرپرست نورد 300 و زیر مجموعه فنی داخل کارگاه با همکاری دفتر فنی نورد در تهیه نقشه ها و مدارک، و بعضا پرسنل فنی که در سایر کارگاههای نورد، از جمله نورد 500، که از توانایی فنی خوبی برخوردار هستند ، می باشند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کوشش و همت جمعی که در کارگاه نورد 300 ایجاد شده است و تشکر از سایر مدیریت های مرتبط که هم اینک همکاری بسیار تنگاتنگی با مهندسی نورد در این کار با ارزش دارند،گفت: با تکمیل این پروژه کاملا بومی سازی شده، از خروج اندازه زیادی ارز برای خرید تسمه بسته بندی و ملزومات آن که حقیقتا خیلی هم گران قیمت می باشند،جلوگیری شده و صرفه جویی قابل توجهی در سال حاصل خواهد شد.

محمد صدری سرپرست نورد 300 در این خصوص گفت :در نورد های 300 و350 ذوب آهن اصفهان که محصول میلگرد فراوری می شود، بسته بندی همچنان به صورت سنتی انجام گرفته که در این فرایند از سیستم تسمه پیچی و دستگاه سیکلوپ و زیگنود که کلا وارداتی می باشد استفاده می شود و هزینه های خرید خارجی و خروج ارز را در پی دارد. در این روش، بسته بندی بصورت دستی و حمل هر بسته، جداگانه به وسیله جرثقیل انجام گرفته که فرایندی سخت و طاقت فرسا و زمانبر بوده و گلوگاه فراوری هم میباشد . لذا ضروری است فرایند بسته بندی و جمع آوری محصول بصورت مکانیزه و شکیل انجام شود.

سرپرست نورد 300 خاطر نشان کرد: مزایای سیستم مکانیزه شامل حذف تسمه و دستگاههای تسمه پیچی، استفاده از میلگردهای فراوری داخل شرکت و خارج از نرم، کاهش زمان بسته بندی، کاهش توقفات، افزایش فراوری، افزایش کیفیت و شکیل شدن بسته ها و بعلاوه کاهش سختی کار و تعداد نیروی انسانی میباشد.

وی با اشاره به این نکته اضافه کرد: با توجه به شرایط فرایند فعلی بر آن شدیم سیستم بسته بندی محصول را تغییر داده و بصورت مکانیزه جایگزین نماییم که در این فرایند مکانیزه به تجهیزاتی از قبیل سیستم رولیکهای جمع آوری شاخه های محصول، دستگاه گره زن خاموت، سیستم رولیکهای حمل بسته، سیستم قاب زنجیر هیدورلیکی جهت انتقال به بستر انبارش بسته ها و نیز سیستم توزین بسته و تجهیزات اتوماسیون احتیاج می باشد.

سرپرست نورد 300 گفت : با توجه به توانایی های کارشناسان مهندسی نورد طراحی مهندسی کل فرایند، در نورد 300 و با یاری و ترسیم در دفتر فنی انجام گرفت.

وی اضافه کرد : این طراحی بگونه ای انجام گرفت که از امکانات و تجهیزات موجود حداکثر استفاده شود و کمترین هزینه و کاهش قطعات ساختی و خرید و بعلاوه کمترین تخریب فنداسیون را در بر داشته باشد .

محمد صدری گفت : در ابتدا طراحی دستگاه گره زن نیمه اتوماتیک طی شش ماه زمان و پس از تهیه حدود 100 شیت نقشه انجام گرفت و با بهره گیری از امکانات و تجیهزات موجود در کارگاه شامل سیلندرهای هیدرولیک، موتور و گیربکس و اسکلت فلزی در حال ساخت می باشد. فقط در صورت خرید این دستگاه، هزینه ای بیش از صد میلیارد ریال برای شرکت در پی دارد.

وی اضافه کرد: فرایند اجرایی این پروژه بدون احتیاج به توقف کارگاه از ابتدای دی ماه 1400 با همکاری مدیریت های نت مکانیک، اتوماسیون ، نت ساختمان ، امور فنی ، سفارشات و خرید آغاز و درحال انجام می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2063

به "پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد 300 و 350 ذوب آهن اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد 300 و 350 ذوب آهن اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید