وضعیت کاروانسرای گدوک فیروزکوه قابل توجیه نیست

به گزارش سیلور 7، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از بازدید از کاروانسرای گدوک در شهرستان فیروزکوه گفت: وضعیت کنونی این مکان تاریخی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید به سرعت ماشین آلات راهداری تخلیه و آسیب های وارده به آن مرمت گردد.

وضعیت کاروانسرای گدوک فیروزکوه قابل توجیه نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز شنبه 12 آبان در جمع خبرنگاران، درباره این کاروانسرای تاریخی گفت: کاروانسرای گدوک پس از مرمت، محل مهمی در حوزه گردشگری خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت و گو با بیان اینکه فیروزکوه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را به ویژه در حوزه طبیعت گردی در مجاورت کلانشهر تهران دارد به منطقه گردشگری تنگه واشی اشاره و اظهار داشت: با توجه به حضور جمعیت بالای گردشگران در این محل تاکنون در زیرساخت های منطقه سرمایه گذاری های لازم انجام نشده بود.

او اضافه نمود: طرح های یک سرمایه گذار مورد آنالیز نهاده شد و امید است با اجرای هرچه سریع تر این پروژه منطقه تنگه واشی به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل گردد.

معاون رئیس جمهوری گفت: در مسائل بوم گردی، باید روستاییان همراه باشند تا ظرفیتی برای کسب و کار آنها نیز ایجاد گردد چراکه اگر مشارکت های محلی وجود نداشته باشد هیچ امری به پایان نخواهد رسید.

مونسان در خصوص پروژه گردشگری دهکده سیب واقع در منطقه امین آباد فیروزکوه که اجرای آن متوقف شده است نیز تاکید نمود: نهادهای نظارتی درمورد این پروژه دغدغه دارد و با توجه به اینکه سرمایه گذار دارد، پیگیر هستیم تا با رعایت تمام موارد بتوانیم موانع موجود را مرتفع سازیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 86

به "وضعیت کاروانسرای گدوک فیروزکوه قابل توجیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت کاروانسرای گدوک فیروزکوه قابل توجیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید