از کجا بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟

به گزارش سیلور 7، با کاهش دما و بدتر شدن شرایط جاده، لاستیک های برفی به شما یاری می نمایند تا در جاده ایمن باشید. اگر در پی خرید لاستیک های برفی هستید یا مطمئن نیستید لاستیک های فعلی شما برفی هستند یا نه، این مطلب را از دست ندهید.

از کجا بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟

به گزارش خبرنگاران، فصل زمستان رسیده است و خودروها به لاستیک هایی احتیاج دارند تا به راحتی روی برف حرکت نمایند. بهتر است قبل از خرید، نشانه های لاستیک زمستانی را بدانید تا یک تایر مناسب انتخاب کنید و فصل سرما را بدون مشکل پشت سر بگذارید.

  • اینفوگرافیک | هنگام سر خوردن خودرو روی برف چه کنیم ؟ | در مسیرهای برفی و یخی با این دنده برانید

نماد کوه و برف اولین نشانه لاستیک زمستانی

از نشانه های لاستیک زمستانی یک نماد ویژه است. لاستیک های برفی دارای نماد کوه و دانه های برف در کناره هستند. دیواره کناری قسمت بیرونی لاستیک خود را آنالیز کنید (ناحیه بین لبه آج و رینگ). لاستیک های برفی همواره دارای نماد کوه کوچک با 3 قله با یک دانه برف در داخل هستند.

لاستیک زمستانی میخ دار است

لاستیک های برفی میخ دار هستند. در این تایرها از فلز استفاده شده تا چسبندگی بیشتری را ارائه دهند. لاستیک های برفی میخ دار در مناطقی که برف و یخ برای مدت طولانی وجود دارد رایج است. به خاطر داشته باشید که بیشتر لاستیک های برفی میخ دار فقط در ماه های زمستان قانونی هستند. استفاده از لاستیک های میخ دار در شرایط خشک می تواند جاده را خراب کند.

آج ها سومین نشانه لاستیک زمستانی

شکل آج یکی از نشانه های لاستیک زمستانی می تواند باشد. آج لاستیک زمستانی عمیق ترین آج تایر است. معمولاً لاستیک ها دارای آج های مربعی شکل با شیارهای کوچک و زیگ زاگ یا شکاف هایی روی آن ها هستند. بیشتر لاستیک های برفی لاستیک های خرد شده هستند، اما نه همه آنها. با این حال، لاستیک های خرد خرد شده در برف بهتر عمل می نمایند، زیرا شکاف های کوچک به آنها چسبندگی بیشتری می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2242

به "از کجا بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کجا بفهمیم لاستیک خودرو مناسب زمستان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید