انواع ویزای آمریکا را بشناسید│ چه کشورهایی برای ورود به آمریکا ویزا نمی خواهند؟

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: به طورکلی شهروندان کشورهای دنیا برای ورود به ایالات متحده باید تقاضای ویزا نمایند. البته کشورهای اندکی شامل قوانین ویزا نمی شوند و می توانند در شرایط خاصی بدون احتیاج به ویزا به این کشور سفر نمایند.

انواع ویزای آمریکا را بشناسید│ چه کشورهایی برای ورود به آمریکا ویزا نمی خواهند؟

شهروندان ایالات فدرال میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو که جز کشورهای پیمان ارتباط آزاد هستند، شهروندان کانادا، شهروندان قلمروهای فرادریاهای بریتانیا و همچنین شهروندان 38 کشور عضو برنامه چشم پوشی شامل کشورهای یونان، آندورا، استرالیا، آلمان، بلژیک، اتریش، برونئی، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، مجارستان، ایسلند، جمهوری ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی، سنگاپور، پرتغال، نروژ، اسلواکی، اسپانیا، اسلوونی، سوییس، چین، بریتانیا، سوئد و سن مارینو ازجمله این کشورها هستند و شهروندان سایر کشورها برای ورود به آمریکا باید ویزا تهیه نمایند.

انواع ویزا ایالات متحده

ویزا گردشگری و کسب وکار│ این ویزا برای افرادی صادر می گردد که به طور موقت برای کسب وکار (ویزای نوع B-1) یا برای مسائل درمانی یا تفریح (ویزای نوع B-2) به آمریکا سفر می نمایند. درکل، ویزا B-1 برای مسافرانی است که با مسائل مرتبط با کسب وکار شامل شرکت در همایش های بازرگانی و علمی آموزشی سر و کار دارند و ویزا B-2 برای کسانی است که صرفا با هدف گردشگری قصد ورود به این کشور را دارند.

ویزا کار│ این نوع ویزا که براساس نوع قرارداد شغلی و فعالیت حرفه ای با حروف H، L، O، P و Q معین می گردد برای افرادی صادر می گردد که با هدف اقامت و کار به آمریکا می روند. این نوع ویزا باید از سوی اداره خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده تایید گردد.

ویزا تحصیلی│ شهروندان خارجی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند باید پیش از درخواست این نوع ویزا از مدرسه، دانشگاه یا برنامه تحصیلی خاصی پذیرش بگیرند. به محض اینکه این موسسات آموزشی درخواست پذیرش را قبول کردند این افراد می توانند مدارک خودشان را به یکی از کنسولگری های آمریکا در سایر کشورها ارائه دهند. ویزا تحصیلی با دو شناسه معین می گردد. نوع اول ویزا F-1 است که رایج ترین نوع ویزا تحصیلی است و مربوط به تحصیل در دانشگاه ها، مدارس، کالج ها و برنامه های زبان انگلیسی می گردد. نوع دیگر ویزا تحصیلی که با نوع M-1 معین می گردد برای افرادی صادر می گردد که قصد مطالعات غیر آکادمیک یا مطالعات شغلی و مهارتی در موسسات آموزشی آمریکا را برای دوره های کوتاه مدت دارند.

ویزا عبور (ترانزیت) │ شهروندان کشورهای خارجی که برای ادامه سفر از نقطه ای به نقطه ای از دنیا مجبورند برای مدت کوتاهی در منطقه بین المللی مرزهای آبی، زمینی و هوایی آمریکا توقف نمایند باید این نوع ویزا را که با حرف C معین می گردد دریافت نمایند.

ویزا خدمه وسایل حمل ونقل│ خدمه وسایل حمل ونقل عمومی برای مثال کاپیتان، مهندسان و مهمانداران هواپیماها و کشتی هایی که در حریم هوایی یا دریایی توقف می نمایند باید ویزا خدمه را که با حرف D معین می گردد دریافت نمایند.

ویزا کارکنان امور دینی│ این ویزا برای افرادی از طبقه روحانیت ادیان مختلف برای مثال کشیش ها، اسقف ها و کاردینال هایی که برای ماموریت های دینی از واتیکان به آمریکا می روند صادر می گردد.

ویزا خدمتکار خانگی│ دیپلمات های خارجی یا مقامات رسمی دولتی که برای انجام ماموریت به آمریکا سفر می نمایند درصورتی که خدمتکار خانگی یا شخصی همراه دارند باید برای این خدمه این نوع ویزا را تهیه نمایند. این خدمه باید یکی از این وظایف شامل پخت وپز، ناظر پذیرایی، راننده خودرو، خدمتگزار، ملازم، فراش، پرستار بچه، مددکار مادران، باغبان و ... را عهده دار باشند.

ویزا خبرنگاران و رسانه ها│ این ویزا که با حرف I معین می گردد برای نمایندگان رسانه های خارجی که به صورت موقت برای تهیه گزارش و خبر به عنوان خبرنگار اعزامی یا دوره معین به عنوان خبرنگار مقیم به ایالات متحده سفر می نمایند صادر می گردد.

[related-post id=187012]

منبع: چمدان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 526

به "انواع ویزای آمریکا را بشناسید│ چه کشورهایی برای ورود به آمریکا ویزا نمی خواهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ویزای آمریکا را بشناسید│ چه کشورهایی برای ورود به آمریکا ویزا نمی خواهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید