اینترنت 6G حدودا 8.000 برابر سریع تر از اینترنت 5G خواهد بود!

به گزارش سیلور 7، به اعتقاد وزارت علوم و فناوری چین که هم اکنون در حال زمینه سازی و انجام مراحل مقدماتی نسل بعدی اینترنت پر سرعت داده است، اینترنت 6G از نظر تئوری حدودا 8.000 برابر سریع تر از اینترنت 5G خواهد بود!

اینترنت 6G حدودا 8.000 برابر سریع تر از اینترنت 5G خواهد بود!

همانطور که در زمینه اینترنت 5G، کشور چین یکی از پیشتازان این فناوری به حساب می آید، ظاهرا برای رسیدن به نسل بعدی نیز قرار است بار دیگر نام چین را به عنوان اولین کشور توسعه دهنده زیرساخت های آن ببینیم! این کشور در کوشش است در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد و ظاهرا در بخش اینترنت این کوشش ها نه فقط برای اعلام حضور، بلکه برای کسب مقام اول صورت می گیرند!

در حال حاضر وزارت علوم و فناوری این کشور در حال آنالیز و انجام اقدامات اولیه برای فراهم نمودن بستر اینترنت 6G است و به گفته یکی از اعضای این گروه، نسل بعدی اینترنت می تواند به سرعت باورنکردنی 1 ترابایت بر ثانیه برسد! این عدد حقیقتا شگفت انگیز و خارج از تصور است؛ آن هم برای اینترنت!

قیمت گوشی های 5G در سال 2020 تا چه اندازه پایین می آید؟

البته با وجود کوشش های بی وقفه چندین متخصص و خبره، باز هم باید تا چندین سال آینده شاهد رونمایی از اینترنت 6G باشیم! برای مثال توسعه اینترنت 5G که هنوز هم بسیاری از کشور ها به آن دسترسی کامل پیدا نکرده اند، در سال 2008 شروع شد! با این اوصاف، با پیشرفت چشمگیر علم بشر، می توان انتظار داشت تا قبل از سال 2030 به این فناوری با ارزش دست پیدا کنیم!

از اینترنت 5G و گوشی های 5G در سال 2020 چه انتظاراتی داریم؟

اینترنت 5G هم اکنون سرعت فوق العاده بالایی را ارائه می دهد و بعضی از کشورها نیز آن را خطری بسیار جدی تلقی می نمایند. چون سو استفاده از سرعت بالای آن می تواند در بسیاری از بخش ها خطرساز باشد! با این حال اینترنت 6G ظاهرا قرار است تعریف کاملا جدیدی از اینترنت را برایمان به ارمغان بیاورد؛ تعریفی که فعلا در ذهنمان نمی گنجد!

به علت تعیین نبودن زمان رونمایی از اینترنت 6G، از اینکه در چه جاهایی از آن استفاده می گردد نیز خبری نداریم! اما با توجه به آنچه که گفته شد و برای درک بهتر سرعت اینترنت 6G، باید بگوییم که به یاری آن می توانید 40 تا 50 فیلم با کیفیت 4K را در یک ثانیه دانلود کنید!

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 823

به "اینترنت 6G حدودا 8.000 برابر سریع تر از اینترنت 5G خواهد بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت 6G حدودا 8.000 برابر سریع تر از اینترنت 5G خواهد بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید