آنالیز معماری داخلی و خارجی ویلای لوکس در لواسان تهران

به گزارش سیلور 7، ویلای بسیار زیبا و خلاقانه ای که در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با آن آشنا سازیم به تازگی توسط شرکت معماری نکست آفیس (Nextoffice) به ریاست علیرضا تقابنی در منطقه لواسان تهران ساخته شده است و درمبحث معماری داخلی و خارجی مدرن و امروزی می توان آنرا یک نمونه سرآمد در کشور بشمار آورد. مساحت کل این بنا برابر با 812 متر مربع بوده و در زمینی با ارتفاع پست و تو رفته در جهت شیب با دسترسی محدود به خیابان قرار گرفته است. اگرچه که این بنا نسبت به ساختمان های همسایه در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است اما در نمای پشت، منظره بی نظیری از طبیعت اطراف در اختیار بیننده قرار می دهد است.

آنالیز معماری داخلی و خارجی ویلای لوکس در لواسان تهران

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم زمین محل احداث این بنا با قرار دریافت در ارتفاع پایین چالش پیچیده ای برای ساخت و نوع نمای ظاهری ساختمان پیش روی طراح قرار داده بود. اینکه چگونه نمای ظاهری ساختمان در عین محدود کردن نگاه های اطراف و همسایگان به داخل خانه، همچنان در بین ساختمان های اطراف خودنمایی کند و اجازه ورود میزان زیادی نور طبیعی به داخل ساختمان را بدهد. طرح با خلاقیت خود توانست با ایجاد پلانی انحنا دار و V شکل این مشکل را به بهترین نحو ممکن حل نماید. قرار دریافت حیاط خلوت بین دو بال پشتی ساختمان نمای زیبایی از طبیعت اطراف در اختیار بیننده قرار می دهد و در عین حال فضایی کاملا خصوصی در حیاط ایجاد می نماید.

در قسمت نمای داخلی خانه نیز با حجم های عجیبی در سقف روبرو می شویم که کمتر نمونه ای از آن در بین ساختمان های مسکونی دیده شده است. به همین خاطر به محض ورود به فضای داخلی ویلا با موجی از احساسات ناشناخته روبرو خواهیم شد که خود می تواند بسیار هیجان انگیز و صد البته جالب باشد.

معماری داخلی و خارجی

منبع: اتاق
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1254

به "آنالیز معماری داخلی و خارجی ویلای لوکس در لواسان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز معماری داخلی و خارجی ویلای لوکس در لواسان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید