در این بازارهای مالزی، ارزان خرید کنید

به گزارش سیلور 7، بهترین بازارهای مالزی

اگر جنوب شرقی آسیا به یک چیز معروف باشد آن چیز مطمئنا بازاهای متنوعش است. در این بازارها به غیر از اینکه محصولات تازه، اجناس باکیفیت و غذاهای ارزان خیابانی می خرید مردم محلی را هم از نزدیک می بینید و فرهنگ این ناحیه را کاملا حس می کنید. مالزی به داشتن بازارهای شبانه و متنوع معروف است، بازارهایی که امروز دیگر به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند و همه چیز در آن توریست پسند شده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با تعدادی از معروف ترین بازارهای مالزی آشنا شوید.

در این بازارهای مالزی، ارزان خرید کنید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

بازار شبانه باتو فرینگی (Batu Ferringhi)، پنانگ

بدون شک این بازار معروف ترین جاذبه شبانه بخش های شمالی جزیره پنانگ است. بازار شبانه باتو فرینگی بهترین راه برای گذراندن شب در زیباترین نقطه جزیره به شمار می رود، در این بازار با ردیفی از غرفه ها روبرو هستید که فرصت های زیادی را برای چانه زنی، خرید سوغاتی، وسایل دکوراسیون منزل، کارهای هنری و لباس برایتان فراهم می نماید. حتما قبل از اینکه خریدتان را قطعی کنید حواستان به فروشنده هایی باشد که ممکن است همان جنس را با قیمت مناسب تر ارائه دهند. غرفه های غذاهای خیابانی در این بازار از جاهایی است که باید حتما به آنجا سر بزنید. پنانگ بهترین غذاهای خیابانی در کل مالزی را دارد و حتما از چشیدن طعم غذاهای بینظیر آن خوشتان می آید.

بازار شبانه تامان کونات (Taman Connaught)، کوالالامپور

اگر به دنبال بهترین غذاهای خیابانی و وسایل قدیمی هستید این بازار دومین بازار بزرگ در کوالالامپور است. در این بازار در خیابانی به طول دو کیلومتر 700 مغازه و غرفه در اختیارتان است تا حسابی بگردید و از اجناس این بازار دیدن کنید. شکم گردان برای امتحان غذاهای خیابانی به این بازار می روند چون در اینجا حتی غذاهایی از سایر نقاط جهان راهم پیدا می کنید؛ از غذاهای آسان کره ای مثل مرغ سرخ شده گرفته تا آب میوه های خنکی که با خوردن آن ها در هوای گرم و مرطوب مالزی حسابی خنک می شوید. این بازار فقط در روزهای چهارشنبه برپا می گردد و همواره مملوء از گردشگران و فروشندگان است برای همین حتما حواستان باشد تا با کیفی پر از پول و گرسنه به این بازار بروید تا بهترین غذاهای خیابانی شهر را امتحان کنید.

خیابان جونکر(Jonker Street) ، ملکا

در سواحل غربی شبه جزیره مالزی می توانید تجربه ای نامحدود از بازارهای خیابانی داشته باشید یکی از آن ها خیابان جونکر در شهر تاریخی ملکا است که در شب های آخر هفته پر از فروشندگان مدرن و سنتی می گردد که اجناس خودشان را در کنار خیابان بساط نموده اند و یا در غرفه ها غذاهای خیابانی را تازه درست می نمایند و می فروشند. از هر فرهنگ و شهری که باشید مطمئنا تماشای ردیف غرفه های این بازار برایتان جذاب خواهد بود؛ در اینجا حتی انتظار این را داشته باشید تا سوشی ژاپنی و دامپلینگ کره جنوبی را هم در بین غذاهای خوشمزه مالزی و غذاهای سرخ شده چینی امتحان کنید. بازارهای شبانه همچنین بهترین جا برای خرید سوغاتی و یادگاری است پس حتما مقداری پول اضافه همراه خودتان داشته باشید تا اگر چیزی چشمتان را گرفت آن را بخرید.

بازار شبانه تامان باندار بارو (Taman Bandar Baru)، پراک

برای رسیدن به این گوهر پنهان مالزی باید کمی تن به جهتهای غیرمعمول بدهید اما این جهت طولانی واقعا ارزشش را دارد چون در اینجا غذاهای اصیل چینی انتظارتان را می کشد. بیشتر کسانی که در این بازار هستند دانشجویانی اند که در دانشگاه کامپار که نزدیکی این بازار هست درس می خوانند پس بیشتر غذاهای این بازار مود علاقه و پسند قشر جوان است. اما با این حال برخی از غرفه ها هم غذاهای سنتی خوشمزه مثل کیک هویج سنگاپوری دارند که به ذایقه خیلی ها خوش می آید.

بازار Wakaf Che Yeh Pasar Malam

برعکس بازارهای سواحال غربی، این بازار در سواحل شرقی شبه جزیه مالزی در غذاهای خود زیاد از فرهنگ غذایی چینی تاثیر نگرفته است. این بازار در استان کلانتان در مرز تایلند قرار گرفته است پس در اجناس و غذاهای آن تاثیر تایلندی ها را کاملا حس می کنید و تجربه ای متفاوت را از سر می گذرانید. در اینجا اجناس باکیفیت تایلندی و محلی با تخفیف های خوب به فروش می رسد. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که مردم این استان لهجه خاص خودشان را دارند برای همین اگر کمی عبارت های ساده مالزیایی و انگلیسی بلد باشید کار راحت تری را پیش رو دارید.

خیابان پتالینگ، شهر چینی ها در کوالالامپور

یکی از بهترین بازارهای این کشور خیابان پتالینگ است که پر از رستوران ها و مغازه های منحصربفردی است که در آن ها شب و روز سوغاتی ها و اجناس جالب توجه فروخته می گردد. این خیابان که در محله چینی ها قرار گرفته است تبدیل به خیابانی شده که در آن دستفروشان و محلی ها اجناس ارزان زیادی را می فروشند. اگر شب به این بازار بروید حتما از هیاهو و هیجانی که در آن هست به وجد می آیید و خاطره های جالبی را از این سفر برای خود می سازید. مطمئنا مهمترین جاذبه این خیابان غذاهای ارزانش است به هر طرف که نگاه می کنید انواع غذاهای خوشمزه ای را می بینید که عطر و بوی آن ها سراسر خیابان را فرا گرفته است. گردشگران زیادی فقط برای اینکه محلی ها و گردشگران را از نزدیک ببینید و فرهنگ مالزی را بهتر بشناسند در این خیابان قدم می زنند.

یکشنبه بازار، کوتا کینابالو

منطقه صباح با داشتن کوه کینابالو یکی از بهترین جاهای کشور برای کوهنوردی و سفرهای ماجراجویانه است. اما در اینجا به غیر از ماجراجویی مکان های خوبی هم برای خرید وجود دارد؛ یکی از آن ها یکشنبه بازار در خیابان گایا است که از مکان های تفریحی برای گردشگران و خانواده ها به حساب می آید. این بازار از 6 صبح تا 1 ظهر برپا می گردد و فروشندگان در آن همه چیز از لباس های ساده تا میوه های محلی را به فروش می رسانند. نکته جالب درباره این بازار این است که در آن آثار هنری قبایل محلی هم به فروخته می گردد. دیدن از این بازار بهترین راه برای گذراندن صبح های یکشنبه است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 361

به "در این بازارهای مالزی، ارزان خرید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این بازارهای مالزی، ارزان خرید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید