رشد 11 درصدی حضور گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، محمود باقری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در هشت ماهه نخست امسال حدود هزار و 680 گردشگر خارجی در هتل های این استان اقامت داشتند.

رشد 11 درصدی حضور گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی همچنین از ورود حدود دو میلیون و 686 هزار و 840 گردشگر داخلی به این استان در هشت ماهه نخست امسال با توجه به آمار اقامت در هتل های این استان اطلاع داد.

باقری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت 15 هزار و 504 کیلومتر مربع، دارای شرایط اقلیمی، چشم اندازهای طبیعی، ابنیه تاریخی و پتانسیل های گردشگری منحصر به فرد است.

وی یادآور شد: بیش از 400 مقبره از نوادگان ائمه اطهار و 238 بنای ارزشمند تاریخی و 700 اثر ثبت شده ملی و حدود دو هزار اثر شناسایی شده ملی در این استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کردن شرایط جلب مشارکت بخش خصوصی را در رشد صنعت گردشگری این استان مهم دانست و روستایی و عشایری بودن بخش عمده استان، مرمت بعضی آثار تاریخی، وجود صنایع دستی و برخورداری از آب و هوای منحصر به فرد و کوه های مرتفع را از مهمترین نقاط قوت صنعت گردشگری این استان بیان نمود.

باقری توانایی و بهره گیری از گردشگری زمستانی و برف و تنوع زیستی فراوان اعم از گیاهی و جانوری را از دیگر نقاط قوت صنعت گردشگری این استان نام برد و افزود: بیش از 19 روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد.

وی در ادامه به مسائل و تنگاهای صنعت گردشگری در این استان اشاره داشت و پراکندگی جاذبه ها، آسیب دیدگی بعضی ابنیه تاریخی، کوهستانی بودن منطقه و توسعه نیافتگی راه های استان را از مهمترین این مسائل بیان نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به گردشگری شهری اشاره داشت و بیان نمود: باید فضای پارک ها و مراکز اسکان برای حضور گردشگران مناسب باشد.

باقری از واگذاری اردوگاه های گردشگری برون شهری به بخش خصوصی به منظور حفاظت و نگهداری از این اردوگاه ها در امسال اطلاع داد و بیان نمود: بخش خصوصی باید در زمینه سرمایه گذاری در بحث احداث مراکز اسکان برای گردشگران اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 779

به "رشد 11 درصدی حضور گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 11 درصدی حضور گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید