شکوری جای ساکت ، قانونی است؟

به گزارش سیلور 7، در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط دبیر کل فدراسیون آمده است:دارا بودن 10 سال سابقه مدیریت که حداقل 5 سال آن در ورزش بوده باشد.

شکوری جای ساکت ، قانونی است؟

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال شد

محمدرضا ساکت که اواسط تیرماه 96 جانشین علیرضا اسدی در فدراسیون فوتبال شد و به عنوان سرپرست دبیر کلی منصوب شده بود، دو ماه پس از آغاز فعالیت ش به طور رسمی حکم گرفت و در یک سال و سه ماه اخیر در این پست فعالیت داشت اما قانون منع به کارگیری بازنشستگان موجب شد تا دوران حضور ساکت در فدراسیون خیلی ادامه دار نباشد و در نهایت او به عنوان اولین مدیربازنشسته درست روز 15 آذر از سمت خود استعفا داد.

مهدی تاج با قبول درخواست محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال و ضمن تقدیر از زحمات وی، بنا به اهمیت عدم توقف فعالیت های اداری و اجرایی روزمره فدراسیون فوتبال از امروز پنج شنبه، مورخ 97،9،15 ابراهیم شکوری را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال منصوب کرد.

بنابر نوشته سایت فدراسیون فوتبال، در قسمتی از حکم شکوری آمده است: امید است با اتکال به خداوند بزرگ نسبت به انجام فعالیت های معین شده اقدامات لازم را به عمل آورید.

شکوری طی یک 7 ماه اخیر به عنوان معاون دبیرکل در فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد حالا جای او را گرفته است.بازیکن سابق سایپا و پرسپولیس که فقط 34 سال سن دارد صاحب مدرک دکتراست و بسیاری از اهالی فوتبال از حضور او نیما نکیسا در امرو اجرایی این نهاد استقبال نموده اند.

بعد از انتخاب شکوری اما راهنمایی ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در جریان انتخاب سرپرست دبیرکلی نبودیم. دبیرکل طبق اساسنامه باید 10 سال سابقه مدیریتی داشته باشد که این انتخاب (انتخاب شکوری) طبق بندهای اساسنامه نیست و باید حل گردد. سرپرست را می توانند انتخاب نمایند، اما برای حکم دبیرکلی، باید رأی خود را از هیئت رئیسه بگیرند و خود این موضوع چالش بزرگی است. اساسنامه باید اجرایی شده و ما به عنوان امانت دار فوتبال، باید برای بندهای آن احترام قائل شویم.

از سوی دیگر محمود شیعی دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضح داد: واقعیت این است که آقای ساکت مدتی بود که شخصاً خواستار کناره گیری بود و در این زمینه مذاکراتی با رییس فدراسیون فوتبال هم داشت.دلیل این موضوع بحث عدم مجوز برای امضا از 15 آذر بود.بر این اساس رئیس فدراسیون برای جلوگیری از معطل ماندن امور اداری با درخواست ساکت جهت جدایی موافقت کرد و هیچ مصوبه ای درباره ایشان در هیئت رئیسه وجود نداشته و این تغییر صرفاً با درخواست ایشان صورت گرفت.

عبدالکاظم طالقانی که او عضو دیگری از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال استدرباره انتخاب ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت:انتخاب شکوری که به عنوان معاون آقای ساکت فعالیت داشت،به دلیل این بود که امور اجرایی و اداری در این مقطع حساس بر زمین نماند.به نظر من این تصمیم هوشمندانه ای بود از آنجا که از 15 آذر،ساکت حق امضا نداشت و از سمتش کناره گیری کرد. این تصمیم توسط رییس فدراسیون فوتبال گرفته شد.

وی ادامه داد:رییس فدراسیون فوتبال منطبق و بر اساس اختیاراتش می تواند سرپرست بگذارد و این حق قانونی رئیس است.در بحث دبیرکلی هم این موضوع مصداق دارد و فعلا از سوی رئیس، سرپرست دبیرکل به صورت موقت معین شده تا امور اداری و اجرایی در جریان باشند و متوقف نشوند.

طالقانی گفت:قطعا برای انتخاب دبیرکل کلیه موارد اساسنامه ای مد نظر خواهند بود و اعمال می شوند تا گزینه پیشنهادی در هیات رییسه به جمع بندی گذاشته می گردد.ضمن اینکه شکوری فوتبالیستی در سطح ملی بوده و فعالیت علمی و اجرایی خوبی هم دارد.

با این حال گفته می گردد در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط دبیر کل فدراسیون آمده است:دارا بودن 10 سال سابقه مدیریت که حداقل 5 سال آن در ورزش بوده باشد. به این ترتیب حضور شکوری در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال فقط می تواند چند ماهه باشد زیرا وی مدت زیادی نیست که در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شده است.

شکوری طی هفت ماه اخیر در فدراسیون فوتبال سمت سرپرستی تیم های پایه را هم عهده دار بوده و فستیوال پسران و دختران پایه را هم به خوبی برگزار نموده است.مطمئنا انتخاب او از سوی اهالی فوتبال و رسانه مورد اقبال قرار خواهد گرفت اما اگر مانع قانونی برای فعالیت او وجود داشت باشد باید دید د ر نهایت پست مهم و حساس دبیرکلی که کارهای اجرایی فدراسیون فوتبال را عهده دار است به چه کسی خواهد رسید.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 108

به "شکوری جای ساکت ، قانونی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوری جای ساکت ، قانونی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید