قلعه آگوادا از مقاصد گردشگری شهر گوا هندوستان، عکس

به گزارش سیلور 7، شهر گوا، شهری ساحلی واقع در جنوب غربی هندوستان با سواحل آرام در دنیا شهرت دارد و همیشه مقصد خوبی در میان شهرهای دیگر شناخته شده است، به طوری که این شهر سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

قلعه آگوادا از مقاصد گردشگری شهر گوا هندوستان، عکس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

این شهر با سواحل شنی زیبا، تفریحات آبی و همچنین جاذبه های تاریخی در میان گردشگران محبوب و معروف شده است به طوری که برای شرکت در کلاس های مدیتیشن، یوگا، قایق سواری و موج سواری مشتاق به خرید بلیط هواپیما هستند.

معرفی قلعه آگوادا

قلعه آگوادا یکی از دیدنی های شهر گوا و بزرگترین قلعه نظامی در طول تاریخ شناخته شده است، این قلعه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مکان بی نظیری قرار گرفته و از لحاظ معماری نیز به دلیل دسترسی به دریا بسیار بااهمیت است. قلعه آگوادا در فاصله 18 کیلومتری از پانجی برای دفاع در برابر دشمنان مانند هلندی ها ساخته شده است. قلعه آگوادا در بالای تپه ای در نزدیکی رودخانه ماندویو واقع شده است و آگوادا در زبان پرتغالی به معنی آب است و به دلیل حضور سه چشمه آب در این منطقه چنین نامگذاری شده است.

این قلعه با سیستم دفاعی سنگین در زمان حکمرانی پرتغالی ها بسیار کاربرد داشته و چشم انداز زیبایی از دریا دارد. دیوار قلعه با دو دروازه دو جداره نام دارد، بدین خاطر که در صورت شکستن دیوار بیرونی توسط دشمنان، دروازه بعدی نقش حفاظت دارد.

تاریخچه قلعه آگوادا

قلعه آگوادا، قلعه ای پرتغالی در قرن 17 میلادی در سال 1612 میلادی ساخته شده است و تا امروز نیز به خوبی از آن نگهداری شده و به یکی از جاذبه های گردشگری هندوستان تبدیل شده است. در واقع این قلعه آگوادا به عنوان مهم ترین قلعه دفاعی پرتغالی ها در برابر هلندی ها ساخته شده بود. در اطراف قلعه آگوادا برج و خندق های خشک وجود دارد. در درون Aguada Fort نیز دو جاذبه دیدنی برج فانوس دریایی 30 متری که در سال 1864 ساخته شده است و مورد بعدی آب انبار طاق دار با ظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتر آب برای تامین آب آشامیدنی کشتی ها بوده است.

بخش های قلعه اگوادا

این قلعه دارای دو دروازه و یک فانوس دریایی 4 طبقه ای رو به دریا است که در سال 1864 ساخته شده است ولی امروزه از این فانوس دریایی استفاده نمی گردد و یک فانوس دریایی جدید جایگزین فانوس قدیمی شده است. نور این فانوس دریایی از جاهای خیلی دور در شب دیده می شد و تا خاتمه قرن 18 جزو افتخارات برای این کشور محسوب می شد.

قبل از اینکه این فانوس دریایی ساخته گردد، کشتی ها معمولا با چراغ های دریایی آتشی راهشان را پیدا می کردند. اولین فانوس دریایی تا سال 1976 کار می کرد، اما بعد ها فانوس دریایی مدرن تری به شکل مربع جایگزین قبلی شد و اکنون بعد از سال ها برای گردشگران بسیار جذاب است و از این فانوس بازدید می نمایند. همچنین پرتغالی ها چندین توپ جنگی نیز در این قلعه در بخش توپخانه نگهداری می کردند. در ساختار این فانوس دریایی برجکی وجود دارد که پلاکی مسی بر آن نصب شده و مجسمه های ویکتوریا و همراهان در آن دیده می شوند. زنگ بزرگی نیز از کلیسای آگوستینین در اینجا قرار داده بودند.

در اطراف این فانوس دریایی رودخانه زواری و بندر مورموگائو و جزیره سنت جرج وجود دارد. در قسمت غربی نیز سواحل شمالی باگا و کالانگوت دیده می گردد. اسکله ای در سمت شمال نیز نیز به سمت دریا واقع شده است که در آن گروه هتل های تاج محل واقع شده اند.

معماری قلعه آگوادا

قلعه هایی که به سبک پرتغالی ها ساخته شده اند همگی به شکل واحد مربع هستند و سه گوشه آن توپخانه و گوشه چهارم دروازه اصلی است. نوع طراحی قلعه آگوادا به گونه ای است که بیشتر ساختمان در داخل آب واقع شده است و فقط برج دیدبانی از سطح آب دیده می گردد. هر یک از سه گوشه توسط دیوارهای بسیار ضخیم ساخته شده اند ولی چهارمین گوشه به صورت شیب دار به طرف رودخانه است. اکنون بعد از گذشت 2 قرن بعضی از قسمت ها شکل اصلی خود را حفظ نموده اند. اگر کمی دورتر بایستید و به قلعه آگوادا نگاه کنید فقط دیوار و حصار را خواهید دید، اما با نزدیک تر شدن قسمت های داخلی نیز دیده می شوند. حتی زمانی بعضی از قسمت های این بنا به عنوان زندان استفاده می شده است.

بهترین زمان بازدید از قلعه آگوادا

اگر بخواهید در خصوص بهترین زمان سفر به شهر گودا اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد ما از اواخر تابستان تا اوایل بهار است که دارای آب و هوای معتدل و خوبی است. بهترین زمان بازدید از این قلعه نیز هنگام صبح است، زیرا افراد زیادی حضور ندارند و هوا نیز خیلی گرم نیست، با خیال راحت می توانید بازدید کنید. هنگام بازدید به همراه خود بطری آب، عینک آفتابی و کلاه یا شال برای در امان ماندن در مقابل نور خورشید داشته باشید. همچنین در نزدیکی قلعه چندین مغازه سوغات فروشی و مواد غذایی وجود دارد.

نحوه دسترسی به قلعه آگوادا

شما می توانید خودتان به قلعه آگوادا بروید یا همراه با یک تور گشت از این مکان بازدید کنید. یکی از زیرزمین های واقع در پایین قلعه به طور مستقیم در ساحل واقع شده است و برای رسیدن به آنجا می توانید از ساحل با پیاده روی یا با دوچرخه اجاره ای بروید. روش دیگر نیز استفاده از تاکسی و جهت جاده ای است که یک جاده به قلعه وجود دارد و از کاندولیم آغاز می گردد، سپس به محل اتصال T خواهید رسید که باید به سمت چپ بپیچید و پس از طی کردن جاده از تپه بالا بروید و در نهایت به پارکینگ کنار قلعه برسید. البته در تقاطع به سمت راست بپیچید، به قسمت ساحلی می رسید و اگر به سمت چپ بپیچید به ساختمان اصلی قلعه خواهید رسید.

ساعت و هزینه بازدید از قلعه آگوادا

روزانه از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 عصر امکان بازدید از این قلعه وجود دارد. مورد جالب توجه این است که بازدید از این قلعه بدون هزینه و رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به قلعه آگوادا

موزه گوا: 8.2 کیلومتر

قلعه ریس ماگوس: 9.7 کیلومتر

ساحل باگا: 10 کیلومتر

کلیسای بوم ژیزوس: 25 کیلومتر

رستوران های نزدیک به قلعه آگوادا

رستوران پالم شید: 650 متر

رستوران کوهیبا: 2.5 کیلومتر

رستوران بالکاعو: 2.9 کیلومتر

رستوران کاراولا: 3.5 کیلومتر

رستوران خانه ساحلی: 3.5 کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه آگوادا

هتل آگوادا: 2.9 کیلومتر

هتل ویلایی بوگین: 3.2 کیلومتر

هتل ماربلا: 3.3 کیلومتر

هتل سینگ پارتی: 3.3 کیلومتر

هتل تاج قلعه آگوادا: 3.5 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1186

به "قلعه آگوادا از مقاصد گردشگری شهر گوا هندوستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه آگوادا از مقاصد گردشگری شهر گوا هندوستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید