نحوه خواندن نقشه در زمان نبود GPS

به گزارش سیلور 7، آیا می دانید در زمانی که دسترسی شما به GPS قطع می شود، چگونه باید از روی نقشه راستا را پیدا کنید؟ با خبرنگاران همراه باشید تا با نحوه نقشه خوانی آشنا شوید.

نحوه خواندن نقشه در زمان نبود GPS

خواندن نقشه و پیدا کردن راستا، دیگر کار مسئله ای نیست، زیرا با وجود برنامه هایی مانند گوگل مپ، ویز و GPS که امروزه روی تمام گوشی ها نصب است، می توانید به راحتی آدرس مورد نظر خود را در شهر های خارجی یا داخلی پیدا کنید. زمانی که به آسانی به GPS دسترسی دارید، پیدا کردن راستا از روی نقشه های کاغذی یا استفاده از قطب نما، بیشتر وقت تلف کردن است. به هر حال برای اینکه به یک مسافر خوب تبدیل شوید، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. راهنمایی های لازم برای خواندن نقشه در این مقاله، برای برخی شاید ساده به نظر برسد، اما برای کسانی که با GPS بزرگ شده اند، کمی سخت است. ما می خواهیم این مسائل را از بین ببریم.

راهنمای جهت یاب را بررسی کنید

اولین گام این است که نقشه را به درستی در دست بگیرید. نقشه باید به سمت شمال باشد. در بیشتر نقشه ها، معمولا در گوشه پایین، سمت راست یا چپ، جهت یابی که نشان دهنده سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است، وجود دارد.

به مقیاس توجه کنید

میزان راستای که در نقشه می بینید، با راستای که در واقعیت باید طی کنید، کاملا فرق دارد. ممکن است راستا در نقشه کوتاه به نظر بیاید اما در واقعیت، برای رسیدن به آن با ماشین یا پای پیاده، ساعت ها زمان نیاز باشد. مقیاس نقشه به شما اجازه می دهد نسبت فاصله در نقشه با نسبت فاصله در واقعیت را تخمین بزنید. به عنوان مثال، یک اینچ روی نقشه با یک مایل روی زمین برابر است.

علامت ها را بررسی کنید

علامت ها و اختصارات در هر نقشه می توانند رمز گشای خوب و کارآمدی باشند. البته این علائم در هر نقشه می تواند کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی در تمامی نقشه ها، جاده های اصلی، بزرگراه ها، کوه، شهر و دیگر عناصر ناوبری مهم نشان داده می شود.

استفاده از قطب نما را یاد بگیرید

زمانی که در حال طبیعت گردی و پیاده روی در منطقه ها دور افتاده هستید، وجود یک قطب نما در کنار نقشه، بسیار مفید خواهد بود. قطب نما به شمال مغناطیسی اشاره دارد، نه به شمال واقعی، بنابراین هنگام استفاده از قطب نما، مسافران نیاز دارند کمی جا به جا شوند. پس از انجام جا به جایی های لازم، قطب نما را روی نقشه قرار داده تا فلش قطب نما با جهت شمال نقشه تنظیم شود. زمانی که قطب نما به طور کامل با جهت نقشه هماهنگ شد، راستا را بیابید و به راه خود ادامه دهید.

هنگام طبیعت گردی، نقشه های تو پو گرافی را نگاه کنید

نقشه های تو پو گرافی، نقشه هایی با مقیاس های بزرگ و کوچک هستند که برای نشان دادن خصوصیات فیزیکی سطح زمین به کار می فرایند. در این نقشه ها از طریق خطوط منحنی، شکل و ارتفاع هر چشم انداز نشان داده شده است. هنگامی که این خطوط با یکدیگر فاصله داشته باشند، یعنی در آن محل، تپه یا کوهی واقع شده است. دیگر عناصر رایج در نقشه های توپوگرافی شامل جنگل ها، راستاهای پیاده روی، رود و.. می شود.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2046

به "نحوه خواندن نقشه در زمان نبود GPS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه خواندن نقشه در زمان نبود GPS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید