چگونگی دریافت ویزا ، اطلاعاتی کامل درباره ویزا

به گزارش سیلور 7، سفر همواره یکی از برترین گزینه ها برای رفتن به تعطیلاتِ مخصوصا بعد از تماشا تمام زیبایی های ایران، سفرهایی به خارج از کشور.

چگونگی دریافت ویزا ، اطلاعاتی کامل درباره ویزا

می دونین که سفرهای خارجی مثل سفرهای داخلی اینطوری نیستن که سوار هواپیما بشین و هرجایی که دلتون می خواد پرواز کنین. کشورهای مختلف قوانینی در رابطه با ورود مسافران اعمال می کنن و در این صورت احتیاج به کسب اجازه ورود به این کشورها یا ویزا رو دارین.داشتن ویزا برای مسافران خارجی در اغلب کشورها ضروریه پس برای تکمیل اطلاعاتتون با خبرنگاران و چگونگی دریافت ویزا همراه باشین.

اشنایی با چگونگی دریافت ویزا

خوبه که بدونین ویزا و پاسپورت دو مقوله کاملا متفاوت هستن ولی اسنادی مربوط به همدیگه هم هستن. معمولا برای سفر به خارج از کشور به هر دوی این اسناد احتیاج خواهید داشت. پاسپورت سندیِ که هویت و تابعیت شمارو تایید می کنه و در کشوری که متولد شدید صادر میشه. شما هم هنگام سفر به پاسپورت احتیاج دارین هم هنگام برگشت به کشور اما ویزای مسافرتی به وسیله کشوری که قصد سفر بهش رو دارین صادر میشه و اجازه ورود به کشور مورد نظرتون رو تایید می کنه. ویزاهای مسافرتی موقت هستن و طول مدت ویزا به کشور مقصد و علت سفر بستگی داره. معمولا ویزا به صورت یک مهر یا برچسب در خود پاسپورت معین میشه که همین علت به اشتباه گرفتن این دو سند با همدیگه است.اگه براتون سوال پیش اومد که ممکنه کی به ویزا احتیاج داشته باشیم! جواب خیلی ساده است. بستگی به کشور مورد نظرتون داره که ویزا بخواد یا نه.

بیشتر از 200 تا کشور دریافت ویزا رو اجباری کردن. تا زمانیکه معین نشه قصد سفر به کدوم کشور رو دارین، از کدوم کشور اومدین، علت سفرتون چیه و مدت اقامتتون معین نشه، نمی تونیم با قاطعیت در موردش صحبت کنیم پس بهتره فرض رو بر این بگیرین که همواره به پاسپورت و بیشتر مواقع هم به ویزا احتیاج دارین.

برای تهیه ویزا هم سفارت یا کنسولگری کشور مربوطه که در کشور شما مستقر هستش ویزا رو صادر می کنه. معمولا برای گرفتن ویزا حداقل به پاسپورت قانونی با 6 ماه اعتبار احتیاج دارین. از جایی که کشورهای زیادی چندین کنسولگری تو کشورهای بزرگ دارن، با توجه به جایی که زندگی می کنین باید به کنسولگریِ معینی مراجعه کنین. اگر هم اطمینان نداشتین به نزدیکترین کنسولگری مراجعه کنین.

رسیدگی به فرایند درخواست ویزا زمان میبره و مدتی طول می کشه. بنابراین معقولانه است که این کار رو تا دقیقه های آخر به تاخیر نندازین و در اولین فرصت رسیدگی کنین. درسته که در برخی اوقات و با توجه به شرایط موجود می تونین ویزای صادر شده رو زمان رسیدن به مقصد دریافت کنین اما حواستون باشه که همواره به این روش تکیه نکنین.

ودر آخر برای دریافت ویزا چیزی که مهم هست و باید بدونین اینه که اگه پاسپورت و ویزای شما مفقود یا دزدیده شد، برترین کار ممکن تماس فوری با نزدیکترین سفارتخونه کشور خود شماست. بسته به سیاست های صدور ویزا در کشوری که بهش سفر کردین، شاید اجازه خاتمه سفر رو بهتون بدن چون ویزای شما هنوز معتبر است. با این حال برای اینکه بدون دردسر ه کشورتون برگردین، در اسرع وقت باید پاسپورت المثنی تهیه کنین.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2233

به "چگونگی دریافت ویزا ، اطلاعاتی کامل درباره ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی دریافت ویزا ، اطلاعاتی کامل درباره ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید