کرواسی، مروارید دریای آدریاتیک

به گزارش سیلور 7، همه ساله، تعداد بی شماری گردشگر از سراسر جهان، تعطیلات خود را در کشور کرواسی می گذرانند و این استقبال، روز به روز در حال افزایش است. طبیعت این کشور، بسیار زیبا و چشمگیر است. وجود محیط های متنوع و متفاوت، آب و هوای مطبوع و ملایم و فعالیت های تفریحی و سرگرمی متعددی که در کرواسی به گردشگران ارائه می گردد، این کشور زیبا را به یک مقصد ایده آل برای سفر تبدیل می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با کرواسی بیشتر آشنا شویم.

کرواسی، مروارید دریای آدریاتیک

علاوه بر مواردی که پیش از این ذکر شد، سفر به کرواسی برای شما چندان گران تمام نمی گردد. این کشور مردمانی بسیار مهمان نواز دارد که باعث می گردد خاطره و احساس خوشایندی از سفر به کرواسی داشته باشید. کافه ها و رستوران های متعدد، قدم به قدم، با نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ محلی و سنتی، به گرمی از شما پذیرایی خواهند کرد. اقامتگاه های کرواسی نه تنها جایی برای استراحت هستند، بلکه در آنجا می توانید سلامتی خود را بازیابید و این برای کسانی که تمام ایام سال به سختی مشغول کار هستند، فرصت مناسبی خواهد بود. در یک کلام، کرواسی مقصدی است که در آن می توانید از خستگی ها و دغدغه های زندگی روزمره به آرامش طبیعت پناه ببرید و از تعطیلات خود لذت برده و اوقات خوشی را در کنار خانواده بگذرانید و در نهایت با کوله باری از خاطرات شیرین و سرشار از شور و انرژی به وطن خود باز شد.

اقامت در کرواسی

در سال های نه چندان دور، شرایط املاک و مستغلات در کرواسی چندان مساعد نبود. اما امروزه، نه تنها ویلاهای لوکس متعددی در کرواسی وجود دارند، بلکه رستوران ها و هتل های بی شماری نیز بازسازی شده و به امکانات مدرن مجهز شده اند. اتاق ها و سوئیت های اجاره ای شرایط راضی نماینده ای دارند. با این حال اگر دوست ندارید برای اقامت در یک هتل لوکس هزینه کنید، می توانید هتل هایی با قیمت پایین تر نیز در کرواسی بیابید. کیفیت خدمات در هتل های ارزانتر، چندان کاهش پیدا نمی نماید. البته این نکته را همواره مد نظر داشته باشید که شما برای مدت کوتاهی سفر می کنید و قرار نیست دائم در اتاق خود بمانید. یکی از مکان هایی که حتما باید ببینید، شهر تاریخی دوبرونیک (Dubrovnik) است. حتی اگر دوست دارید تا از زندگی شهری فاصله بگیرید و در آرامش طبیعت استراحت کنید، به هیچ وجه دیدن معماری بی نظیر این شهر زیبا را از دست ندهید. البته معمولا تمامی تورهای کرواسی، بازدید از این شهر را در برنامه های خود می گنجانند. این کشور مقصد ایده آلی برای یک سفر آرام و لذت بخش است. اهالی این کشور به قدری مهمان نواز هستند که تمامی تلاششان را برای خوشحالی شما خواهند کرد. طبیعت این کشور، در نوع خود منحصر به فرد است و همین مسئله، گذراندن سفری به یادماندنی را برای شما تضمین می نماید. اگر دوست دارید تمام روز را در ساحل آفتاب بگیرید و به صدای امواج دریا گوش فرا دهید، سواحلی در کرواسی وجود دارند که مکان دنج و آرامی را برای استراحت شما فراهم می نمایند و امکان انجام ورزش های آبی را برای شما به بهترین نحو ممکن در اختیارتان می گذارند. می توانید غواصی را با یاری راهنمایان مجرب و متبحر، تجربه کنید و از قایقرانی و شنا لذت ببرید. اگر دوست دارید قدم بزنید و کمی پیاده روی کنید، می توانید ساعت ها در پارک ها راه بروید و هوای پاک تنفس کنید و از تماشای مناظر چشم نواز اطراف خود لذت ببرید. همچنین می توانید سوارکاری کنید و هر زمان خسته شدید به یک رستوران سر بزنید و از چشیدن طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی های محلی لذت ببرید. گذراندن تعطیلات در این کشور کوچک و زیبا، قطعا سفری به یاد ماندنی خواهد بود و مجموعه بی نظیری از سرگرمی ها و تفریحات را در اختیارتان خواهد گذاشت. امروزه همه ارائه دهندگان تورهای کرواسی، حق انتخاب های متنوعی را پیش روی مشتریان خود می گذارند. در واقع این کشور یک مقصد گردشگری چند وجهی است چرا که انواع مختلف تفریحات را در اختیار گردشگران قرار می دهد. از فعالیت های ورزشی گرفته تا بازدید از طبیعت بکر. پس قبل از مراجعه به آژانس های گردشگری، درباره نوع تفریحاتی که بیشتر به آن علاقه مند هستید، تصمیم گیری کنید. اگر برای یک تعطیلات آرام در کنار دریا برنامه ریزی می کنید، لزومی ندارد که بابت تورهای بازدید از طبیعت هزینه کنید. در کرواسی می توانید هتل هایی را برای اقامت پیدا کنید که در ارتفاعات و کوه ها قرار گرفته و امکان ماهیگیری را برای شما فراهم می نمایند. می توانید دوربین خود را بردارید و از مناظر زیبای اطرافتان عکاسی کنید. شاید دوست داشته باشید در یکی از جزیره های متعدد این کشور، اقامت کنید. اگر کرواسی را برای سفر انتخاب کنید، شانس دیدن مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین را نیز خواهید داشت. متوسط دمای هوا در تابستان 28 تا 29 و دمای آب 25 تا 26 درجه سانتیگراد است؛ یعنی شرایطی کاملا مساعد برای یک سفر تابستانی لذت بخش. آب های سواحل کرواسی یکی از تمیزترین آب ها در کل جهان هستند. همچنین این شرایط کاملا برای تجربه بی نظیر غواصی مناسب هستند.

آشنایی با سه شهر بزرگ کرواسی

دوبروونیک (Dubrovnik)

این شهر، زیباترین و با شکوه ترین شهر کرواسی است که مروارید آدریاتیک نیز نامیده می گردد. این شهر در کنار ونیز و آمستردام، یکی از سه شهر زیبای اروپا در فهرست میراث جهانی یونسکو است که به خاطر بناهای مربوط به دوره رنسانس شهرت یافته است. این معجزه ساخت بشر که لایق تحسین و ستایش است، توسط برنارد شاو اینگونه توصیف شده است: کسانی که بهشت را روی زمین جست و جو می نمایند، باید از شهر دوبروونیک دیدن نمایند. هیچ جای دیگر، این عظمت، آرامش، زیبایی و توازن را نخواهید یافت.

اسپلیت (Split)

این شهر دومین شهر بزرگ کرواسی و یکی از شناخته شده ترین اقامت گاه های گردشگری در این کشور است. این شهر با زیبایی خود هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. آثار مربوط به قرن هفدهم در جای جای اسپلیت دیده می گردد. در واقع دوره های مختلف تاریخی در این شهر پیوند می خورند. تاریخچه این شهر بسیار حیرت انگیز است. اسپلیت در ابتدا کاخی متعلق به پادشاه Diocletian بوده که هنگام حمله دشمنان، مردم، پشت دیوارهای این کاخ پناه گرفته و خانه های خود را همان جا بنا نموده اند؛ بدین ترتیب این کاخ به یک شهر تبدیل شده است.

پولا (Pula)

بزرگ ترین شهر شبه جزیره ایستریا (Istria) در ابتدا پول (Poole) نام داشت و یکی از مستعمرات روم بود. یک بندر بزرگ و یک مرکز توریستی بین المللی در این شهر وجود دارد. این شهر دارای گذشته فرهنگی بسیار غنی است و بناهای باشکوه متعلق به معماری روم را در خود جای داده که شناخته شده ترین آنها Arena است. در این شهر، گردشگران می توانند از موزه ها و تئاترهای متعدد آن بازدید نمایند. پولا سالانه میزبان جشنواره فیلم پولا و جشنواره موسیقی اپرا است. مجموعه های توریستی این شهر در جهان شناخته شده هستند و هر سال نزدیک به 50 هزار توریست از پولا دیدن می نمایند. منبع: Travel Viviمنبع: کجارو
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 851

به "کرواسی، مروارید دریای آدریاتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرواسی، مروارید دریای آدریاتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید