آشنایی با هواپیمایی آسترین ایرلاینز

به گزارش سیلور 7، با هواپیمایی آسترین ایرلاینز بیشتر آشنا شویم

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines) یا هواپیمایی اتریش بزرگ ترین شرکت هواپیمایی کشور اتریش است. این شرکت زیر مجموعه شرکت هواپیمایی مشهور و معتبر لوفت هانزا محسوب می گردد و در حال حاضر به بیش از 130 فرودگاه در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم دارد. این ایرلاین در ایران نیز فعال است و پروازهای مستقیمی از وین به مقصد تهران، اصفهان و شیراز انجام می دهد. در ادامه بیشتر در خصوص این شرکت هواپیمایی صحبت می کنیم و اطلاعات لازم در خصوص آن را در اختیار شما قرار می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با هواپیمایی آسترین ایرلاینز

تاریخچه

هواپیمایی آسترین ایرلاینز با کد یاتا OS و کد ایکائو AUA که گاهی به اختصار آسترین نامیده می گردد، شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور اتریش است. در سال 1957 دو شرکت هواپیمایی آستریا ایر و آسترین ایرویز با یکدیگر ادغام شدند و هواپیمایی آسترین ایرلاینز را به وجود آوردند. در سال 2008 دولت اتریش این ایرلاین را در معرض فروش قرار داد، در آخر شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا این شرکت را خریداری کرد و در حال حاضر آسترین ایرلاینز تحت نظارت و سرپرستی لوفت هانزا فعالیت می نماید. دفتر مرکزی آسترین ایرلاینز در شهر شوخات (Schwechat) اتریش قرار گرفته است و فرودگاه بین المللی وین قطب اصلی این هواپیمایی به شمار می رود.

نام ایرلاین: Austrian

کد یاتا:OS

کد ایکائو: AUA

شرکت مادر: لوفت هانزا

وبسایت آسترین ایرلاینز: www.austrian.com

ناوگان هواپیمایی آسترین

شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز در حال حاضر 83 فروند هواپیما در اختیار دارد. این هواپیماها بسته به مسافت و نوع مقصد متفاوت هستند. پروازهای آسترین به سه گروه پروازهای طولانی، کوتاه و میانه تقسیم می شوند و ناوگان هوایی در خصوص هرکدام فرق دارد.

ناوگان هوایی در پروازهای طولانی

  • بوئینگ 777-200 ای آر
  • بوئینگ 767-300 ای آر

ناوگان هوایی در پروازهای کوتاه و میانه

  • ایرباس 321-211
  • ایرباس 321-111
  • ایرباس 320-200
  • ایرباس 319-111
  • امبرر Embraer 195
  • بومباردیر Bombardier Q400
  • فوکر Fokker 100

کلاس پروازی

هواپیمایی آسترین ایرلاینز در دو کلاس پروازی مالی یا اکونومی (Economy) و تجاری یا بیزنس کلاس (Business) به ارائه خدمات می پردازد. کلاس اکونومی به سه گروه پرواز کوتاه و میانه، پرواز طولانی و پریمیوم اکونومی تقسیم می گردد. پرواز بیزنس کلاس نیز در دو نوع پرواز کوتاه و میانه و پرواز طولانی به مسافران ارائه می گردد.

مقاصد پروازی

آسترین ایرلاینز در حال حاضر به 130 فرودگاه در سرتاسر جهان پرواز مستقیم دارد. این پروازها به کشورهای مختلف در قاره اروپا، آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای شمالی و کارائیب انجام می گردد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم آسترین ایرلاینز در ایران نیز فعال است و پروازهای مستقیمی به مقصد تهران، شیراز و اصفهان انجام می دهد.

غذا و کیترینگ

در پروازهای اکونومی و بیزنس کلاس مسافران می توانند از سرویس ویژه غذای آسترین ایرلاینز به نام منوی DO & CO لذت ببرند. در این سرویس مسافران قادر خواهند بود از بین 9 غذای متنوع یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. زمانی که بلیط هواپیمای خود را خریداری می کنید تا 24 ساعت قبل از زمان پرواز می توانید غذای خود را انتخاب و رزرو کنید. منوی متنوع آسترین ایرلاینز شامل شنیستل مخصوص وینی، آشپزی اتریشی، بین المللی، ژاپنی و … خواهد بود. در پروازهای داخل اروپا که کمتر از این اندازه طول می کشند با انواع نوشیدنی گرم و سرد از مسافران پذیرایی می گردد. به طور معمول مسافران پرواز اکونومی برای استفاده از این سرویس حدود 15 یورو باید بپردازند، اما استفاده از این سرویس برای مسافران بیزنس کلاس رایگان است.

امکانات رفاهی

در سال 2013 کلیه ناوگان پروازهای طولانی مدت آسترین نوسازی شدند. در حال حاضر بوئینگ 777 و بویئنگ 767 با طراحی کابین نو در این نوع پروازها فعالیت می نمایند. جایگاه های انعطاف پذیر آسترین ایرلاینز امکان سفری راحت و آسوده را برای مسافران فراهم می نماید. مسافران می توانند برای سرگرم شدن از میان بیش از 500 ساعت فیلم، مستند، موسیقی و .. به دلخواه خود انتخاب نمایند و آن ها را در مونیتور 9 اینچ روبروی خود دیدن نمایند. در تمام پروازها با اسنک و نوشیدنی از مسافران پذیرایی می گردد. در خصوص غذا نیز مسافران می توانند از قبل، از میان طیف متنوع غذاهای آسترین به دلخواه خود انتخاب نمایند. امکان انتخاب انواع غذای رژیمی، گیاهی، دیابتی، بدون گلوتن، غذای مخصوص کودک، بدون کالری و کلسترول و … برای مسافران آسترین وجود دارد. برای انتخاب نوع غذا هم می توانید به وسیله آژانس هواپیمایی صادرنماینده بلیط اقدام کنید و هم شخصا به سایت Austrian.com مراجعه کنید.

در پرواز بیزنس یا تجاری آسترین ایرلاینز مسافران می توانند از مزایای بیشتری بهره مند باشند. این سرویس ها شامل اندازه بار مجاز بیشتر، وزن کیف دستی بیشتر، دسترسی به سالن استراحت بیزنس کلاس و … می گردد. در پروازهای بیزنس کلاس برای راحتی و رفاه بیشتر مسافران جایگاه ها به صورت یکی در میان فروخته می گردد. بنابراین جایگاه کناری شما همواره خالی خواهد بود. در این نوع پرواز نیز مسافران می توانند از منوی Do & Co به دلخواه انتخاب نمایند. بعلاوه امکان انتخاب غذاهای خاص نیز در این نوع پرواز وجود دارد.

قوانین حمل بار

مسافران آسترین ایرلاینز بسته به نوع کلاس پروازی اندازه مشخصی از بار را می توانند با خود حمل نمایند. در صورتی که وزن بار بیشتر از حد مجاز باشد مشمول جریمه اضافه بار خواهید شد. حمل کلیه اقلام و کالاهایی که به جان و مال مسافران و خدمه هواپیما آسیب برساند ممنوع است. ورود مایعات قابل اشتعال، کپسول آتش نشانی، مواد منفجره و آتش بازی، گازولین، نفت و ..، اسپری های دفاع شخصی، مواد اکسیدنماینده و اکسید شونده، مواد رادیواکتیو، مایعات اسیدی و خورنده مثل سرکه و آبلیمو و .. به داخل هواپیما ممنوع است.

ورود مایعات چسبنده مثل عسل، مربا و .. به داخل کابین هواپیما با محدودیت هایی همراه است و می بایست در بسته بندی صحیح قرار داشته باشند و وزنشان کمتر از 100 گرم باشد. در صورتی که وزن این اقلام بیش از این اندازه باشد به قسمت بار منتقل خواهند شد.

بعلاوه محصولات بهداشتی که در تیوب قرار دارند، مثل خمیردندان و خمیر ریش، لوازم آرایشی، لوسیون، شامپو، کرم و مانند آن نیز نباید وزنی بیشتر از 100 گرم داشته باشند.

منبع: وبسایت رسمی آسترین ایرلاینز

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2034

به "آشنایی با هواپیمایی آسترین ایرلاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هواپیمایی آسترین ایرلاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید