شروع مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری

به گزارش سیلور 7، فاز اول مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهر موسوم به کنسولگری، هم زمان با هفته گردشگری شروع شد.

شروع مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پاک گهر رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر امروز یکشنبه 8 مهر 97 با اشاره به اقدامات این اداره در هفته گردشگری اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی گردشگری، همایش آنالیز صنعت گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی در منطقه آزاد اروند برگزار گردید.

او بیان اینکه 27 سپتامبر مصادف با 5 مهر در تقویم بین المللی روز جهانی گردشگری نام دارد، ادامه داد: امروزه اهمیت صنعت گردشگری در توسعه مالی کشورها یک موضوع شناخته شده است که با توجه به تأثیر آن در شکوفایی یک جامعه، سرمایه گذاری بسیاری در راستای جذب بیشتر گردشگر انجام می گردد.

پاک گهر مطرح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و ماهیت منطقه آزاد اروند از حیث ورود بدون ویزا اتباع خارجه و تأثیرات این موضوع بر توسعه مالی منطقه در صورت برنامه ریزی و استفاده صحیح از ظرفیت ها و توسعه زیرساخت ها، اداره میراث فرهنگی خرمشهر با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به برگزاری همایشی به همین منظور اقدام کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر در مورد این همایش توضیح داد: این همایش که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و نیز سرمایه گذاران حوزه گردشگری همراه بود، در دو بخش برگزار و شرکت کنندگان از نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و تابلوهای جاذبه های گردشگری منطقه که جزو برنامه های جنبی این همایش بود، بازدید کردند.

او بیان نمود: به طور کلی هدف از برگزاری این همایش بزرگداشت روز جهانی گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری به متقاضیان برای سرمایه گذاری در این حوزه بوده است.

پاک گهر از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته گردشگری در خرمشهر را احیای جهت آبی بصره ـ خرمشهر بیان کرد و اضافه کرد: با دو اتوبوس دریایی این جهت احیا و به این ترتیب جهت آبی نیز به تردد مسافران بین خرمشهر و بصره اضافه کرده شد و گامی مؤثر در زمینه توسعه گردشگری دریایی برداشته شد.

پاک گهر از شروع مرمت ساختمان ثبت ملی هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری نیز اطلاع داد و گفت: مرمت این اثر با اعتباری بالغ بر 560میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کلید خورده است.

او با بیان اینکه در این مرحله از مرمت، احداث دیوار پیرامون بنا و نیز ساماندهی اولیه فضای حیاط ساختمان در برنامه کار قرار گرفته است، ادامه داد: مقرر شده تا با طرح احیایی که برای این ساختمان درنظر گرفته شده پس از مرمت موزه صنایع دستی و محل اداره میراث فرهنگی باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 309

به "شروع مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر در هفته گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید