آگاهی فیس بوک از سطح استفاده نامناسب از خدماتش در میان کاربران

به گزارش سیلور 7، اسنادی که به تازگی افشا شده نشان می دهد محققان خود فیس بوک از استفاده نامناسب و مشکل آفرین کاربران از این شبکه اجتماعی مطلع بوده اند، ولی توجهی به این موضوع نکرده اند.

آگاهی فیس بوک از سطح استفاده نامناسب از خدماتش در میان کاربران

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ورج، تحقیقات داخلی فیس بوک نشان می دهد از هر هشت کاربر این شبکه اجتماعی یک نفر به گونه ای از شبکه یادشده استفاده نموده که با خواب، فعالیت های شغلی و روابط شخصی وی تداخل و ناسازگاری داشته است.

فیس بوک از این شرایط با عنوان استفاده مشکل ساز نام برده است، اما در عمل بیشتر به عنوان اعتیاد به اینترنت شناخته می گردد. شبکه اجتماعی مذکور از گروهی بهره می برد که وظیفه آنها آنالیز مقدار رفاه کاربرانبود. آنها روش هایی را نیز برای حل مشکل استفاده نامناسب از فیس بوک پیشنهاد می دادند. اما فیس بوک این گروه را در سال 2019 کلا کنار گذاشت.

پراتیتی ریچودوری، معاون تحقیقات متا، شرکت مادر تخصصی نو فیس بوک، در یک پست وبلاگی نوشته که وال استریت ژورنال اولین افشاگر این خبر، تحقیقات یادشده را به غلط تفسیر نموده است. به گفته وی فیس بوک سالها از کوشش ها برای درک بهتر کاربرانش و توانمندسازی آنها برای استفاده از خدماتش حمایت نموده است. در عین حال افشاگری های بعضی کارکنان سابق فیس بوک نشان می دهد این شبکه اجتماعی تنها در پی کسب عایدی بیشتر بوده و نه حفاظت از کاربران خود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1937

به "آگاهی فیس بوک از سطح استفاده نامناسب از خدماتش در میان کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگاهی فیس بوک از سطح استفاده نامناسب از خدماتش در میان کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید