اجرای طرح هر دهیاری یک پروژه در خراسان شمالی تسریع می شود

به گزارش سیلور 7، در نشست مشترک مدیران کل دفتر امور روستایی استانداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با فرمانداران شهرستان های استان، ضمن بررسی پیشرفت طرح هر دهیاری یک پروژه، بر ضرورت تسریع در واگذاری و بهره برداری از پروژه های شناسایی شده تأکید شد.

اجرای طرح هر دهیاری یک پروژه در خراسان شمالی تسریع می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شاقتصادی، حبیب یزدان پناه روز پنج شنبه 22 خردادماه 99 در نشست با فرمانداران که در محل تالار عمارت مفخم برگزار گشت، گفت: تعدادی از پروژه های شناسایی شده در هر یک از روستاهای دارای دهیاری، با هدف توسعه گردشگری روستایی و در قالب طرح هر دهیاری یک پروژه، تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

او افزود: بازسازی، تسهیل ورود سرمایه گذاران و بهره برداری از بناهای تاریخی با کاربری های گوناگون ازجمله موزه، کتابخانه، فروشگاه صنایع دستی و... علاوه بر رونق بنای تاریخی، توسعه روستایی را نیز به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شاقتصادی از اعلام آمادگی به منظور واگذاری پروژه هایی که دهیاران شناسایی و معرفی می کنند خبر داد و عنوان نمود: پروژه های مصوب شده در طرح هر دهیاری یک پروژه باید با رفع موانع و با سرعت بیشتری کارهای واگذاری و بهره برداری آنف انجام شود.

او افزود: ایجاد بازارچه های محلی به عنوان مجموعه ای تجاری و تفریحی، با هدف توسعه گردشگری و اقتصادی استان در دستور کار است که با رویکرد، ورود بخش خصوصی اجرایی می شود.

محمدرضا پیروز مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شاقتصادی نیز در این نشست با بیان اینکه فرمانداران در واگذاری پروژه ها با دهیاری و اهالی روستا تعامل داشته باشند، گفت: باید دغدغه های سرمایه گذاران در این حوزه رفع شود.

او اظهار کرد: بسیاری از روستاهای خراسان شاقتصادی پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارند و به سبب قرار دریافت در راستا پرتردد مسافران، توجه به ظرفیت های گردشگری آن ها، موجب توسعه منطقه می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1100

به "اجرای طرح هر دهیاری یک پروژه در خراسان شمالی تسریع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هر دهیاری یک پروژه در خراسان شمالی تسریع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید