اسپر: بعید است برای کردها با ترکیه وارد جنگ بشویم

به گزارش سیلور 7، وزیر دفاع آمریکا وقوع درگیری نظامی بین کشورش و ترکیه را به دلیل حمله نظامی آنکارا علیه شبه نظامیان کرد سوریه بعید دانست.

اسپر: بعید است برای کردها با ترکیه وارد جنگ بشویم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با شبکه سی ان ان اظهار کرد: ما با هم پیمان خود در ائتلاف ناتو هرگز جنگ نخواهیم کرد.

این وزیر آمریکایی و رئیس پنتاگون موضع آمریکا در پی رد حمایت از نمودهای شمال سوریه بعد از حمله ترکیه در این منطقه را شفاف سازی کرد و گفت، آمریکا نسبت به حمایت از نمودها در برابر هم پیمان قدیمی خود در ناتو تعهدی ندارد.

اسپر با وجود آن گفت، آمریکا در صورت اثبات صحت گزارش های وارده در مورد جرایم جنگی ترکیه در حق نمودها این کشور را مسؤول هرگونه ارتکاب جرایم جنگی در حق نمودها خواهد دانست.

وی اضافه نمود: ما این گزارش ها را مشاهده نموده ایم و آنها را پیگیری می کنیم، این گزارش ها وحشتناک هستند، اگر صحت آنها ثابت گردد در حد جرایم جنگی خواهند بود.

رئیس پنتاگون افزود، شخصا در صحت آنها تردید دارد.

وی در عین حال تاکید نمود: عوامل مسؤول این جنایت ها باید مواخذه شوند نیروهای هم پیمان ترکیه مرتکب چنین جنایت هایی شده اند و بیش از همه دولت ترکیه مسؤول خواهد بود. ما هرگز اجازه وقوع چنین اموری را نمی دهیم.

سابق بر این مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا موضعی تندتر علیه آنکارا گرفته و گفته بود، رئیس جمهوری آمریکا تمایلی به حل مسائل به شیوه نظامی ندارد اما به دلیل تحرکات ترکیه در سوریه آماده استفاده از قدرت نظامی علیه ترکیه است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 564

به "اسپر: بعید است برای کردها با ترکیه وارد جنگ بشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر: بعید است برای کردها با ترکیه وارد جنگ بشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید