بازارهای شناور بانکوک، تایلند (قسمت اول)

به گزارش سیلور 7، این روزها، بازارهای شناور به یک مکان توریستی تبدیل شده اند و در این بازارها کمتر، اهالی شهر را خواهید دید. اما هنوز هم دیدن این بازارهای رنگارنگ، خالی از لطف نیست. قایق هایی پر از میوه های رنگارنگ و لذیذ استوایی، سبزیجات مختلف، آب میوه ها و غذاهای محلی، منظره ی رنگارنگ و زیبایی را به وجود می آورند که گردشگران را وادار می نماید تا در سفر به تایلند، حتما برای بازدید از این بازارها وقت بگذارند. علاوه بر تماشای این مناظر زیبا، طعم لذیذ غذاهای محلی که در رستوران ها و آشپزخانه های شناور تهیه می شوند، تجربه متفاوتی است که فقط در تایلند نصیب شما خواهد شد.

بازارهای شناور بانکوک، تایلند (قسمت اول)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

این بازارهای شناور مکانی مختص خرید و فروش نیستند. علاوه بر خرید سوغات و غذای محلی، می توانید از نزدیک با سبک زندگی ساکنان منطقه آشنا شوید و از جاذبه های فرهنگی دیگر لذت ببرید. در ادامه با مهم ترین بازارهای شناور بانکوک و اطراف آن آشنا می شویم.

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

این بازار از قدیم الایام یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری تایلند بوده است. این بازار دیدنی که با هزاران رنگ زیبا تزیین می گردد، محصولات متنوعی دارد. انوع سوغات، عروسک های سنتی، میوه های تازه، کیف های گلدوزی شده با دست، سوپ نودل و کلاه های حصیری بزرگ را در گوشه و کنار این بازار خواهید دید.

این بازار، مشهورترین بازار شناور تایلند است که در 100 کیلومتری مرکز شهر بانکوک واقع شده است. علاوه بر خرید میوه های استوایی و سبزیجات تازه و انواع سوغات، در این بازار می توانید بهترین غذاهای محلی تایلند را امتحان کنید. مناظر رنگارنگ و دیدنی این بازار، فرصت های بی نظیری برای علاقه مندان به عکاسی هستند. اگر می خواهید از سیل جمعیت و گرمای هوا دور بمانید، بهتر است که صبح زودتر به این بازارهای شناور سر بزنید.

بیشتر گردشگرانی که به تایلند سفر می نمایند، دوست دارند از یک بازار شناور دیدن نمایند و اکثر آنها همین بازار را انتخاب می نمایند. بنابراین، بازار شلوغی را انتظار داشته باشید اما این شلوغی نباید مانع شما برای سر زدن به این بازار زیبا باشد. تجربه خرید از این بازار بهترین فرصت برای یک گشت و گذار صبحگاهی است. اگر از مغازه های توریستی فاصله بگیرید، می تواند چهره واقعی این محیط را مشاهده کنید و از تماشای سبک زندگی اهالی منطقه لذت ببرید.

این بازار یک ساعت با بانکوک فاصله دارد. بهترین راه برای بازدید از این بازار، استفاده از تورهای مختلف است. این تورها مزایای زیادی دارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

برای استفاده از این تورها باید صبح زود از خواب بیدار شوید. با مینی ون به خارج از شهر و منطقه Samut Songkram می روید. در طول جهت، راهنمایان تور در خصوص این بازارها و فرهنگ تایلند به شما شرح می دهند.

بسته به اینکه کدام تور را انتخاب کنید، قبل از رسیدن به بازار، ممکن است این فرصت برای شما ایجاد گردد که از مزارع نارگیل و نحوه تهیه شکر دیدن کنید. وقتی به بازار می رسید، سوار قایق های مخصوص می شوید. یک قایق ران شما را در طول جهت در کنار ده ها قایق دیگر همراهی می نماید. در قایق های اطراف تان، محصولات مختلف مانند انواع سوغات، میوه های تازه و غذاهای محلی لذیذ به فروش می رسد.

پس از گشت و گذار در بازار، به هتل برمی شد. این تورها معمولا 6 ساعت طول می کشند. این بازار هر روز از صبح تا ظهر فعالیت می نماید.

علاوه بر سبزی ها و میوه های تازه از فروشندگانی که در قایق ها در کانال مشغول به فعالیت هستند، می توانید از مغازه های حاشیه کانال، انواع سوغات را خریداری کنید. در این مغازه ها محصولات مختلفی از جمله کیف های لویی ویتون و شنل (البته قلابی)، جاکلیدی، مگنت و سایر خرده ریزهای کوچک که گردشگران معمولا از آنها استقبال می نمایند، به فروش می رسد. البته در بازارهای دیگر تایلند همین اجناس را می توانید با قیمت پایین تر خریداری کنید.

یکی از چیزهایی که در این بازار حتما باید امتحان کنید، غذاهای لذیذ تایلندی هستند. غذایی که در همان قایق های کوچک و جلوی چشم شما با مواد تازه تهیه می شوند.

بازار شناور بانگ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)

یکی از بهترین مکان های بانکوک برای اینکه بتوانید یک بازار شناور تایلندی را بدون حضور سیل جمعیت گردشگران بازدید کنید، بازار شناور بانگ خو ویانگ است. در این بازار، محصولات کشاورزی تازه به فروش می رسد. برای دسترسی به این بازار می توانید از اسکله Chang Pier در بانکوک قایق بگیرید. یک راه دسترسی ارزان تر این است که از اسکله Bang Kruai سوار شوید. هر پانزده دقیقه از ساعت 5 صبح تا 8 شب، قایقی حرکت می نماید. جهت شما از اینجا تا بازار، 10 دقیقه طول می کشد.

اگر دوست ندارید سوار قایق شوید، نگران نباشید. می توانید از تاکسی و توک توک (اتوریکشا) برای رسیدن به این بازار بهره ببرید.

این بازار اگرچه بسیار نزدیک است و دسترسی به آن راحت است، ولی بازدید از آن برای بسیاری از گردشگران سخت است. چون ساعت کار این بازار از 4 تا 7 صبح است. تعداد تورهای کمی برای بازدید از این بازار وجود دارد. بنابراین مانند سایر بازارهای شناور تایلند، توریستی و تجاری نشده است. اگر سحرخیز باشید این فرصت را دارید تا راحت تر از سایر بازارهای شناور، با زندگی اهالی شهر و فرهنگ متفاوت آنها آشنا شوید.

همان طور که گفتیم این بازار زیاد توریستی نیست و بیشتر به بازارهای سنتی تایلند شباهت دارد. بنابراین محصولاتی مانند سوغات و صنایع دستی در آن به فروش نمی رسد. تنها چیزی که می توانید از فروشندگان قایق سوار این بازار بخرید، میوه و سبزی تازه است.

در این بازار با راهبانی روبرو می شوید که با قایق در بین فروشنده ها می چرخند و صدقه جمع می نمایند. در این بازار هم می توانید زیباترین عکس های خود در سفر به تایلند را ثبت کنید چون بسیار خلوت تر است و از جمعیت زیاد گردشگران در عکس ها خبری نیست.

در قسمت بعدی مقاله با چند بازار شناور مشهور دیگر که در بانکوک و حوالی آن قرار دارند، آشنا می شویم.

منبع: کجارو / bangkok.com
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 489

به "بازارهای شناور بانکوک، تایلند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای شناور بانکوک، تایلند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید