بافت تاریخی آران و بیدگل احیا می شود

به گزارش سیلور 7، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، بافت تاریخی آران و بیدگل احیا می شود.

بافت تاریخی آران و بیدگل احیا می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل در حاشیه اولین نشست کارگروه میراث فرهنگی شهرستان در سال 1401 که با حضور تمامی اعضا و در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گشت، از بازآفرینی و احیای بافت تاریخی این شهر خبر داد.

مهدی مشهدی گفت: در این نشست مقرر شد تا شهرداری آران و بیدگل در کوتاهترین زمان ممکن و با توجه به ظرفیت های پژوهشکده شهرداری، طرح احیای بافت تاریخی این شهر را آماده و به منظور تائید نهایی، این طرح را به نهادهای مرتبط از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و استان ارسال کند.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد تا ایجاد هرگونه معبر تازه، تعریض و تخریب در بافت تاریخی ممنوع شده و با حفظ هویت الگوی اصلی محله های بافت تاریخی، فضا سازی های لازم انجام شود.

مشهدی افزود: طرح احیا و بازآفرینی بافت تاریخی شهر آران و بیدگل که شامل بافت محور مسجد قاضی و محلات عبدالله خان و سرکوچه دراز است، پس از تصویب نهایی قابل اجرا بوده و هر ماهه این نشست تخصصی به منظور بررسی فعالیت های اجرا شده در این زمینه برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2146

به "بافت تاریخی آران و بیدگل احیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی آران و بیدگل احیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید