کاخ موزه چهلستون میزبان کتیبه ها و سنگ های تاریخی

به گزارش سیلور 7، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از افتتاح اولین نمایشگاه دائم کتیبه ها و سنگ های تاریخی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون اطلاع داد.

کاخ موزه چهلستون میزبان کتیبه ها و سنگ های تاریخی

علیرضا ایزدی گفت: از حدود 100 سال قبل، بخش هایی از باغ بزرگ و تاریخی دنیا نما محل استقرار سنگ های مختلفی از بنا های تاریخی اصفهان بود که به هر علت ویران شده بود و بخش هایی از تزیینات سنگی این بنا ها به کاخ چهلستون منتقل و نگهداری می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: تزیینات سنگی بعضی بنا های شاخص تاریخی همانند کاخ آیینه خانه و یا خانه های تاریخی و منحصربه فرد اصفهان و یا بعضی مساجد تاریخی در این مجموعه نگهداری می گردد، لذا مدیریت و همکاران پایگاه دنیای کاخ چهلستون در یک طرح ابتکاری اتاق شاه عباسی در ضلع شمال غرب تالار اصلی کاخ چهلستون را پس از بازسازی و نورپردازی مناسب به عنوان نمایشگاه دائم کتیبه ها و سنگ های تاریخی موجود در این کاخ آماده سازی کردند.

او اضافه کرد: این نمایشگاه به صورت دوره ای سنگ های تاریخی موجود در کاخ چهلستون را برای اولین بار در معرض دید گردشگران و دوست داران میراث فرهنگی قرار می دهد.

اولین نمایشگاه دائم کتیبه ها و سنگ های تاریخی کاخ چهلستون اصفهان همه روزه از ساعت 9 الی 16 پذیرای دوست داران میراث فرهنگی و گردشگری است.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2198

به "کاخ موزه چهلستون میزبان کتیبه ها و سنگ های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ موزه چهلستون میزبان کتیبه ها و سنگ های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید