بهبود ارزش معاملات بازار سهام ، اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، با آغاز معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و باعث نزول 5 هزار واحدی شاخص کل شد اما در ادمه فرایند معاملات تقاضا در کلیت بازار و مخصوصا گروه های پالایشی و خودرویی افزایش یافت و در نهایت بازار سهام با رشد 1/3 درصدی به کار خود سرانجام داد.

بهبود ارزش معاملات بازار سهام ، اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟

نوسان شاخص کل بازار سهام از منفی به مثبت نشان از بازگشت اعتماد نسبی به بازار سهام دارد اما به گفته کارشناسان برای به تعادل رسیدن بازار سهام باید تا اخر هفته فرایند بازار سهام متعادل باشد و اگر تا اخر هفته شاهد فرایند خوبی باشیم می توان امیدوار بود که دیگر خبری از ریزش های سنگین شاخص کل نخواهد بود.

افزایش قیمت های جهانی، تثبیت قیمت دلار بالای کانال 25 هزار تومان و توقف فروش سهام عدالت از دلایل اصلی بازگشت تقاضا به بازار سهام بودند و از طرفی هم قیمت سهم ها به محدود جذابی رسیده است و به نظر می رسد تقاضا در این محدوده از بازار سهام خوب باشد.

هر چند ارزش معاملات خرد امروز نسبت به دیروز کاهش داشت و 9233 میلیارد تومان بود اما ثبات ارزش معاملات در محدوده 10 هزار میلیارد تومان نشانه بهبود فرایند معاملات بازار سهام دارد.

گروه خودرویی برترین گروه صنعت بازار سهام امروز بود و از آغاز معاملات این هفته از بازار سهام فرایند این گروه صعودی است.

در جریان معاملات امروز گروه های خودرویی، فلزات اساسی و پتروشیمی فرایند خوبی داشتند هر چند که نماد فولاد و پتروشیمی ها در ابتدای معاملات فرایندی نزولی داشتند اما با افزایش تقاضا به رنج مثبت بازگشتند و از جمله شاخص سازان اصلی بازار سهام امروز بودند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1363

به "بهبود ارزش معاملات بازار سهام ، اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود ارزش معاملات بازار سهام ، اعتماد به بازار سهام بازگشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید