تجربه کتابخانه دیجیتال از تهران تا مرکز ایتالیا

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، در شهر رم مرکز کشور ایتالیا به تازگی کتابخانه دیجیتالی راه اندازی شده است که به کاربرانش امکان می دهد در اماکن و فضاهای عمومی به طور نامحدود کتاب مطالعه نمایند. در آرشیو کتابخانه دیجیتال ATAC هر نوع کتابی از داستان و تاریخی گرفته تا کتاب های علمی و دانشگاهی به چشم می خورد. کاربران این کتابخانه با نصب نرم افزار این کتابخانه می توانند با اسکن کدهای مخصوصی در مترو یا ایستگاه های اتوبوس به آرشیو این کتابخانه دسترسی پیدا نمایند.

تجربه کتابخانه دیجیتال از تهران تا مرکز ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

کتابخانه دیجیتال ایتالیایی از کاربرانش به صورت دوره ای حق اشتراک مختصری دریافت می نماید و به آنها اجازه می دهد از آرشیو کتاب های صوتی و الکترونیک به طور کامل استفاده نمایند. تجربه این کتابخانه در کشور ایران به سال 1395 با ظهور فیدیبو برمی شود.

نرم افزار کتاب خوان فیدیبو این قابلیت را به کاربران می دهد تا بتوانند کتاب الکترونیک را دانلود، طبقه بندی و مطالعه نمایند. کتاب ها دارای یک نسخه نمونه چند صفحه ای و یک نسخه کامل هستند، نسخه نمونه رایگان است؛ اما نسخه کامل معمولاً شامل هزینه است. بعلاوه جست وجوی کتاب، نشانه گذاری، تغییر رنگ صفحه، تغییر میزان و نوع فونت، حاشیه نویسی در این نرم افزار تعبیه شده است. نرم افزار کتاب خوان چندسکویی است و در تلفن هوشمند، تبلت و رایانه شخصی و با سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز قابل استفاده است. کتاب ها متنی در دو فرمت متنی ای پاب، پی دی اف و صوتی در فرمت ام پی تری ساخته شده اند.

فیدیباکس یک دستگاه هوشمند است که به دارندگان اپلیکیشن فیدیبو، خدمت مبتنی بر مکان ارایه می دهد. هر اپلیکیشن کیوآر کد یک بار مصرف مخصوص به خود را دارد که با نشان دادن آن به اسکنر دستگاه، محیط اپلیکیشن تغییر نموده و امکان استفاده از خدمات تعریف شده مثل مطالعه رایگان کتاب در مدت زمان معین شده را فراهم می نماید.

این خدمات تحت اسم کتابخانه ای به وسعت یک شهر در مترو تهران در 15 بهمن 1396 با حضور شهردار تهران رونمایی شد که در چندین ایستگاه مترو دستگاه فیدیباکس نصب و کاربران می توانند با نمایش کد خود به دستگاه برای مدت زمان حدود 1 ساعت به صورت رایگان کتاب مطالعه نمایند. بعلاوه فیدیبو اقدام به نصب فیدیباکس در دانشگاه های تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و کنسولگری ایران در آلمان نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1776

به "تجربه کتابخانه دیجیتال از تهران تا مرکز ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه کتابخانه دیجیتال از تهران تا مرکز ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید