تور دهلی: راهنمای سفر به دهلی

به گزارش سیلور 7، راهنمای سفر به دهلی | Travel Guide To Dehli

شهر دهلی، مرکز شگفتی ها در کشور هند است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای هندوستان به شمار می رود و به اصطلاح به آن هندوستان کوچک نیز گفته می گردد. با توجه به این که این روزها سعی نموده تا با جهانی مدرن همراه گردد، اما هنوز هم در بیشتر نقاط آن روح باستانی به چشم می خورد و جاذبه های تاریخی متعددی وجود دارد. به طور کلی سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به دهلی سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر دهلی در هند همراهی کنید.

تور دهلی: راهنمای سفر به دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی دهلی

دهلی دومین کلان شهر بزرگ در کشور هند بوده و دهلی نو، مرکز هند، نیز بخشی از این کلانشهر است. دهلی در ناحیه مرکزی نیمه شمالی هند و در ساحل غربی رود یامونا (جمنا) واقع شده است. مساحت این شهر حدود 1,484 کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2011، صورت گرفته حدود 16,787,941 نفر در این شهر زندگی می نموده اند؛ این عدد تا به امروز حتما تغییر نموده است.

مختصری از تاریخ دهلی

از سال 1772 تا 1911 شهر کلکته مرکز هندوستان بود ولی به خاطر مرکزیت دهلی، جرج پنجم بریتانیا، که در دههٔ 1900 پادشاه هند به شمار می آمد مرکز را از کلکته به دهلی نو منتقل کرد. این شهر دارای پنج هزار سال قدمت است و آثار دوران تمدن موهنجودارو یا دره رود سند در آن یافت شده است. دهلی اولین مرکز حکومت مسلمانان از قرن دوازده تا 19 میلادی بوده و طی قرون متمادی، جنگها و ویرانیهای فراوانی را به خود دیده است که از مهمترین آنها حمله تیمور و نادر شاه به این شهر را می توان نام برد. تخت طاووس و الماس معروف دریای نور از غنائم با ارزشی است که از این شهر به ایران منتقل شده است. اولین جنگ برای استقلال سرزمین هند، درسال 1875 در شهر دهلی به وقوع پیوست. انگلیسی ها در سال 1911 مرکز حکومت خود را از کلکته به این شهر انتقال دادند. طراحی و احداث دهلی نو بلافاصله پس از استقرار حکومت انگلیسی ها، از طریق یک معمار برجسته انگلیسی به نام ادوین لوتینز در جنوب دهلی شروع شد. دهلی نو پس از استقلال به عنوان مرکز هند معرفی گردید.

اطلاعات کلی شهر دهلی

زبان رسمی و رایج: انگلیسی، اردو، هندی

واحد پول رسمی: روپیه هند (INR) (هر روپیه هند در تاریخ 20 اسفند 96، معادل 70 تومان است).

نوع برق شهری: برق شهری در دهلی 230 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: 91+

کد شهری: 11+

تلفن های ضروری در دهلی:

  • پلیس: 100
  • آمبولانس: 102
  • آتش نشانی: 101

اختلاف ساعت با تهران: 2 جلوتر از تهران است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی

آب و هوای شهر دهلی

آب و هوای شهر دهلی به نسبت دیگر شهرهای هندوستان کمی غیر قابل پیش بینی است. زیرا این شهر از طرفی به گرما و خشکی بیابان های راجستان نزدیک است و از طرف دیگر با سرمای هیمالیا روبرو است، بنابر شرایط آب و هوایی غیر قابل پیش بینی دارد. بین آوریل تا اکتبر هوا گرم و سوزان است معمولاً بالای 40 درجه سانتی گراد. در فصل باران های موسمی به ویژه در ماه های ژوئیه و اوت باران ها سیل آسا هستند و در زمستان مخصوصاً در دسامبر و ژانویه دما تا نزدیکی صفر پایین می آید.

بهترین زمان سفر دهلی

برای سفر به دهلی اگر به قصد گشت و گذار می روید باید بین در بین ماه های اکتبر تا می (آبان تا اواخر فرودین) به این شهر سفر کنید، اما اگر به قصد خرید می خواهید به این هندی بروید بهترین زمان بین ماه های تیر و مرداد است که با باران های موسمی هم همراه است.

هزینه اقامت در شهر دهلی

یکی از مهمترین دغدغه های سفر اقامت است. این که چقد باید هزینه کنیم و یا اینکه در چه هتلی بخواهید اقامت داشته باشید خود یکی از مهمترین پارامترهایی است که تو سفر خیلی اهمیت دارد. نکته ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که فکر اقامت در هاستل یا زدن کمپ را از سرتان بیرون کنید چون دهلی شهری است که نظافت و بهداشت در آن به خوبی رعایت نمی شود و تا جایی که می توانید باید مراقب محل اقامت و جایی که غذا می خواهید بخورید باشید. در ادامه راهنمای سفر به دهلی به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر هندی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در دهلی

  • هتل جو ماریوت نیو دهلی آئروسیتی (JW Maظrriott Hotel New Delhi Aerocity)

هتل پنج ستاره دیگری که در شهر دهلی هند وجود دارد، هتل جو دابلیو ماریوت است. این هتل دارای 523 اتاق و بعلاوه امکاناتی نظیر تلویزیون، مینی بار، تهویه مطبوع و کتری برقی می باشد. سایر خدماتی نظیر استخر روباز، مرکز اسپا و ماساژ، سونا و جکوزی، مرکز فیتنس، گروه نمایش و تفریح، خمات نگهداری از اطفال، سوئیت ماه عسل، فروشگاه هدایا و سوغات، سالن آرایش و زیابیی و خدمات تور و گردشگری و تهیه بلیط نیز در هتل ارائه می شود.

تلفن: 00911145212121

آدرس: Asset Area, AeroCity, 110037 New Delhi, India

  • هتل شانتی هوم | Shanti Home

هتلی لوکس به نام شانتی هوم که در شهر دهلی هند واقع می باشد. کادر این هتل بسیار مجرب و حرفه ای بوده و تا مرکز شهر حدود 40 دقیقه فاصله دارد. تمامی امکانات مورد احتیاج برای اقامت در این هتل وجود دارد.

آدرس: هندوستان - دهلی نو A1/300، Block A1، Janakpuri، New Delhi، Delhi 110058، India

  • هتل رادیسون بلو پلازا | Radisson Blu Plaza Delhi

هتلی لوکس در شهر دهلی به نام رادیسون وجود دارد که در 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی شهر دهلی وجود دارد. این هتل 261 اتاق دارد امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل رستوران، کافی شاپ، باربیکیو، مرکز خرید، سالن کنفرانس، پارکینگ، ترانسفر فرودگاه، صرافی، آژانس مسافرتی، رم سرویس، لاندری، ای تی ام، مینی بار، ارایشگاه، صندوق امانات و روزنامه رایگان مجهز و … نیز می شود.

آدرس: هندوستان - دهلی نو IGI Airport T3 Road، Aerocity، Indira Gandhi International Airport، New Delhi، Delhi 110037، India

هزینه خورد و خوراک در دهلی

هزینه خورد و خوراک در شهر دهلی به طور کلی مقرون به صرفه است، به خصوص اگر از دکه های خیابانی اقدام به خرید غذا بنمایید. هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر دهلی:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 300 روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 1200 روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر دهلی تقریبا مقرون به صرفه تر است و مبلغ 250 روپیه می باشد.

در ادامه راهنمای سفر به دهلی می خواهیم چند رستوران در این شهر توریستی هندی برایتان معرفی نماییم.

رستوران های پیشنهادی در دهلی

  • رستوران ایستگاه شرق (Orient Express)

رستورانی با فضای رمانتیک که در شهر دهلی نو واقع شده است. دکور این رستوران بسیار زیبا است و سرویس دهی کارکنانش عالی می باشد. دوستداران غذاهای گیاهی هم می توانند این رستوران را در دهلی نو انتخاب نمایند. این رستوران یکی از بهترین پیشنهادها از طریق کاربران در سایت tripadviser بوده است.

شماره تلفن: 00911126110202

آدرس: هندوستان - دهلی نو Officers Mess Rd، Bapu dham، Chanakyapuri، New Delhi، Delhi 110021، India

  • رستوران بخارا | Bukhara Restaurant

از بهترین و قدیمی ترین رستوران های شهر دهلی که با بیش 30 سابقه در این شهر نیز واقع شده است. کارکنان بسیار خوب و مهربان و بعلاوه کیفیت غذاهای عالی این رستوران سبب شده در بین عموم مردم هند از محبوبیت ویژه ای برخوردار باشد. اما سطح قیمت غذا در این رستوران کمی بالاست که برای تجربه یکبار آن می ارزد.

آدرس: هندوستان - دهلی نو 1138، Akhaura Block، Bapu dham، Chanakyapuri، New Delhi، Delhi 110021، India

  • رستوران کریم | Karims Restaurant

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای آسیایی و هندی را می توانید در رستوران کریم میل کنید. کیفیت غذاها بسیار بالا بوده و سطح قیمت آنها نیز پایین هستند از همین رو گزینه بسیار مناسبی در شهر دهلی به شمار می رود.

آدرس: هندوستان - دهلی نو 19، Kalan Mehal، Chandni Chowk، New Delhi، Delhi 110006، India

سیستم حمل و نقل در شهر دهلی

چهار انتخاب اصلی برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در دهلی عبارتند از اتوبوس، مترو، تاکسی و تاکسی های 3 چرخ. بیش از 2,000 اتوبوس عمومی در این شهر مشغول خدمت رسانی هستند اما متاسفانه اغلب آن ها راحتی و استاندارد اتوبوس های غربی را ندارند.

اتوبوس: اتوبوس مقرون به صرفه ترین وسیله برای تردد است و سریع ترین راه ها برای سفر درون شهری به حساب می آیند. سرویس های اتوبوس به طور منظم، برای هر 30 دقیقه شده و راستا فرودگاه دهلی تا سایر نقاط شهر را سرویس دهی می نماید. این اتوبوس ها مجهز تمیز و دارای تهویه مناسب و بسیار راحت می باشد. تمام نقاط شهری دهلی به شبکه اتوبوسرانی شهر دهلی متصل است. اتوبوس های به رنگ قرمز دارای تهویه هوا هستند و اتوبوس های سبز فاقد آن می باشند.

تاکسی: سه شرکت تاکسیرانی با فرودگاه بین المللی دهلی جهت راحتی مسافران همکاری می نمایند تاکسی ها مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، دسترسی 24 ساعته، مجهز به تکنولوژی جی پی اس برای ردیابی موقعیت، سیستم پرداخت کرایه از طریق کارت اعتباری می باشند.

قطار: راه آهن هند بزرگترین شرکت حمل و نقل این کشور است و بیش از 1/5 میلیون کارمند دارد و در جایگاه سومین راه آهن بزرگ جهان است.

هزینه حمل و نقل در شهر دهلی

هزینه بلیط تک سفره 25 روپیه

هزینه بلیط ماهانه 1000 روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 50 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر 19 روپیه به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 60 روپیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 266 روپیه

جاذبه های گردشگری در دهلی

  • قلعه سرخ | Red Fort

این قلعه مقام اول جاذبه های گردشگری دهلی را در اختیار دارد و به نام لال قلعه (Lal Qila) هم شناخته می شود. لال قلعه از ماسه سنگ های سرخ رنگ ساخته شده و شاه جلال در اواسط قرن هفدهم میلادی دستور ساخت بنا را داده است. اگر با دقت به دروازه لاهور این قلعه نگاه کنید آثار گلوله های شلیک شده در جنگ اول استقلال هند در برابر بریتانیا را مشاهده می کنید.

آدرس: هندوستان - دهلی نو Unnamed Road، Lal Qila، Chandni Chowk، New Delhi، Delhi 110006، India

  • مسجد جامع دهلی | Jama Masjid

گفته می شود که این مسجد بزرگترین مسجد هند است و حیاط مرکزی آن گنجایش 25000 عبادت گزار را دارد. این مکان مقدس از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و بیش از 5000 کارگر در ساخت آن نقش داشتند. این مسجد که در یکی از شهرهای معروف هند قرار گرفته است جزء پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی است.

آدرس: هندوستان - دهلی نو 1023، Jama Masjid Rd، Pai Walan، Chandni Chowk، New Delhi، Delhi 110006، India

  • مقبره همایون | Humayuns Tomb

طبق گفته ها این آرامگاه الهام بخش ساخت تاج محل بوده است. این کاخ که به سبک معماری ایرانی ساخته شده آخرین استراحتگاه همایون، فرمانروای مغول بوده و در سال 1572 میلادی ساخته شده است.

این مکان از ساعت 6 صبح تا 6 عصر باز است.

آدرس: هندوستان - دهلی نو Humayuns Tomb، Nizamuddin، Nizamuddin East، New Delhi، Delhi 110013

  • قطب منار | Qutub Minar

این مناره بزرگ از مرمر و سنگ های سرخ ساخته شده و به دستور سلطان معزالدین غوری از سلسله غوریان و از طریق غلام ترک و سپهسالار او قطب الدین ایبک، که بعدها به پادشاهی رسید، در 1199 میلادی بنیان گذارده شده و بعد از طریق داماد او شمس الدین التتمش در 1230 میلادی کامل شد و سپس از طریق فیروزشاه تغلق در سال 1316 میلادی به سرانجام رسید. در سال 1368 میلادی این بنا از طریق رعد و برق صدمه دید که از طریق فیروزشاه و اسکندر لودی دوباره بازسازی شد.

ورود برای بچه ها (تا 15 سال) رایگان است.

آدرس: هندوستان - دهلی نو Qutab Minar، Seth Sarai، Mehrauli، New Delhi، Delhi 110016، India

  • باغ پنج حس | Garden of 5 Sence

باغ پنج حس دهلی یا لودی گاردن دهلی، یکی از بزرگترین پارک های دهلی و یکی دیگر از تماشای های شهر هند به شمار می رود. این پارک در فوریه 2003 افتتاح شده و یکی از بهترین تماشای های هندوستان و جاذبه های گردشگری دهلی محسوب می شود. این باغ برای تحریک حواس پنجگانه ما که زیبایی ها و جاذبه های آن شانس لمس کردن، بوئیدن، شنیدن محیط طبیعی را به شما می دهد.

آدرس: هندوستان - دهلی نو 631، Westend Marg، Saiyad ul Ajaib، Sainik Farm، New Delhi، Delhi 110030، India

  • مقبره گاندی | tomb of mahatma gandhi

در شهر دهلی اماکن تماشای زیادی وجود دارد و از مهمترین اماکن گردشگری هند بنای یادبود مقبره مهاتما گاندی رهبر نهضت ضد استعمار هند هست، که تماشا آنخالی از لطف است. مقبره آن در شهر دهلی و در میان فضایی سرسبز بشکل سکویی چهار گوش از مرمر سیاه واقع شده است.

آدرس: هندوستان - دهلی نو Satyagraha Marg، Gandhi Smriti، Raj Ghat، New Delhi، Delhi 110006، India

مراکز خرید شهر دهلی

  • بازار چتا چوک | Chhatta Chowk Bazaar

آدرس: هندوستان - دهلی نو 1، Netaji Subhash Marg، Lajpat Rai Market، Chandni Chowk، New Delhi، Delhi 110006، India

  • مرکز خرید سلکت سیتی | Select City Shopping

آدرس: هندوستان - دهلی نو Select Citywalk Mall، Saket District Centre، District Centre، Sector 6، Pushp Vihar، New Delhi، Delhi 110017، India

  • بازار خان | Khan Market

آدرس: هندوستان - دهلی نو 2، Amrita Shergill Marg، Prithiviraj Market، Khan Market، Rabindra Nagar، New Delhi، Delhi 110003، India

  • بازار دیلی هات | Dilli haat

آدرس: هندوستان - دهلی نو 18، Kidwai Nagar West، West Kidwai Nagar، Kidwai Nagar، New Delhi، Delhi 110023، India

بایدها و نبایدها در دهلی

  • آب لوله کشی در این شهر قابل نوشیدن نیست، و از آب های معدنی که سوپر مارکت ها به فروش می رسند بهره ببرید.
  • در هند نباید کتاب، کاغذ و یا حتی روزنامه را با پا لگد کرد و یا جابه جا کرد.
  • از خیابان غذا خریداری نکنید.از آب موجود در شیرآب نیز نخورید.فقط و فقط آب بطری بخرید.
  • خوردن الکل و کشیدن سیگار در عموم مجاز نیست.
  • لباس های مناسب و نسبتا پوشیده به تن کنید، مخصوصا اگر خانم هستید.
  • برای انجام کارها و گشت و گذار از صبح زود اقدام کنید زیرا ترافیک و شلوغی خیابانها در هم وحشتناک است.
  • برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای این کشور را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2069

به "تور دهلی: راهنمای سفر به دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: راهنمای سفر به دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید