راهنمای سفر به اندونزی

به گزارش سیلور 7، راهنمای مسافرتی به اندونزی | Travel Guide To Indonesia

کشور اندونزی سرزمینی پهناور تشکیل شده از تعداد زیادی جزیره است که در هر گوشه آن می توان تجربه شگفت انگیزی داشت. از سواحل شنی بی نهایت زیبا گرفته تا آتشفشان های جزیره بالی تا پایتخت این کشور زیبا یعنی جاکارتای پر جنب و جوش، برای هر سلیقه ای، جاذبه ای دارد. جدای از این ها، طبیعت زیبای بالی را هم نباید نادیده گرفت، طبیعتی که میزبان گونه های جانوزی مختلفی است که یکی از حیرت انگیزترین آنها، اژدهای کومودو است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به اندونزی خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اندونزی همراهی کنید.

راهنمای سفر به اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | شهرهای مهم | راهنمای سفارت | بایدها و نبایدها در اندونزی

موقعیت جغرافیایی کشور اندونزی

کشور اندونزی از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار گرفته و در واقع یک مجمع الجزایری است که از 17 هزار جزیره و 33 استان تشکیل شده است. وسعت آب های این کشور تقریبا سه برابر خشکی های آن است و مساحت آن حدود 1919440 کیلومتر مربع است. این کشور جزو بزرگترین کشورهای جهان و این بین رتبه پانزدهمین کشور را به خود اختصاص داده است.

مختصری از تاریخ اندونزی

مجمع الجزایر اندونزی در قدیم سلطان نشین بودند تا آنکه در قرن شانزدهم اسپانیایی ها و پرتغالی ها آن را تصرف کردند. کمپانی شرقی هلند اول قرن هجده، حکومت اندونزی را دست دریافتد. سال 1740، هلندی ها شورش مردم جاکارتا را با کشتار 20 هزار اندونزیایی و چینی در هم شکستند. تا سال 1942 میلادی این کشور متعلق به هلند بود و از 1942 تا 1945 تحت اشغال ژاپن درآمد. اندونزی تا سرانجام جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بود و طول جنگ به اشغال ژاپن درآمد تا اینکه در سال 1945 اعلام جمهوری نمود و پس از چهار سال جنگ با هلند در سال 1949 مستقل شد.

امنیت و آداب و رسوم در کشور اندونزی

اگر بخواهیم شرایط امنیتی در کشور اندونزی را به شما عنوان کنیم، در این کشور خیلی باید حواستان را در اماکن شلوغی که پر از وسایل نقلیه است حواستان را جمع کنید چرا که جیب بری و دزدی در این کشور بسیار رایج است. همچنین جرایم بسیار سنگینی به منظور حمل مواد مخدر در این کشور وجود دارد که باید بسیار حواستان را جمع کنید تا در درسر نیوفتید. در این کشور احترام به افراد مسن در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. اندونزیایی ها هنگام سلام و خداحافظی دست تکان می دهند آن هم با دست راست. به یاد داشته باشید که هنگام سلام و خداحافظی دست تکان دهید و اگر خیلی صمیمی شدید می توانید روی شانه یکدیگر دست بزنید. صدای بلند تحقیرآمیز تلقی می شود از این رو آن ها با صدای بلند صحبت نمی نمایند مگر این که در مواردی خاص مجبور شوند.

اطلاعات کلی کشور اندونزی

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول رسمی: روپیه (IDR)

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

کد کشور: +62

اختلاف ساعت: اندونزی حدود 3 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 113
  • پلیس: 110
  • آمبولانس: 118-119

فرودگاه های کشور اندونزی:

  • فرودگاه بین المللی حسین ساسترانگارا
  • فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا
  • فرودگاه بین المللی یواندا
  • فرودگاه بین المللی پولونیا

شرایط آب و هوای اندونزی

تغییرات آب و هوایی در اندونزی بر خلاف کشورهای دیگر، نه از فشار و نه از دمای هوا است بلکه به دلیل بارش بیش از حد باران است. کشور اندونزی آب و هوای گرم و استوایی و رطوبت بسیار بالایی بین 70 تا 90 درصد دارد. بهترین زمان سفر به اندونزی، در فصل خشک سال و بین ماه های ژوئن تا سپتامبر است.

هزینه اقامت در اندونزی

به طور کلی برای اقامت در کشور اندونزی در طول سفرتان نیازی به نگرانی بابت پیدا کردن محلی برای اقامت و همینطور خورد و خوراک نداشته باشید چرا که در این هر دوی این موارد به راحتی در دسترس شما خواهند بود. تنها کافیست میزان هزینه ای که بابت اقامت در شهرهای این کشور در نظر گرفته اید را تعیین کنید و از بین هتل های زیادی که در این شهر وجود دارد سعی کنید مطابق با آن چه انتظار دارید یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به اندونزی همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در کشور اندونزی

در ادامه راهنمای سفر به اندونزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25000 روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 150000 روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اندونزی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 45000 روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی 3500 روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 26000 روپیه بپردازید.

غذاهای محبوب در اندونزی

ماسی گورنگ یکی از مشهورترین غذاهای این کشور و نوعی برنج سرخ شده یا نیمه پخته است که با گوشت مرغ و میگو، تخم مرغ، موسیر، تمبر هندی، فلفل تند و ادویه های مخصوص طبخ می شود و از آنجا که بسیار لذیذ است به هر کجای کشور بروید می توانید یکی از آنها را سفارش بدهید.

هزینه حمل و نقل در کشور اندونزی

هزینه بلیط تک سفره 3500 روپیه

هزینه بلیط ماهانه 200000 روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 7000 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر 8000 روپیه به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 40000 روپیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 8700 روپیه

شهرهای معروف و توریستی کشور اندونزی

  • جاکارتا

شهر چاکارتا در کشور اندونزی بزرگترین شهر و پایتخت این کشور است. شهری که مرکز مالی اندونزی بوده و به نوعی شهری قلعه ای و قدیمی است که از مشهورترین شهرهای بزرگ اسلامی و در منطقه ای با تاریخ کهن به شمار می آید. نکته جالب در خصوص جاکارتا این است که این منطقه مقر انسان های اولیه بوده و سابقه جاکارتا به خاطر قرار دریافت در جزیره جاوه، با پیشینه این جزیره در آمیخته ست.

  • بالی

بالی از جزیره های معروف و شناخته شده کشور اندونزی است که مقصد بسیاری از گردشگران و توریست هایی است که اندونزی را به عنوان سفر تفریحی خود انتخاب نموده اند. در واقع بالی یک جزیره کوچک و بهشتی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان می باشد. به دلیل پیوند دادن دو اقیانوس آرام و هند، از آب و هوای متفاوتی برخوردار شده و در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است. بالی جزیره ای افسانه ایست که به خاطر کوه ها و جنگل های رویایی به بهشت روی زمین شهرت پیدا نموده است و برای تمام سلیقه ها برنامه های ویژه ای دارد. از موج سواری و غواصی گرفته تا خرید و بازدید از اماکن تاریخی در این شهر برای مسافران مهیا است.

جاذبه های گردشگری معروف در اندونزی

  • جنگل میمون ها | Sacred Monkey Forest Sanctuary

حتما در سفرتان به بالی از جنگل میمون های بانمکی که در این جزیره وجود دارد دیدن کنید. خدود 500 میمون در این جزیره زندگی می نمایند. بنابراین هرگز بازدید از موزه را نباید فراموش کنید.

آدرس: Jl. Nyuh Bojog No.9-13، Ubud، Kabupaten Gianyar، Bali 80571، Indonesia

  • پارک آبی واتربوم بالی | Waterbom Bali

واتربوم مجوعه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللیه و تفریحات این مجموعه اونقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیزه که می توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید. این مجموعه شامل استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی پینگ پونگ و فوتبال دستی و رستوران های مختلف می باشد. مجموعه واتربوم از 9 صبح تا 8 شب باز است. بردن پول در این مجموعه ممنوع است بهتر است در حسابتان پول داشته باشید تا با کارت اعتباری پرداخت مبالغ مورد نیازتان را انجام دهید.

آدرس: Jl. Puspa Ayu، Kuta، Kabupaten Badung، Bali 80361، Indonesia

  • پارک پرندگان بالی | Bali Bird Park

یکی از جذاب ترین پارک هایی که در این جزیره وجود دارد پارک پرندگان است. حدود 250 گونه پرنده را در این پارک زندگی می نمایند. همه ساله گردشگران زیادی برای تماشای این پارک به در بالی می روند . نکته منحصر به فرد آن این که هیچ قفسی برای پرندگان این پارک وجود ندارد. بخش های مختلف این پارک به مناطق مختلف جهان از جمله مجمع الجزایر اندونزی و همچنین امریکا لاتین و آفریقای جنوبی اختصاص داده شده و فضای خیلی تمیزه دارد که با آواز پرنده ها و چمن، باغ، رودخانه ها و آبشارها مزین شده اند.

آدرس: Jl. Bird Park No.3، Sukawati، Kabupaten Gianyar، Bali 80582، Indonesia

  • مسجد استقلال جاکارتا | Istiqlal Mosque

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جنوب شرقی آسیاست که گنجایش 120 هزار نفر را در یک زمان دارد. طرح مسجد استقلال یکی از بزرگترین مساجد جهان هست که از زمان استقلال اندونزی آغاز شد و به دلیل بزرگ بودن این بنا ساحتش حدود 17 سال به طول انجامید.

آدرس: Jl. Veteran I No.13-14، Gambir، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10110، Indonesia

  • هزار جزیره | Thousand Islands

زنجیره از جزایر در غرب خلیج جاکارتا وجود دارد که به هزار جزیره معروف است و دارای هتل هایی بر روی آب، سواحلی زیبا که دارای کافه هستند و همینطور مراکز تفریحی دریایی از که می توانید به طور کامل در آن لذت ببرید. البته انتخاب اسم هزار جزیره استفاده از شیوه اغراق است و حدود 110 جزیره در این منطقه وجود دارد که تنهای 36 تا از آن ها برای عموم قابل استفاده است و 23 مورد از آنها در لیست جزایر خصوصی به شمار می رود.

آدرس: Unnamed Road، Kabupaten Kepulauan Seribu، Daerah Khusus Ibukota Jakarta، Indonesia

  • شهر مینیاتوری تامان | Taman Mini Indonesia Indah

شهر مینیاتوری در جاکارتا یکی از بهترین جاذبه های این شهر است که پیشنهاد می کنیم حتما قبل از بازدید از بقیه جاذبه های این شهر از آن دیدن فرمایید. جهت بازدید از این شهر تنها تا ساعت 8 شب فرصت دارید.

آدرس: Area Tmii، Ceger، Cipayung، Kota Jakarta Timur، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13820، Indonesia

راهنمای سفارت کشور اندونزی

  • سفارت اندونزی در تهران

تلفن: 88716865

آدرس: قائم مقام فراهانی، نرسیده به خیابان بهشتی (عباس آباد)، پلاک 170

  • سفارت ایران در اندونزی

تلفن: 00622131934637

آدرس: Jl. HOS. Cokroaminoto No.110, Menteng, Kota Jakarta Pusat, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10310, Indonesia

بایدها و نبایدها در کشور اندونزی

  • همانطور که ابتدای متن هم گفتیم بسیار نسبت به وسایل ارزشمند و مدارکتان حساس باشید چرا که جیب بری در این کشور بسیار رایج است. این افراد بیشتر در مناطق عمومی و ایستگاه های حمل و نقل عمومی هستند.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل آشامیدن نیست حتما از سوپرمارکت های شهر آب معدنی تهیه کنید.
  • از صحبت در خصوص مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.
  • سعی کنید نقشه هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید.
  • بردن تعدادی کنسرو نیز پیشنهاد می شود تا در مواقعی که دسترسی به رستوران ندارید استفاده نمایید. نکات ایمنی لازم برای استفاده از کنسروها، بخصوص کنسرو ماهی برای جوشاندن به مدت حداقل بیست دقیقه را حتما اجرا کنید تا خدای ننموده مسئله ای در سفر شما پیش نیاید.

    در خصوص بقایای آثار تاریخی مراقب باشید. معمولا دست زدن به این آثار ممنوع است.

  • اتوبوس هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی برایتان شامل می شود. مینی ون هایی نیز هستند به نام بمو که در مسیرهای ثابت رفت و آمد می نمایند. تعدادی از بموها با توجه به مقصد رنگ های مختلفی دارند. پس قبل از سوار شدن رنگ مقصدتان را بشناسید.
منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 380

به "راهنمای سفر به اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید