تنها 20 درصد از پایان نامه های دانشجویان خواجه نصیر پاسخ به مسائل صنعتی است ، برگزاری برنامه های هفته پژوهش به صورت مجازی

به گزارش سیلور 7، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: به صورت خوش بینانه تنها 20 درصد از انتها نامه های تحصیلات تکمیلی پاسخ به مسائل صنعتی است و باقی آن ها در حوزه تئوری نوشته می شوند.

تنها 20 درصد از پایان نامه های دانشجویان خواجه نصیر پاسخ به مسائل صنعتی است ، برگزاری برنامه های هفته پژوهش به صورت مجازی

محمد طالعی معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره فعالیت های این دانشگاه درهفته پژوهش گفت: با توجه به شرایط کرونا برنامه دانشگاه در هفته پژوهش به صورت مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه های گرنت، کتاب، ارتباط با صنعت و اعضای هیئت علمی جوان را خواهیم داشت. همچنین دانشجویان پژوهشگر برگزیده در دوره تحصیلات تکمیلی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

طالعی ادامه داد: همچنین از برنامه هایی هفته پژوهش برگزاری وبینار است که در قالب سخنرانی اعضای هیئت علمی مدعو وفعال در دانشگاه به صورت جمعی و تک نفره انجام خواهد شد، علاوه بر آن وبینار هایی را با موضوعیت انتقال پژوهش در حوزه های یافتن سرمایه گذار برای طرح های فناورانه و اکوسیستم تجاری سازی، جستجو در منابع ملی، الگو های ارتباط با صنعت برگزار خواهیم کرد.

تنها 20 درصد سرانجام نامه ها پاسخ به مسائل صنعتی است

وی با بیان اینکه بیشتر مقالات از سرانجام نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دست می آید؛ اظهار کرد: به صورت خوش بینانه تنها 20 درصد از سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی پاسخ به مسائل صنعتی است و باقی آن ها در حوزه تئوری فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: طرح های صنعتی نیز عموما محصول محور و دانش مبنا هستند بنابراین بحث چاپ مقاله از طرح های صنعتی کمتر مورد توجه قرار داده شده است.

طالعی با بیان اینکه اساتید دانشگاهی نیز در راستای هدفمندسازی و متمرکز کردن فعالیت پژوهشی و آموزشی، برنامه 5 ساله پژوهشی تدوین می کنند؛ اظهار کرد: بنابراین پذیرش دانشجویان، سرانجام نامه ها و طرح های صنعتی براساس این برنامه پیگیری می شود.

وی ادامه داد: امسال به این سمت حرکت خواهیم کرد که یک پکیجی از تخصص های مختلف را برای حل مسائل جامعه از اساتید دانشکده های مختلف ایجاد کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در سرانجام گفت: بودجه ای که دولت برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته است تنها صرف افزایش حقوق ارگان ها می شود و عملا چیزی برای انجام فعالیت پژوهشی باقی نمی ماند که این امر لازم است مورد توجه واقع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1399

به "تنها 20 درصد از پایان نامه های دانشجویان خواجه نصیر پاسخ به مسائل صنعتی است ، برگزاری برنامه های هفته پژوهش به صورت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 20 درصد از پایان نامه های دانشجویان خواجه نصیر پاسخ به مسائل صنعتی است ، برگزاری برنامه های هفته پژوهش به صورت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید