تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد

به گزارش سیلور 7، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به لزوم تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد بر اساس طرح مصوب اداره کل موزه های کشور، از ابلاغ یک میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اطلاع داد.

تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز شنبه 7 تیرماه 99 اظهار کرد: با انجام مطالعات طرح محتوایی موزه، مرحله دوم که تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی است، با ابلاغ یک میلیارد ریال اعتبار شروع شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان شمالی توضیح داد: این طرح برای سه موزه اسناد و نسخ خطی، باستان شناسی و مردم شناسی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، تهیه و اجرایی خواهد شد.

او اضافه کرد: پلان ها و نماهای اجرایی، نورپردازی، اجرای تأسیسات خاص با توجه به موضوعات نمایش داده شده و حفاظت شده، اجرای تجهیزات و ویترین ها و سایر نقشه های اجرایی لازم برای موزه آرایی و صحنه آرایی از جمله طرح های قابل ارائه است.

آیینه خانه مفخم یکی از یادمان های برجسته دوره قاجار است، حدود سال 1300 هجری به دستور یار محمدخان شادلو، معروف به سردار مفخم ساخته شده و با شماره 1167 به ثبت رسیده است.

عمارت مفخم نیز که هم زمان با آیینه خانه ساخته شد، عظیم ترین و شاخص ترین اثر تاریخی دوره قاجار در خراسان شمالی است و با شماره 952 در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

این بنای مجلل 34 اتاق و دو تالار عظیم دارد. نمای اصلی ساختمان در سمت جنوب است که سراسر آن به زیباترین وجهی با انواع فنون کاشی کاری معرق، هفت رنگ و با طرح ها و نقوش انسانی، حیوانی، اسلیمی، ختایی و هندسی زینت یافته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1044

به "تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح معماری داخلی و موزه آرایی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید