توصیه های ملکی برای کوهنوردان، همکاری با نیروهای امدادی در کوهنوردی ضروری است

به گزارش سیلور 7، سخنگوی سازمان آتش نشانی توصیه های لازم را به کوهنوردان داشت و گفت: همیشه در جهت های تعیین شده و تائید شده حرکت کنید و از حرکت در جهت های ناشناخته و بیراهه اجتناب کنید.

توصیه های ملکی برای کوهنوردان، همکاری با نیروهای امدادی در کوهنوردی ضروری است

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، توصیه های لازم را به کوهنوردان داشت و گفت: همواره در جهت های تعیین شده و تائید شده حرکت کنید و از حرکت در جهت های ناشناخته و بیراهه اجتناب کنید.

وی ادامه داد: قبل از سفر برنامه ریزی کنید و دقیقا طبق برنامه عمل کنید و تغییرات احتمالی با نظر همه گروه با نظر همه گروه باشد، کروکی یا نقشه جهت را به همراه داشته باشید بهتر است فرد با تجربه ای را به عنوان رهبر گروه انتخاب کنید.

ملکی با بیان اینکه ترجیحاً فردی که به اصول یاری های اولیه آشناست را به همراه داشته باشید توضیح داد: بی اعتنایی به خطرات کوهستان یک نوع جان باختن برای هیچ است هرگاه به کوه می روید خود را برای بدترین شرایط تجهیز کنید.

وی گفت: مراقب تغییرات ناگهانی هوا باشید و سعی کنید همواره با وسایل کامل و پوشاک مناسب به کوه بروید و برای استراحت برنامه ریزی مفید داشته باشید همچنین همواره به صورت گروهی و با هم حرکت کنید و از حرکت پراکنده خودداری کنید.

سخنگوی آتش نشانی مطرح کرد: ترجیحاً از غذا های سبک، سالم و مقوی بهره ببرید و از خوردن غذا های آماده پرچرب خودداری کنید در کنار رودخانه ها، جهت سیلاب ها، لبه دره ها و پرتگاه ها و در جهت راه چادر نزنید.

وی درباره همکاری با نیروهای امدادی اضافه نمود: با نیرو های امدادی همکاری داشته باشید و تا زمانی که آنان به شما نرسیده اند محل حضور خود را تغییر ندهید و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک محل شدید حتما مکان جدید خود را به نیرو های امدادی اعلام کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 688

به "توصیه های ملکی برای کوهنوردان، همکاری با نیروهای امدادی در کوهنوردی ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های ملکی برای کوهنوردان، همکاری با نیروهای امدادی در کوهنوردی ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید