تیبل ماونتین، زیباترین جاذبه طبیعی کیپ تاون

به گزارش سیلور 7، تیبل ماونتین (Table Mountain) مشهورترین منطقه جغرافیایی کشور آفریقای جنوبی محسوب می گردد که شاید بسیاری از گردشگران از وجود آن اطلاعی نداشته باشند. در این منطقه، مسیرهای پیاده روی متنوع، چشم اندازهایی استثنایی و دیدنی های فراوان وجود دارد. این کوهستان بخشی از یک پارک ملی با همین نام بوده و به اعتقاد بسیاری از گردشگران، بهترین چشم انداز برای عکاسی در کشور آفریقای جنوبی را ارائه می نماید. اگر تمامی این موارد برای وسوسه شدن شما جهت برنامه ریزی سفر به این منطقه کفایت نمی نماید باید اضافه کنیم که به تازگی این کوهستان در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی دنیا قرار گرفته است.

تیبل ماونتین، زیباترین جاذبه طبیعی کیپ تاون

نباید فراموش کنید که تیبل مانتین در حقیقت بسیار فراتر از یک کوهستان صخره ای در برابر یک ساحل است! این منطقه در زمره پارک های ملی محافظت شده به شمار می آید که ویژگی های طبیعی اش، آن را تبدیل به اصلی ترین و مهم ترین جاذبه گردشگری شهر کیپ تاون نموده است. تجربه سوار شدن تله کابین های این منطقه و دیدن چشم انداز بی نهایت زیبا و جادویی کوهستان، اقیانوس و شهر، از جمله خاطراتی است که هیچگاه از ذهن و خاطره شما پاک نخواهد شد. اگر از جمله افراد علاقه مند به طبیعت و جانوران هستید، در این منطقه امکان دیدن بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی را خواهید داشت. پارک ملی طبیعی تیبل ماونتین دارای مساحتی به مراتب وسیع تر از کوهستان تیبل ماونتین بوده و از شمال به سیگنال هیل (Signal Hill) از جنوب به کیپ پوینت (Cape Point) و مناطق ساحلی و اقیانوس محدود می گردد.

بازدید از بیشتر بخش های این پارک، رایگان بوده و تنها چند منطقه محدود حفاظت شده وجود دارند که برای ورود به آن ها باید بلیط تهیه کرد. این مناطق عبارتند از: کیپ پوینت، تپه بولدرز (Boulders) که در این محل امکان دیدن پنگوئن ها را دارید، باغ ملی و پارک گیاه شناسی کیرستنبوش (Kirstenbosch National Botanical Garden) و معدن نقره (Silver mine).

برای رسیدن به بالاترین نقطه و قله تیبل ماونتین، دو گزینه پیش روی شما قرار گرفته است، پیاده روی و استفاده از تله کابین! تله کابین موجود در این منطقه در سال 1929 میلادی افتتاح شده و تا به امروز بیش از 22 میلیون نفر از آن برای رسیدن به قله استفاده نموده اند. البته با توجه به قدیمی بودن تاسیسات این مجموعه، تله کابین جدیدی نیز در سال 1997 میلادی در این محل راه اندازی شد. در ایستگاه پایانی این تله کابین و راس کوهستان، یک رستوران مناسب، یک فروشگاه عرضه کننده سوغاتی و همچنین شبکه ای از راه های ویژه پیاده روی برای دیدن زیبائی های اطراف وجود دارد.

توصیه می گردد برای لذت بردن از هر دو راستا، با تله کابین به راس قله رفته و راستا بازگشت را به صورت پیاده طی کنید. البته این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که آب و هوای این منطقه قابل پیش بینی نبوده و ممکن است در شرایطی که به نظر می رسد همه چیز آرام و طبیعی است، با طوفان روبرو شوید. بهتر است پیش از اقدام و تنظیم برنامه پیاده روی خود، حتماً از شرایط آب و هوائی در ساعات پیش رو از منابع معتبر اطلاعات کسب کنید. موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید، پرهیز از پیاده روی انفرادی است! حتماً در قالب گروهی به پیاده روی مشغول شده و آب کافی و لباس گرم به همراه داشته باشید. در این راستا تورهای گردشگری و افراد راهنما وجود دارند که استفاده از تجربیات آن ها می تواند برای شما مفید باشد.

دسترسی به کوهستان تیبل

امکان دسترسی به تیبل ماونتین به وسیله تاکسی، خودروهای شخصی و اتوبوس به سادگی وجود داشته و حتی می توانید از خدمات اتوبوس های گردشگری شهری برای رسیدن به پائین این کوه بهره ببرید. منطقه موسوم به سر شیر (Lions Head)، یکی از پرطرفدارترین مناطق این کوهستان محسوب می گردد که منظره آن به ویژه در شب های بدر کامل ماه، بسیار دیدنی است. در نهایت به خاطر داشته باشید که این منطقه یک پارک ملی حفاظت شده محسوب شده و ورود هر نوع وسیله نقلیه ای به آن ممنوع است. مدت زمانی که شما برای دیدن این منطقه و گشت و گذار در آن احتیاج دارید، حداقل نصف روز و حداکثر یک روز کامل است.

خرید بلیط دو راستاه تله کابین برای افراد بزرگسال حدود 15 دلار در باجه های بلیط فروشی و حدود 14 دلار به وسیله خرید اینترنتی است. توصیه می گردد از روش اینترنتی برای تهیه بلیط بهره ببرید زیرا علاوه بر ارزان تر بودن، به این وسیله شما از ایستادن در صف طولانی خرید بلیط نیز نجات پیدا می کنید. استفاده از راستاهای پیاده روی کاملاً رایگان بوده و بلیط راستا یکسره تله کابین به راس قله، حدود 8 دلار است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1433

به "تیبل ماونتین، زیباترین جاذبه طبیعی کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیبل ماونتین، زیباترین جاذبه طبیعی کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید