جاذبه هایی دیدنی از شهر مدرن سنگاپور

به گزارش سیلور 7، سنگاپور؛ پایتخت آسیایی مدرن و مرفه با ترکیب زیبایی از درختان استوایی و آسمان خراش های رنگارنگ، پل های عابر پوشیده از گل و رودخانه ای درخشان با انعکاس برج هایی که از میان جنگل سر برآورده اند. مستعمره سابق بریتانیا، از زمان استقلال خود، به یکی از شادترین شهرهای آسیا و مرفه ترین شهرهای جهان با بندرگاهی مهم و پر ترافیک تبدیل شده است.

جاذبه هایی دیدنی از شهر مدرن سنگاپور

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

در سفر به سنگاپور، دو جاذبه برتر توریستی که خواهید دید: یکی چرخ و فلک سنگاپور است که با ارتفاع 165 متر، در کنار خلیج مارینا واقع شده و بلندترین چرخ و فلک دنیا محسوب می شود؛ دیگری، مارینا بی سندز است: مجموعه ای دیدنی از مراکز خرید متنوع، رستوران، موزه، و البته هتل استثنایی سندز اسکای پارک هتل. این هتل، سه ساختمان دارد که با سقفی به شکل کشتی به هم متصل اند و البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود: بر روی این سقف، امکانات تفریحی متنوعی وجود دارند؛ از جمله استخری بسیار زیبا و استثنایی.

آسمان خراش های مدرن سنگاپور در خیابان های تمیز، ترکیب فرهنگ های چینی، مالایی و هندی با آب و هوای گرمسیری، غذاهای خوش مزه، بازارهای پر و پیمان و شب های شلوغ و پرهیاهو، از سنگاپور شهری ساخته مطابق با سلیقه هر توریستی که به آن جا سفر می نماید.

چرخ و فلک سنگاپور

بزرگترین چرخ و فلک دنیا، بر روی پایانه ای سه طبقه پر از مغازه، بار و رستوران قرار گرفته و نمای زیبایی از شهر دارد.

چرخ و فلک سنگاپور 28 کابین با تهویه مطبوع دارد که هر کدام ظرفیت 28 نفر را دارند ، تا ارتفاع 165 متری بالا می رود و هر دور کامل آن ،37 دقیقه طول می کشد.

موزه تمدن آسیا سنگاپور

این موزه آثار بسیار زیادی از تمدن آسیا را به معرض نمایش گذاشته و مانند جواهری در میان موزه های میراث ملی می درخشد. سالن ورودی موزه با عکس های پروژکتوری پوشیده شده و در انتهای آن پرده ای واقع شده است که برای ورود به موزه باید از میان آن بگذرید.

اسپلانده سنگاپور

این گنبدهای دوقلوی نقره ای که از زیباترین دیدنی های سنگاپور هستند، برای رقابت با خانه اپرای سیدنی ساخته شده اند. دو گنبد شیشه ای، با یک لایه از فلز پوشیده شده اند و در طراحی و ساخت آن ها از مدل های آسیایی استفاده شده است. داخل ساختمان، علاوه بر سالن تئاتر، چند رستوران و کتابخانه بزرگی وجود دارد و بازدید از آن، مجانی است

موزه ملی سنگاپور

این موزه در ساختمانی مربوط به قرن نوزدهم میلادی جای گرفته است و زیباترین مشخصه ساختمانش، بخش گنبد دار بازسازی شده ای است که از 50 قطعه هنری از جنس شیشه رنگی ساخته شده است. این موزه بر تاریخ، فرهنگ و شکوه سنگاپور تمرکز دارد.

موزه تمبرشناسی سنگاپور

در این موزه، مجموعه نفیسی از تمبرهای سنگاپور و دنیا گردآوری شده و به معرض نمایش گذاشته شده است.

معبد سری ماریام مان سنگاپور

این معبد هند جنوبی با طرح دراویدینی، قدیمی ترین معبد هندوی سنگاپور است که در سال 1827 توسط ناریانا پیلای ساخته شد. ساختمان معبد با مجسمه هایی از خدایان اسطوره ای تزیین شده و داخل آن هم زیارتگاه های بسیاری وجود دارد. معروف ترین این زیارتگاه ها به الهه ماریام مان اختصاص دارد.

هتل رافلس سنگاپور

ممکن است با دیدن ساختمان عظیم و باشکوه این هتل باور نکنید؛ اما حقیقت این است که هتل رافلس در ابتدا یک خانه ییلاقی مختصر ده خوابه بود که به مرور زمان توسعه یافت و تبدیل شد به عمارتی که امروز می بینید. هتل رافلس در سال 1887 توسط دو برادر ارمنی به نام سارکیس ساخته شد و آن را به افتخار کاشف شهر سنگاپور، سر توماس استمفورد بینگلی رافلس، نام گذاری کردند. هتل رافلس را به عنوان نمادی از شکوه و عظمت شرق می شناسند و نویسندگان بزرگی چون ژوزف کنراد و سامرست موآم نیز در آثارشان از آن نام برده اند. لابی هتل یکی از پرطرفدارترین مکان های توریستی سنگاپور است.

قسمت چینی شهر سنگاپور

تاریخچه بخش چینی شهر سنگاپور به سال 1821 بر می شود. این بخش شهر،از 4 قسمت اصلی به نام های کرتا آیر (برای خرید و صرف غذا)، تلوک آیر (معابد و محل صحبت آزاد برای عموم)، تانجونگ پگار (مدل دقیق شهر سنگاپور در گالری یو آر ای) و بوکیت پایو (منطقه فرهنگی و اجتماعی چینی) تشکیل شده است. در قسمت چینی شهر مغازه های لباس فروشی و سوغاتی بسیاری موجودند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 212

به "جاذبه هایی دیدنی از شهر مدرن سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی دیدنی از شهر مدرن سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید