خانه تکانی آسان ، 10 نکته طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

به گزارش سیلور 7، آشپزخانه یکی از پرماجراترین قسمت های خانه است که خوراکمان را در آنجا می پزیم و از بسیاری از مناطق دیگر خانه شلوغ ترو پردردسرتر است. تمیز کردن آشپزخانه را از ماه بهمن آغاز کنید تا دم عید به کمردرد و انواع مسائل دچار نشوید. از مدیریت آشپزخانه و خانه تکانی قدم به قدم آن غافل نشویم.

خانه تکانی آسان ، 10 نکته طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، آشپزخانه محلی است که روزانه در آن به طبخ غذا می پردازیم، از یخچال استفاده می کنیم و اغلب تمیز کردن اساسی تری نسبت به سایر نقاط خانه در انتظار آن است. داشتن برنامه ریزی باعث می گردد کار آشپزخانه سبک تر و در عین حال منظم تر پیش رود.

بیشتر بخوانید:

پنج روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

چگونه بازسازی کنیم؟ | 5 اشتباه در تعمیر آشپزخانه

  • از بهمن ماه آغاز کنید؛ هر هفته یک یا دو کابینت

اکنون که به بهمن ماه رسیده ایم، هفته ای یک الی دو کابینت را نظم بدهیم. این کار ساده به ما یاری می نماید با صرف کردن یک الی دو روز در هفته تا عید آشپزخانه را تکانده باشیم. نه خسته می شویم و نه کارها روی هم تلنبار می گردد و نه زمان را از دست می دهیم.

  • از مواد طبیعی برای ضدعفونی بهره ببرید

از شوینده های طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین بهره ببرید. همواره کف کابینت ها را نایلون ضخیم مخصوص از بازار بگیرید. در خانه تکانی نایلون ها را بشویید و مجدد بهره ببرید.

  • نایلون کف کابینت را عوض نکنید

بهتر است از عوض کردن آن ها پرهیز کنید. جنسی بگیرید که سال ها بتوانید از آن بهره ببرید. همه ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم و نباید بدون توجه به حفظ آن، هر سال نایلون کف کابینت را عوض کنیم.

  • از جعبه سازمان دادن وسایل بهره ببرید

بهترین کاری که برای کابینت ها از دست ما برمی آید استفاده از جعبه های سازمان دادن وسایل است که در تمامی لوازم خانه فروشی ها پیدا می گردد. این کار از به هم ریختگی لوازم جلوگیری می نماید. ابعاد و اندازه این جعبه ها را بر اساس نیازتان بزرگ یا کوچک بخرید و تا سال ها از آن بهره ببرید.

  • یخچال را سامان دهیم

یخچال یکی از ارکان خانه است که بهتر است با جوش شیرین تمیز گردد. حتما یخچال خود را در روز تعطیل آنالیز کنید و مواردی را که واقعا مصرف نمی کنید به دیگران ببخشید. قرار نیست چیزهایی را که سال تا سال مصرف نمی کنیم، به دوش بکشیم و بار یخچال کنیم. خوراکی های مورد مصرف خود را نظم دهید و بدنه داخلی یخچال را با جوش شیرین و آب داغ تمیز کنیم. فریزر را حتما وارسی کنید و موادی که مدت هاست در آن مانده را سامان بدهید و اگر از انقضای آن گذشته است دور بیندازید.

  • لیوان ها را جرم گیری کنیم

اگر لیوان های شما کمی کدر شده اند، حتما با سرکه و جوش شیرین و دستمال آن ها را تمیز کنید و آن ها را آب بکشید. توجه داشته باشید از دستمال و اسکاچ نرم بهره ببرید تا خط و خش بر این لیوان و ظروف بلوری یا کریستالی نیفتد. یکی از تمیزی های مهمی که همواره باید به آن دقت کنیم، نظافت و شفافی لیوان هاست. حتما سری به کابینت لیوان ها بزنیم و آن ها را جرم زدایی کنیم.

  • قابلمه های سوخته را تمیز کنیم

مقدار زیادی جوش شیرین و کمی آب در حدی که فقط موجب خمیری شدن آن گردد را آماده کنید و برای تمیز کردن نقاط سوختگی از آن بهره ببرید.

  • ظروف مسی را تمیز کنیم

ظروف مسی خود را با نمک و سرکه و پنبه تمیز کنید. سرکه و نمک را به پنبه آغشته کنید و بر روی مسی بکشید. بدون صرف زمان زیادی، جلوه اولیه ظروف و لوازم مسی را زنده کنید.

بیشتر بخوانید: پخت وپز در ظروف مسی واقعا مفید است؟

  • وسایلی مانند آرام پز و پلوپز را هم تمیز کنید

خمیری را با استفاده از یک قاشق غذاخوری صابون کاستیل، یک پیمانه جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آب درست کنید. این محلول را می توانید تا 3 ماه در ظرف در بسته و در جای خنک نگهداری کنید. با اسکاچ این محلول را به آرام پز، پلوپز و سایر سطوح استیل بزنید و ظاهری تمیز و شفاف به آن ببخشید. فر و ماکروفر و همچنین گاز را نیز با همین فرمول تمیز کنید.

  • خوراکی های منقضی را دور بریزید

برخی از خوراکی ها در سال منقضی شده اند، کابینت ها را از آن ها پاک کنیم. بهتر است در طول سال به تاریخ قرص ها و مواد غذایی توجه کنیم و از دور ریز مواد جلوگیری کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 760

به "خانه تکانی آسان ، 10 نکته طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی آسان ، 10 نکته طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید