خبرنگاران 639 سند تک برگ برای اراضی ملی استان بوشهر صادر شد

به گزارش سیلور 7، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: 639 سند تک برگ برای یک میلیون و 189 هزار و 531 هکتار زمین های ملی این استان صادر شده است.

خبرنگاران 639 سند تک برگ برای اراضی ملی استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا منتظری روز یکشنبه به رسانه ها گفت: براین اساس برای 70 درصد زمین های منابع طبیعی استان بوشهر سند صادر شده است.

وی اعلام کرد: داشتن سند تک برگ برای تثبیت مالکیت دولت و پیشگیری از زمین خواری یاری می نماید که این امر مهم تا قبل از دولت تدبیر و امید مغفول و امروز با اصلاح نقشه های قدیمی و رقومی سازی آنها دغدغه ها کمتر و کار بزرگی برای حفاظت از اراضی ملی انجام شده است.

منتظری افزود: طرح کاداستر (حدنگاری) تا انتها بهمن ماه امسال در سطح 2 میلیون و 155 هزار و 360 هکتار از اراضی استان بوشهر شد که یک میلیون و 244 هزار و 807 هکتار آن تثبیت شده و هیچ جایی برای تعرض و تخریب وجود ندارد.

وی یادآور شد: اجرای کاداستر عرصه های ملی از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که از سال 95 در استان بوشهر با هدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت از زمین های ملی به عنوان انفال بویژه در مراجع قضایی و مبارزه با زمین خواری احتیاج به نقشه های به روز است، اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه نمود: از ابتدای سال 99 تا به امروز 58 پرونده شامل 450 هکتار از اراضی ملی در این استان از تصرف زمین خواران شد که 23 پرونده به مساحت 117 هکتار همراه با قلع و قع بوده است.

منتظری مطرح نمود: در زمان حاضر یکهزار و 651 در استان بوشهر همیار طبیعت هستند که 839 نفر آنها همیار دانش آموزی، 384 نفر مروج و 428 نفر هم محافظ هستند.

وی یادآور شد: امسال 67 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 148 طرح ملی و استانی در حوزه های آبخیزداری، حفاظت، بیابان زدایی، مرتع و آموزش ترویج تخصیص یافته است.

منتظری افزود: تجدید منابع طبیعی سال ها زمان می برد؛ یعنی برای تجدید یک لایه نازک خاک بین 300 تا 800 سال طول می کشد که با توجه به احتیاج بشر به طبیعت هم خوانی ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال سه هزار و 400 هکتار از عرصه های طبیعی استان طعمه حریق شد.

وی در باره عوامل افزایش آتش سوزی مراتع در امسال اضافه نمود: بارش های مناسب 2 سال گذشته که از میانگین استان بالاتر و بعد از سال های پربارش دهه 70 بی سابقه بود با پراکنش خوب باعث افزایش پوشش گیاهی و مرتعی شد و از با توجه به خشکسالی سال های گذشته جمعیت دامی کمتری از عرصه های مرتعی تعلیف شدند.

منتظری افزود: آنالیز ها نشان می دهد یکهزار و 500 هکتار معادل 50 درصد آتش سوزی های مراتع در استان بوشهر بر اثر حوادث طبیعی از جمله صاعقه بوده است.

وی ادامه داد: افزون بر عوامل طبیعی یک سری عوامل غیر طبیعی نیز در این آتش سوزی ها دخالت داشته که شناسایی و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل شدند.

منتظری توسعه دولت الکترونیک با استفاده از سامانه های به روز، مدیریت و بهره برداری از مراتع با تکیه بر تولیدگیاهان دارویی، ارتقای پوشش حفاظتی با بلوک بندی مناطق، توسعه زراعت چوب، برون سپاری بوستان ها و جنگل ها به بخش خصوصی و توسعه صندوق حمایت از منابع طبیعی را از جمله برنامه های این اداره کل مطرح نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1562

به "خبرنگاران 639 سند تک برگ برای اراضی ملی استان بوشهر صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 639 سند تک برگ برای اراضی ملی استان بوشهر صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید