خراسان شمالی دارای 100 شطرنج بازدرجه دار بین المللی است

به گزارش سیلور 7، نقی هجرتی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین عوامل ارتقاء سطح شطرنج بازان خراسان شمالی، آموزش مستمر شطرنج در هیئت، توجه و حمایت در توسعه مدارس، حمایت اداره کل ورزش و داشتن تیمی دلسوز و دغدغه مند و ارتباط تنگاتنگ هیئت با آموزش و پرورش است.

خراسان شمالی دارای 100 شطرنج بازدرجه دار بین المللی است

هجرتی اضافه نمود: خراسان شمالی دارای 20 مربی درجه سه، 10مربی درجه دو و یک مربی درجه یک فعال است.

وی در ادامه بر فعالیت مستمر شهرستان های خراسان شمالی اشاره وتوضیح داد: شهرستان های اسفراین، بجنورد، شیروان و مانه و سملقان در این رشته ورزشی فعالیت چشمگیری داشته اند و در سال های اخیر توانسته ایم سیر صعودی در این هیئت داشته باشیم.

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی همچنین به حضور دو شطرنج باز از استان در مسابقات نیمه نهایی قهرمانی کشور اشاره نمود و گفت: در مسابقات نیمه نهایی قهرمانی آقایان کشور مصطفی کرم زاده شطرنج باز خوش فکر و خوش نام و قهرمان جام اترک استان به همراه مازیار باقری استاد فیده و دارای بالاترین درجه بین المللی در خراسان شمالی حضور یافتند.

هجرتی به شرایط اعزام نمایندگان استان اشاره و توضیح داد: نمایندگان اعزامی باید قهرمان استان بوده و در جشنواره کشوری نیز حائز رتبه باشند که مصطفی کرم زاده در مسابقات جام اترک استان در صندلی نخست ایستاد و مازیار باقری نیز در جشنواره کشوری مقام آور است.

وی بیان نمود: شطرنج استان وضعیت خوبی دارد و مدارس و هیئت های شهرستان نیز شطرنج بازان خوبی پرورش داده اند که تنها دغدغه آنان محدودیت های مالی است که اعزام ها را با چالش روبرو می نماید.

وی از مهمترین برنامه های پیش روی هیئت به اعزام نمایندگان خراسان شمالی به المپیاد استعداد های برتر اشاره و اظهار کرد: هشت بازیکن از خراسان شمالی در بخش آقایان و بانوان به همراه دو سرپرست اعزام خواهند شد.

به گفته هجرتی در مسابقات بین المللی فجر کشور که در رده سنی نوجوانان برگزار می گردد نیز نمایندگان خراسان شمالی اعزام می شوند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی از مهمترین برنامه های پیش روی هیئت به اعزام نمایندگان استان به مسابقات بین المللی خزر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 95

به "خراسان شمالی دارای 100 شطرنج بازدرجه دار بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی دارای 100 شطرنج بازدرجه دار بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید