دستکشی برای تبدیل زبان اشاره به گفتار ، در آن واحد زبان اشاره را درک کنید

به گزارش سیلور 7، محققان آمریکایی دستکشی را با حسگر های بسیار نازک و قابلیت کششی طراحی نموده اند که زبان اشاره را به خوبی درک و آن را به گفتار تبدیل می نماید.

دستکشی برای تبدیل زبان اشاره به گفتار ، در آن واحد زبان اشاره را درک کنید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، زیست مهندسان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دستکشی ساخته اند که به وسیله یک اپلیکیشن گوشی هوشمند، زبان اشاره آمریکایی را در آن واحد به گفتار انگلیسی تبدیل می نماید.

محققان می گویند: امیدواریم دستکش مان راه جدیدی را برای افرادی باز کند که برای تعامل با دیگران از زبان اشاره استفاده می نمایند. زیرا این افراد در تعامل با افراد سالم با مشکل ارتباطی روبرو می شوند و این دستکش می تواند این شکاف ارتباطی را به خوبی پر کند. البته این دستکش به افراد دیگر نیز یاری می نماید که زبان اشاره یاد بگیرند.

این سیستم شامل یک جفت دستکش با سنسور های باریک و کششی است که از کف دست تا سر انگشت کشیده شده است و حرکات دست و انگشت ها را ردیابی و آن ها را به حروف، اعداد و عبارت تبدیل می نماید. سپس سیستم حرکات انگشت را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می نماید که به یک تخته مداری به اندازه سکه ارسال می گردد که روی مچ دست قرار می گیرد.

این تخته مداری سیگنال ها را به صورت بی سیم به تلفن هوشمند منتقل می نماید. این سیگنال ها در گوشی هوشمند به کلمات گفتاری با سرعت یک کلمه در ثانیه تبدیل می شوند. حسگر های الکترونیکی که روی این دستگاه تعبیه شده اند از پلیمر های سبک و ارزان قیمت ساخته شده اند.

محققان این سیستم را روی چهار ناشنوا که از زبان اشاره آمریکایی استفاده می نمایند، آزمایش کردند. آن ها هر ژست دست را 15 بار تکرار کردند تا الگوریتم یادگیری ماشینی آن حرکات را به حروف، اعداد و کلمات تبدیل نمایند. به گفته محققان، این سیستم 660 علامت از جمله حروف الفبا و اعداد صفر تا 9 را تشخیص می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1147

به "دستکشی برای تبدیل زبان اشاره به گفتار ، در آن واحد زبان اشاره را درک کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکشی برای تبدیل زبان اشاره به گفتار ، در آن واحد زبان اشاره را درک کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید