دو جام جهانی در یک سال

به گزارش سیلور 7، فدراسیون جهانی فوتبال (فوتبال) تصمیم گرفته که دوره جدید جام جهانی باشگاه ها را یک سال به تعویق بیندازد و آن را در سال 2022 برگزار کند.

دو جام جهانی در یک سال

این بدان معناست که هر دو جام جهانی فوتبال در رده باشگاهی و ملی در یک سال برگزار خواهند شد. دوره جدید جام جهانی باشگاه ها که فیفا تغییراتی در شیوه برگزاری و تعداد تیم های حاضر در آن اعمال نموده است، قرار بود تابستان سال 2021 در چین برگزار گردد اما به دلیل شیوع کرونا و به تبع آن تعلیق مسابقات فوتبال و به تعویق افتادن تورنمنت هایی مانند یورو 2020، کوپا آمه ریکای 2020 و المپیک 2020 به سال آینده، فیفا برای جلوگیری از تداخل زمانی جام جهانی باشگاه ها با این تورنمنت ها محبور شد، زمان دیگری را برای برگزاری آن در نظر بگیرد.

فیفا هنوز به صورت رسمی تاریخ جدید را اعلام ننموده اما طبق اعلام نشریه آس، جام جهانی باشگاه ها در ماه ژوئن سال 2022 برگزار خواهد شد و فدراسیون جهانی فوتبال هم به زودی این خبر را اعلام رسمی می نماید. با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر در فصل پاییز، فیفا این امکان را دارد که نسخه باشگاهی جام جهانی را در فصل تابستان برگزار کند. مکان برگزاری مسابقات اما تغییر ننموده و همچنان قرار است که چین میزبان این مسابقات باشد.

این اولین دوره از جام جهانی باشگاه ها خواهد بود که با حضور 24 تیم برگزار می گردد. در شیوه فعلی برگزاری این مسابقات، 7 تیم شامل قهرمان باشگاه های اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف)، قهرمان اقیانوسیه و نماینده کشور میزبان با یکدیگر به رقابت می پردازند. دوره جدید جام جهانی باشگاه ها به سبک جام جهانی ملی هر 4 سال یک مرتبه برگزار می گردد اما به دلیل شرایط پیش آمده دوره دوم آن قرار است تابستان سال 2025 یعنی یک سال پیش از جام جهانی 2026 آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار گردد. این رقابت ها در قالب هشت گروه سه تیمی برگزار می گردد که از هر گروه یک تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 978

به "دو جام جهانی در یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جام جهانی در یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید