راه اندازی استارتاپ پیروز با بزرگان زیر پله ای

به گزارش سیلور 7، تنها انگیزه است که شما را متقاعد می نماید بدون هیچ امکاناتی و با وجود ریسک بالا از صفر آغاز کنید. افراد بزرگی چون جف بزوس،لری پیج، بیل گیتس، وارن بافت و بسیاری دیگر نمونه ای از این افراد هستند.

راه اندازی استارتاپ پیروز با بزرگان زیر پله ای

گاهی از دنیای کارآفرینی و استارتاپ ها در سراسر دنیا، خبرهایی از صاحبان کسب وکارهای سنتی به گوش مان می رسد که توانسته اند با ایجاد تغییرات بنیادین، آن را به تجارت عظیمی تبدیل نمایند؛ همچنین افرادی که با یاری سرمایه به دست آمده در طول سال های کاری شان شروع به راه اندازی استارتاپ پیروز نموده اند.

این داستان ها گرچه بسیار الهام بخش اند، الهام بخش تر از آنها افرادی هستند که با هیچ شروع نموده اند؛ افرادی که با رهبری موثر و درست، توانسته اند با حداقل امکانات کسب وکارشان را در جهت درست قرار دهند. برای راه اندازی استارتاپ پیروز و عظیمی در نقطه صفر تنها با انگیزه و شوق به پیروزیت صاحبان ایده شکل گرفته و رشد نموده است.

تنها انگیزه است که شما را متقاعد می نماید بدون هیچ امکاناتی و با وجود ریسک بالا از صفر شروع کنید. افراد عظیمی چون جف بزوس،لری پیج، بیل گیتس، وارن بافت و بسیاری دیگر نمونه ای از این افراد هستند.

با شنیدن نام کمپانی های عظیمی چون آمازون، اپل، دیزنی، گوگل و اچ پی چه تصویری در ذهن تان نقش می بندد؟ دفتر های کار عظیم و با امکانات بالا، چندصد نفر کارمندی که در جنب وجوش اند و محصولات و خدمات متنوع. تصور اینکه دفتر آمازون روزی در یک پارکینگ کوچک بوده برایتان مشکل است؟ بله حقیقت دارد.

یک کارآفرین می تواند از صفر شروع کند. باید باور کنید که کارآفرین شدن به همین سادگی ها هم نیست، اما تا زمانی که برای سخت کار کردن آماده اید و به ایده خود باور دارید و به ریسک های موجود در جهت رسیدن به هدف تان مطلع باشید، طی کردن این جهت سخت برایتان قابل تحمل و حتی لذت بخش خواهد بود.

در آخرین شماره هفته نامه در سال 98، از پیروزیت هایی گفتیم که از هیچ به وجود آمده اند؛ تا الهام بگیرید و اجازه ندهید کمبود منابع مالی و شرایط بد مالی یا حتی بی تجربگی تان در راه اندازی استارتاپ پیروز شما را از رسیدن به رویای تان بازدارد. دنیای راه اندازی استارتاپ پیروز هنوز هم به جف بزوس و استیو جابزهای دیگری احتیاج دارد. از محدودیت ها نترسید.

آمازون (amazon)

راه اندازی استارتاپ پیروز

در 5 جولای 1994 آمازون به دنیا آمد. جف بزوس و همسرش با 10هزار دلار و در گاراژ خانه شان یک کتابفروشی آنلاین راه اندازی کردند که برای راه اندازی استارتاپ پیروز شروع فوق العاده ای بود.

ورود به صنعت موسیقی

آمازون فعالیتش را گسترش داد و به جز کتاب، CD و DVD نیز فروخت.

ورود به بازار بورس

آمازون با سهام 96/1 دلار به بازار بورس راه یافت. همچنین انبارهایی برای محصولات خود تهیه کرد. در ماه های بعد با افزایش میزان تقاضا، مراکز پخش دیگری نیز در شهرهای مختلف به راه افتاد.

جف بزوس روی جلد مجله تایم

مجله تایم به جف بزوس لقب پادشاه تجارت الکترونیک را داد.

Amazon China

آمازون 75میلیون دلار برای خرید Joyo، عظیم ترین فروشگاه آنلاین کتاب و لوازم الکترونیکی در چین پرداخت کرد. این فروشگاه به Amazon China تغییر نام پیدا کرد اما در نهایت توانست تنها 7٪ خریدهای آنلاین را پوشش دهد که نسبت به پوشش 2/58درصدی علی بابا بسیار ناچیز بود.

خرید لباس از آمازون

آمازون فروش پوشاک را نیز به خدمات خود اضافه نمود. این کمپانی از همکاری با 400 برند پوشاک اطلاع داد.

Amazon Prime

بزوس برنامه ای را معرفی کرد که با پرداخت 79دلار در سال، هر سفارشی را به طور رایگان در 2 روز به دست مشتریان می رساند. امروز سرویس Prime با بیش از 100 میلیون عضو در سراسر دنیا یکی از باارزش ترین دارایی های آمازون محسوب می گردد.

تمرکز بیشتر

آمازون بازار اصلی خود را شهر سیاتل شناسایی کرد و تصمیم گرفت نیروی کار خود را در این نقطه متمرکز نماید. این دفتر مرکزی جدید با 40هزار کارمند به فعالیت خود ادامه داد.

Audible در تسخیر آمازون

در 31 ژانویه 2008 کمپانی کتاب صوتی Audible توسط آمازون به قیمت 300 میلیون دلار خریداری شد. اکنون Audible توانسته 41درصد بازار کتاب های صوتی را از آن خود کند.

Zappos در تسخیر آمازون

آمازون فروشگاه آنلاین کفش Zappos را با ارزش تقریبی 900میلیون دلار خریداری کرد. اما با وجود کوشش برای تسخیر بازار کفش، چندان پیروز نبود.

Kiva در تسخیر آمازون

کیوا سیستم، سازنده روبات های انبار توسط آمازون با 775 میلیون دلار خریداری شد. این قرارداد موجب بهبود شرایط اتوماسیون انبارها شد.

واشنگتن پست و جف بزوس

بزوس 250 میلیون دلار از سرمایه خود را صرف برطرف مسائل واشنگتن پست کرد. اکنون این روزنامه سودآور شده است. اما این اقدام چندان هم بی حاشیه نبود. دونالد ترامپ ادعا نموده است این اقدام کوششی برای افزایش نفوذ بزوس در واشنگتن است.

رونمایی از اولین(و آخرین) گوشی هوشمند

آمازون با موبایل Fire خود به بازار تلفن همراه نیز وارد شد اما با شکست روبرو شد و به ناچار این پروژه را متوقف کرد.

افتتاح اولین مغازه کتابفروشی

آمازون در انتقاد به کاهش کتابفروشی ها در آمریکا، اولین کتابفروشی را در دوم نوامبر افتتاح کرد. هم اکنون آمازون دارای 15 کتابفروشی در سرتاسر آمریکاست.

Whole Foods در تسخیر آمازون

آمازون پس از سال ها کوشش در زمینه دلیوری مواد غذایی، 471 فروشگاه Whole Foods را به ارزش 7/13 میلیارد دلار خریداری کرد.

ارزش بازار آمازون به یک تریلیون دلار رسید!

اشتیاق سرمایه گذاران به خرید سهام آمازون به دلیل سودده بودن، قیمت سهام این کمپانی را به یک تریلیون دلار رساند. بعد از اپل، آمازون دومین شرکتی است که توانسته به این ارزش برسد. تحلیلگران پیش بینی نموده اند در آینده نه چندان دور ارزش این کمپانی به 2 تریلیون دلار نیز خواهد رسید.

25سال فعالیت

در یک ربع قرن، آمازون دارای 647،500 کارمند و حدود 88 میلیون مترمربع املاک و مستغلات بوده و تقریبا نیمی از خرده فروشی های آنلاین را در بستر خود پوشش داده است.

اپل (Apple)

تولد یک کسب وکار

از گاراژ خانه استیو جابز شروع شد. جابز و استیو وزنیاک در آنجا برد کامپیوتر مونتاژ می کردند و آن را به فروشندگان کامپیوتر می فروختند. در همین روزها رونالد وین اولین لوگوی اپل را طراحی کرد و در ازای آن 10٪ از سهام اپل را دریافت کرد و 12 روز بعد به دلیل ترس از ریسک مالی، این سهام را به قیمت 800دلار فروخت.

اولین محصول پیروز

اپل از اولین محصول پیروز خود رونمایی کرد؛ نسل دوم کامپیوترهای Apple II.

به من ملحق شو!

جابز توانست جان اسکالی، مدیر پپسی کولا را متقاعد کند تا به اپل بپیوندد. او با این سوال توانست اسکالی را متقاعد کند: می خواهی تا آخر عمر آب قند بفروشی یا می خواهی به من ملحق شوی و دنیا را تغییر دهی؟

شروع متفاوت بودن

مکینتاش(Mac) به بازار آمد و هدف این بود که کار کردن با آن به سادگی کار کردن با یک تُستر باشد.

اخراج استیو جابز

بعد از یک شروع پرقدرت، فروش Mac افت کرد. درنتیجه جان اسکالی تمامی اختیارات اجرایی را از جابز گرفت. جابز پس از ترک اپل، شرکت NeXT را ایجاد کرد.

تمسخر اپل در سیمپسون ها

تبلت ناپیروز نیوتن ساخته شد. بازخورد از این تبلت چنان منفی بود که دستمایه طنزی در کارتون سیمپسون ها شد. مایکل اسپیندلر جایگزین جان اسکالی شد.

بازگشت جابز به اپل

اپل شرکت NeXT را به مبلغ 400 میلیون دلار خرید. در پی ضررهای مالی اپل در این سال، گیل املیو، مدیرعامل اپل اخراج و استیو جایگزین آن شد.

ورود اپل به صنعت موسیقی

در این سال توجه اپل به موسیقی جلب شد. جابز با شعار یک هزار موسیقی در جیبتان، دستگاهی سفید، کوچک و دوست داشتنی را با نام iPod معرفی کرد.

iMac، شروع تغییری عظیم

iMAC به بازار آمد؛ کامپیوتری شخصی در رنگ های مختلف که پیروزیت عظیمی در فروش بود که نه تنها صنعت کامپیوترهای شخصی را تکان داد، بلکه اپل را به دوران طلایی اش بازگرداند.

و بالاخره…iPhone

اپل به یک کمپانی عظیم تبدیل شد و استیو جابز از اولین تلفن همراه هوشمند(iPhone)رونمایی کرد.

تبلت ها پرطرفدار شدند

درحالی که جابز مشغول درمان سرطان بود، iPod جدید را معرفی کرد. این محصول ناگهان با تقاضای زیادی روبرو شد و سایر رقبای اپل نیز تبلت های برند خود را به بازار عرضه کردند.

مرگ تلخ کارآفرین عظیم

جابز در ماه آگوست از سمت مدیریت استعفا داد و تیم کوک جایگزین او شد. در اکتبر 2011، یک روز بعد از معرفی iPhone 4S، استیو جابز به دلیل سرطان لوزالمعده در 56 سالگی درگذشت.

اپل بدون جابز از پای ننشست

با معرفی iPhone6 و iPhone6-Plus اپل توانست 10 میلیون گوشی را در 3 روز بفروشد. با فاصله کمی Apple Watch نیز معرفی گردید.

اپل، پیشتاز در پیروزیت

سود 3ماهه اپل به 12،4 میلیارد دلار رسید و توانست با این رقم رکورد جدیدی ثبت کند.

یک میلیارد کاربر فعال!

اپل اظهار داشت یک میلیارد کاربر فعال در سطح دنیا دارد. با عظیم تر شدن این کمپانی به عنوان مسئولیت اجتماعی و درجهت حفظ محیط زیست، از لیام، روبات هوشمندی رونمایی شد که قادر است آیفون های قدیمی یا خراب را بازیافت کند. یک میلیارد دلار روی استارتاپ حمل ونقل Didi سرمایه گذاری کرد و ناچار شد از اتهامات در مورد نقض حقوق مالکیت معنوی دفاع کند.

فزونی در صنعت موسیقی با خرید دیتا

اپل استارتاپ Shazam را به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرد.

عظیم ترین شرکت بازرگانی آمریکا

اپل اولین شرکت بازرگانی در آمریکا شد که توانست به ارزش یک تریلیون دلار برسد.

گوگل (Google)

تولد گوگل

لری پیج و سرگئی برین، دانشجویان استنفورد پروژه ای را برای ساماندهی بهتر نتایج جستجوهای اینترنتی شروع کردند. آنها نام پروژه خود را Backrub گذاشتند اما به سرعت آن را به Google تغییر دادند.

تزریق اولین سرمایه

Andy Bechtolsheim، جذب ایده لری و سرگئی شد و 100هزار دلار روی آن سرمایه گذاری کرد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون هم از سرمایه گذاران اولیه این پروژه است. با این سرمایه ، پیج و برین از استنفورد به اولین دفتر خود، گاراژ خانه دوستشان در کالیفرنیا نقل مکان کردند. همزمان دامنه Google.com خریداری شد.

کار در گاراژ کافی است

این شرکت در حال رشد 8کارمند داشتند و دیگر گاراژ برایشان فضای کوچکی بود؛ پس دفتر کوچکی در کالیفرنیا خریدند و پیروز شدند از یک VC مبلغ 25 میلیون دلار سرمایه جذب نمایند.

شکل گیری Google Ads

گوگل تصمیم داشت با ایجاد برنامه Google Ads تبلیغاتی را در موتور جستجویش قبول کند که در پی آن این فرصت به وب سایت ها داده می شد تا با خرید کلمات کلیدی مرتبط، در کنار نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. درآمد حاصل از این فروش گوگل را به یکی از ثروتمندترین شرکت های دنیا تبدیل کرد.

یک رهبر واقعی

اریک اشمیت مدیرعامل گوگل شد. اشمیت تجربه مدیریت و رهبری خوبی داشت که توانست یاری عظیمی به این کمپانی کند.

شکل گیری Gmail

گوگل سرویس پست الکترونیکی خود، Gmail را ایجاد کرد. در نهایت Gmail با ایجاد سرویس Google Docs مایکروسافت را به چالش کشید.

گوگل، فراتر از یک موتور جستجو

گوگل ابزاری را برای یاری به کاربران در جهتیابی ایجاد کرد. این کار در ابتدا با Google Maps شروع کرد که به وسیله تصاویر ماهواره ای به جهتیابی کاربران یاری می نماید. اندکی پس از آن Google Earth به بازار آمد که یک تکنولوژی سه بعدی نقشه بود که به کاربران این امکان را می دهد تا مکان های دور از دسترس را از مانیتور خود تماشا نمایند.

ورود به حوزه تلفن همراه

گوگل با 50 میلیون دلار یک شرکت نرم افزاری تلفن همراه به نام اندروید را خریداری کرد.

ورود به بازار چین

گوگل با نسخه سانسور شده خود که مطابق با قوانین چین بود وارد بازار این کشور شد. این اقدام مورد نقدها شدیدی نهاده شد. 4 سال بعد گوگل فروشگاه خود را در چین بست. در همین سال این کمپانی با 1.65 میلیارد دلار Youtube را خرید.

تبلیغات در گوگل رونق گرفت

گوگل شرکت Doubleclick را به قیمت 3.1 میلیارد دلار خریداری کرد. این اقدام برای کمپانی این فرصت را فراهم کرد تا به سرعت عملکرد خود را در نتایج جستجوی هدفمند بهبود بخشد.

شکست یک پروژه

برای بهبود ابزارهای جهتیابی، گوگل دوربین هایی را به خودروها وصل نموده و برای فیلمبرداری به خیابان ها می فرستد. این سرویس Google Street نام گرفت اما نگرانی های مربوط به حریم خصوصی باعث توقف این پروژه شد.

گوگل در مقابله با اپل و مایکروسافت

Google Chromeبه بازار می آید. یک مرورگر سبک، سریع و مینیمال که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و سافاری اپل را به چالش کشید و به سرعت در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرد.

اولین تلفن همراه

گوگل تلفن همراه خود را وارد بازار کرد. Nexus 1 به دلیل اندازه کوچک و دوربین قدرتمندش مورد توجه نهاده شد. این محصول مشترک گوگل، HTC و T-Mobile بود.

اشمیت از مدیرعاملی کناره گرفت

در اقدامی غافلگیرانه، اریک اشمیت از مدیرعاملی استعفا داد و مدیراجرایی شرکت شد و لری پیج برای مدیرعاملی انتخاب شد. پس از این تغییر کمپانی گوگل اپلیکیشن Waze را با 1.3 میلیارد دلار خریداری کرد.

شکست عینک های کامپیوتری

Google Glass هدستی با لنزهایی روی چشم بود که می تواند از پیغام ها گرفته تا نقشه را جلوی چشم کاربر نمایش دهد. این محصول برای دریافت بازخورد از مخاطبان فراوری شد اما با سروصدای بسیار و تمسخر فراوان همراه بود.

و اما اینترنت اشیاء

گوگل با Google Home وارد عرصه اینترنت اشیاء شد. این دستگاه رقیبی برای الکسای آمازون و بعدها Homepod اپل شد.

جریمه عظیم

اتحادیه اروپا گوگل را به اتهام انحصار، 2.7 میلیارد دلار جریمه کرد. هرچند که این کمپانی این اتهام را رد کرد.

HTC از آنِ گوگل

گوگل برای دستیابی به دانش و تخصص گوشی هوشمند Nexus خود، HTC را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خرید. این حرکت نشان از جدیت این کمپانی در ساخت تلفن همراه دارد.

جریمه پشت جریمه

درحالی که Alphabet اظهار داشت برای اولین بار فروش سالانه این شرکت به بالای 100 میلیارد دلار رسیده است، اتحادیه اروپا دوباره گوگل را متهم می نماید. این بار برای فشار به کاربران برای استفاده از اپلیکیشن هایش 5میلیارد دلار جریمه شد. در دسامبر همین سال گوگل اظهار داشت فضای کار عظیم تری رابرای 7000 کارمند به دفاتر خود اضافه خواهد نمود و برنامه دارد در شهرهای دیگر هم دفاتری را افتتاح نماید.

دیزنی (Disney)

تولد اسطوره دنیای بچه ها

والت به همراه برادرش رُی دیزنی، اولین استودیو دیزنی را در پارکینگ خانه عمویشان راه اندازی کردند. بخشی از کارتون آلیس در سرزمین عجایب در همین پارکینگ تهیه شده است.

خلق معروف ترین شخصیت دیزنی

والت، برادرش و دوست و همکارش Ub Iwerks شخصیت میکی موس را خلق کردند. در همین سال با میکی موس اولین کارتونی که به صورت همزمان صدادار نیز بود فراوری شد.

توسعه دیزنی

استودیو والت دیزنی به کمپانی دیزنی با مسئولیت محدود تغییر نام پیدا کرد و 3 شرکت دیگر هم شکل گرفت: شرکت دیزنی، کمپانی ضبط فیلم دیزنی و شرکت املاک و مستغلات دیزنی.

اُسکار در دستان والت دیزنی

در پنجمین دوره جوایز اسکار، والت دیزنی برای خلق میکی موس برنده جایزه افتخاری آموزشگاه شد. در همین سال والت برای بهبود کیفیت عملکرد انیماتورهای خود برای آنها منتورهایی استخدام کرد.

سفید برفی و هفت کوتوله

دیزنی استودیوی خود را به دوربین های پیشرفته تری مجهز کرد و با یاری آن سفیدبرفی و هفت کوتوله، نخستین انیمیشن بلند را تهیه کرد و توانست جایزه اسکار را از آن خود کند.

ادغام صورت گرفت

هر 3 شرکت مجزای دیزنی با هم ادغام شدند.

خلاقیت اجباری در محدودیت

این کمپانی با کمبود بودجه روبرو شد و برای مقابله با آن، دست به بازنشر کارتون سفیدبرفی زد. این بار نه تنها درآمد لازم کسب شد، بلکه الگویی را در صنعت انیمیشن ایجاد کرد که می توان کارتون های قدیمی را بازنشر کرد.

ورود به بازار سهام

همزمان با پخش کارتون پینوکیو و کسب جایزه دیگر از اسکار، دیزنی 600هزار سهم خود را با قیمت هر سهم 5دلار وارد بازار کرد.

یاری برای ساخت یک ایده عظیم

دیزنی با شبکه ABC قراردادی می بندد تا به ازای تهیه برنامه ای یک ساعته برای این شبکه، 500هزار دلار برای ساخت دیزنی لند سرمایه بگیرد.

شروع به کار دیزنی لند

دیزنی لند افتتاح شد و در 2 ماه توانست یک میلیون بازدیدنماینده داشته باشد.

مری پاپینز، اولین فیلم دیزنی

در این سال دیزنی مری پاپینز را فراوری کرد که اولین فیلم این کمپانی بود و توانست 5 جایزه اسکار را از آن خود کند.

مرگ اسطوره بچه ها

والت دیزنی به سرطان ریه مبتلا شده و در 15 دسامبر همان سال فوت کرد. می توان گفت پس از مرگ دیزنی حتی تا سال 1987 این کمپانی بدون هیچ جهت تعیینی به کار خود ادامه می داد.

ورود به بازار توکیو

دیزنی لند توکیو نیز افتتاح و با استقبال فوق العاده ای روبرو شد.

ورود به بازار اروپا

اولین دیزنی لند اروپا در فرانسه با نام یورو دیزنی افتتاح شد.

افتخاری دیگر برای کمپانی دیزنی

یورو دیزنی فرانسه به دیزنی لند پاریس تغییر نام داد. در همین سال کارتون شیرشاه فراوری شد و باز هم توانست جایزه اسکار را از آن خود کند.

از استودیو به شبکه های تلویزیونی

دیزنی شبکه Fox Family را به قیمت 3میلیارد دلار خرید و نام آن را به ABC Family تغییر داد. در همین سال بود که کارخانه هیولاها نیز فراوری شد و اسکار دیگری را برای دیزنی به ارمغان آورد.

ورود به صنعتی جدید

دیزنی با Kingdom Hearts وارد بازی های ویدئویی شد.

دیزنی؛ مجهزتر از همیشه

دیزنی استودیو انیمیشن Pixar را با 7میلیارد دلار خریداری کرد و با تجهیزات آن فیلم دزدان دریایی کارائیب را ساخت.

ورود به بازار چین

دیزنی لند دیگری این بار در شانگهای افتتاح شد. ایده ساخت دیزنی لند توانسته است نقش به سزایی در رشد این کمپانی داشته باشد

اچ پی (hp)

شکل گیری HP

بیل هولت و دیو پکارد، HP را در پارکینگ خانه پکارد با سرمایه اولیه 538 دلار ایجاد کردند.

نقل مکان به دفتر عظیم تر

بعد از یک سال این کمپانی به جایی رسید که توانست از پارکینگ بیرون آمده و ساختمانی را در شهر پالوآلتو(واقع در سیلیکون ولی امروزی) اجاره کند.

رشد منطقه = رشد HP

دهه 50 دوره ای بود که هم HP توانست رشد خوبی بکند و هم پالوآلتو. در طول این دهه جمعیت این شهر 2برابر شد و باغ های میوه جایشان را به عظیمراه ها، کسب وکارها و مدارس دادند. پالوآلتو در حال تبدیل شدن به مرکز تکنولوژی های پیشرفته بود.

ورود به بازار سهام

HP سهام خود را وارد بازار عمومی کرد و قیمت هر سهم را 16دلار قرار داد.

کمپانی F.L.Moseley در مالکیت HP

HPبرای اولین بار دست به خرید یک کمپانی زد؛ کمپانی F.L.Moseley که فراورینماینده گرافیک رکوردرهای باکیفیت بالا بود. با این اقدام پایه و اساس کار چاپ HP شروع شد.

ورود به بازارهای دنیای

HP با تاسیس یک سازمان بازاریابی در ژنو و یک کارخانه فراوریی در بوبلینگن آلمان به یک کمپانی دنیای تبدیل شد.

ورود به حوزه پزشکی

مالکیت شرکت Sanborn از آن HP شد و با این کار این کمپانی به حوزه پزشکی قدم نهاد. تا پیش از برون سپاری این پروژه، تجهیزات پزشکی منبع درآمد مهمی برای HP محسوب می شدند.

YHP

HP با اولین سرمایه گذاری مشترکش تحت عنوان YHP ا (Yokogawa-Hewlett-Packard) در توکیو، به بازار آسیا ورود پیدا کرد.

دنیای شدن به معنای واقعی

این بار HP به معنای واقعی دنیای شد. در این سال برای اولین بار درآمد این کمپانی از کشورهایی غیر از آمریکا بیشتر از درآمدش از آمریکا شد و این به معنای پذیرفته شدن این برند توسط دنیا بود.

Kiva در تسخیر آمازون

با افتتاح نمایندگی HP چین، محصولات این شرکت در این کشور نیز عرضه شد.

تولد سیلیکون ولی

در دهه 70 کم کم خبرنگاران برای توصیف تعداد بی شماری از شرکت های الکترونیکی، از نام سیلیکون ولی استفاده می کردند. سیلیکون ولی به یک منطقه مجزا تبدیل شد که پالوآلتو و البته HP در مرکز آن قرار می گرفت.

Kiva در تسخیر آمازون

با افتتاح نمایندگی HP چین، محصولات این شرکت در این کشور نیز عرضه شد.

مرگ پدر سیلیکون ولی

دیو پکارد در 83 سالگی درگذشت. از این مرد به عنوان پدر پایه ریزی سیلیکون ولی یاد می گردد.

سوگواری HP

بیل هولت در 87 سالگی درگذشت. کارمندان HP، رهبران این کسب وکار و دوستان او در سراسر دنیا برای از دست دادن مردی که از پیشگامان حقیقی صنعت الکترونیک بود سوگواری کردند. در همین سال HP Services برای پشتیبانی راه اندازی شد.

ادغام دو شرکت

HP و Compaq با هم ادغام شدند. این شرکت جدید به بیش از یک میلیارد مشتری در 162 کشور سرویس می دهد. پس از این ادغام نماد سهام HP به HPQ تغییر یافت.

HP مالک Snapfish و Scitex Vision

در آوریل سال 2005، HP کمپانی Snapfish که خدمات آنلاین عکس می داد را خریداری کرد. کمپانی دیگری که HP آن را خریداری کرد Scitex Vision بود. این کمپانی در پرینترهای با فرمت های عریض رهبر بازار بود که کاربرد آن در بیلبوردها، بنرها و تبلیغات خیابانی بود.

خرید EDS

EDS یک شرکت خدمات تکنولوژی چند میلیاردی بود که با این اقدام HP به یکی از گسترده ترین پورتفوهای محصولات و خدمات فناوری تبدیل شد.

خرید 3Com

این کمپانی ارائه دهنده راهکارهای امنیت شبکه، جهتیابی و سوئیچینگ است. استراتژی HP برای خرید این کمپانی ایجاد همگرایی میان سرورها، امکانات و خدماتش است.

75 سال فعالیت

در این سال کمپانی HP، استارتاپی که از یک پارکینگ شروع شد، هفتادوپنجمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت.

می آیند، به ما می آموزند، می فرایند…

این 5 کسب وکار روایت های ساده ای هستند. روایت راه اندازی استارتاپ پیروز؛ روایت جوانانی که توانسته اند در شرایط سخت بجنگند و دوام بیاورند.

اما چطور توانستند اینگونه موثر عمل نمایند و راه اندازی استارتاپ پیروز کوچک خود را از هیچ به عظیم ترین برندهای دنیا بدل نمایند؟ چطور با شکست پروژ ه هایشان همچنان ادامه دادند و پا پس نکشیدند؟

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

قبل از سرمایه گذاری روی هر چیز دیگری، بر بهبود مهارت های فردی خود متمرکز شوید. یک کارآفرین بیش از هر چیز بایستی روی مهارت های ارتباطی و مدیریتی (Sof Skills) خود کار کند.

دنیای راه اندازی استارتاپ پیروز و ارتباطات از گذشته تا به امروز به سمتی حرکت نموده است که فقط افرادی می توانند در آن پیروز شوند که علاوه بر داشتن مهارت های سخت، دارای مهارت های نرم قوی و موثری باشند. بدون سرمایه گذاری روی خودتان هرگز نخواهید توانست شروع به راه اندازی استارتاپ پیروز کنید، چه برسد به آنکه امید داشته باشید آن کسب وکار پیروز گردد.

مدیریت خویشتن بر مدیریت راه اندازی استارتاپ پیروز اولویت دارد

باید بدانید برای رهبری و مدیریت موثر در راه اندازی استارتاپ پیروز، نخست باید از عهده رهبری و مدیریت خویشتن برآییم. باید بتوانیم به جای ملامت کردن اوضاع، شرایط یا اشخاص، مسئولیت اعمالمان را برعهده بگیریم.

تمامی کارآفرینان عظیمی که فرایند کارشان در اینجا تعیین شده است، رفتارشان حاصل تصمیمات و انتخاب مطلعانه خودشان است، نه ثمره اوضاع و شرایطشان. آنها توانسته اند به چنان تسلطی بر روی خودشان برسند که مستقل از مصائب و مسائل، تصمیم های به جا و درست را اتخاذ نمایند.

اگر هنوز در هر اشتباهی به دنبال مقصری جز خودتان می شد، به پیروز شدنتان در دنیای راه اندازی استارتاپ پیروز هم چندان امیدوار نباشید.

برای پیروزیت تنها مدیر بودن کافی نیست، یک رهبر عظیم باشید

به این مسئله مطلع باشید که مدیریت، رهبری نیست. مدیریت با این مسئله سروکار دارد که چه اموری را می خواهم به انجام برسانم، اما رهبری با این مسئله سروکار دارد که چگونه می توان امور معینی را به بهترین شکل به انجام برسانم.

در واقع همانطور که پیتر دراکر سالیان پیش گفته است: مدیریت، درست انجام دادن امور است و رهبری، انجام امور درست. آیا می توان فرایند راه اندازی استارتاپ پیروز را که در یک پارکینگ کوچک پیش بینی نمود؟قطعا نه.

همه چیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و شما برای عبور از این ابهام و قرار دریافت در جهت درست باید رهبر خوبی برای تیم تان باشید. اما متاسفانه اغلب ما آنقدر به کاری که در دست داریم مشغولیم که حتی متوجه نمی شویم در جهتی اشتباه نهاده شده ایم و به بی راهه می رویم.

مات و مبهوت امور اضطراری نشوید

از آنجایی که امور اضطراری غالبا کاملا مرئی و ملموس اند، اقدامات فوری نیز می طلبند. در واقع ما دائما به امور اضطراری پیش آمده واکنش نشان می دهیم. تا جایی که به خودمان می آییم و می بینیم هر روز مشغول دست وپنجه نرم کردن با مسائل هستیم.

در حالی که امور مهم چون اضطراری نیستند، دیده نشده اند. شاید هم چون برای انجامشان احتیاج به ابتکار عمل و خلاقیت است، آنها را نادیده گرفته ایم و به تعویق انداخته ایم.

مطلع باشید که همیشه در یک کسب وکار شرایط اضطرار وجود دارد اما این شمایید که باید تیم تان را روشن کنید تا از عمور مهم اما غیر ضروری غافل نشوند.

گاهی جذب سرمایه شما را به جلو هُل می دهد

بله قطعا جذب سرمایه ریسک هایی را به همراه دارد، خصوصا زمانی که این سرمایه صرف استارتاپی می گردد که طبق آمار و ارقام احتمال پیروزیت آن چندان هم بالا نیست. اما تزریق سرمایه تقریبا در همه این کارآفرینان عظیم پیروز موجب ایجاد حس خوب جنب وجوش و پیشرفت در کسب وکارهایشان شده است.

به دوردست ها نگاه کنید

بیشتر این کارآفرینان به طور هوشمندانه ای وارد بازاری شده اند که از پیش وجود نداشته است.

آنها بازاری جدید خلق نموده اند و یا بازار موجود را گسترش داده اند. بدانید که استراتژی های آینده نگر همیشه پیروز تر از استراتژی های متمرکز بر شرایط فعلی بازارند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 893

به "راه اندازی استارتاپ پیروز با بزرگان زیر پله ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی استارتاپ پیروز با بزرگان زیر پله ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید