روی دستان خدا راه بروید!

به گزارش سیلور 7، مردم ویتنام بعد از بهره برداری از پل طلایی احساس خود را این گونه بیان کردند: وقتی از پل عبور می کنیم، حس می کنیم که از میان دستان خدا عبور می کنیم و خداوند نگهدار ماست. و همین امر موجب شد که نام پل دست خدا روی این پل معروف ویتنامی گذارده گردد.

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل های منحصر به فردی در سراسر جهان ساخته شده اند که باعث هیجان بیشتر برای گردشگران و افراد محلی شده است. به این مجموعه پل های جالب می توان پل کائو وانگ یا پل طلایی ویتنام را اضافه نمود که در کوهستان قرار گرفته است و به نظر می رسد دو دست سنگی بزرگ آن را نگه داشته اند. به همین دلیل این پل، به پل دستان خدا هم معروف شده است. در این مقاله از خبرنگاران در خصوص پل طلایی ویتنام بیشتر بخوانید.

تاریخچه پل دستان خدا

پل دستان خدا یا پل طلایی که در دانانگ واقع شده است، در سال 1919 ساخته شد. این پل که قسمتی از یک مجموعه تفریحی در ویتنام است، مراجعه نمایندگان را با عبور از روی پل، به سمت یک مجموعه تفریحی هیجان انگیز راهنمایی می نماید.

با اینکه این پل برای مجموعه تفریحی ساخته شد اما در کمتر از چند سال، به نمادی از شهر دانانگ ویتنام تبدیل شد. این پل بیش از 2 میلیارد دلار، هزینه برداشته است. به نظر می رسد که این هزینه کاملا ارزش داشت چرا که سالانه بیش از 1/5 میلیون بازدید نماینده، از روی این پل عبور می نمایند.

جنس پل از سنگ نیست!

یکی از نماینده های شرکت سازنده گفته است که بر خلاف تصور عمومی که گمان می گردد جنس دست ها از سنگ تراشیده شده است، این دست ها ابتدا به صورت اسکلت درآمده و سپس روی آن، با یاری فلزهای مناسب، پوشیده شده است.

در نهایت با فایبرگلاس، این پروژه به خاتمه رسیده است. زمان ساخت این پل، حدود یک سال به طول انجامید.

منظره پل

پل طلایی ویتنام با ارتفاع 1400 متر و طول 150 متر، منظره پانوراما از منظره ها با شکوه و منطقه ها اطراف شهر را به نمایش می گذارد. در طول جهت 8 محل مناسب برای استراحت و لذت بردن مردم از این منظره ها، تعبیه شده است.

مردم تصور می نمایند که این پل، به وسیله این دو دست نگهداری می گردد در صورتی که این دو دست کاملا نمادین هستند و هیچ نقشی در نگهداری این پل ندارند. علاوه بر منظره ها معرکه کوهستان، گل های بنفش کاشته شده در طرفین پل نیز باعث تحسین بازدیدنمایندگان می گردد. اگر به مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید، جنگل وحشتناک در مشهد که شب ها جیغ می کشد! را بخوانید.

این پل ویتنامی امروزه یکی از برترین مکان ها برای فیلمبرداری عروس و داماد است. تقریبا می توان گفت که بیشتر مردم ویتنام، برای فیلمبرداری عروسی خود، به این پل زیبا می فرایند.

جهت رسیدن به پل طلایی استفاده از تله کابین است. زمانی که سوار تله کابین شوید، منظرهی از جنگل های بی نظیر و کوه های پوشیده از درختان را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جاده ای که روی درختانش روح زندگی می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2171

به "روی دستان خدا راه بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی دستان خدا راه بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید