سرمربی تیم ملی شنا: شناگر پنجم ما در حد رکورد معین شده برای بازیهای آسیایی نبود

به گزارش سیلور 7، خشایار حضرتی گفت: شناگر پنجم ما برای حضور در بازی های آسیایی در حد رکورد مشخص شده برای انتخابی ها شنا نکرد.

سرمربی تیم ملی شنا: شناگر پنجم ما در حد رکورد معین شده برای بازیهای آسیایی نبود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام لحظه آخری با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، سرمربی تیم ملی شنای ایران که در نشست خبری پیش از اعزام به بازی های آسیایی 2018 جاکاراتا در کمیته ملی المپیک حضور داشت در خصوص فرایند آماده سازی شناگران، گفت : ما با پنج نفر باید در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حضور پیدا کنیم، اما برای انتخاب شناگران رکوردی را معین نموده ایم تا با رسیدن ملی پوشان به این حد نصاب نفرات اعزامی را انتخاب نموده و اردوهای آماده سازی خود را پیگیری کنیم. متاسفانه نفر پنجم ما نتوانست خود را به این سطح برساند و به همین دلیل مجبور شدیم چهار شناگر را برای اعزام به بازی های آسیایی انتخاب نموده و تمرینات را پیگیری کنیم. شناگران ایران دو هفته بعد از بازی های داخل سالن ترکمنستان اردوهای خود را آغاز نموده بودند که پس از برگزاری انتخابی معین شده تنها چهار شناگر در اردوهای آماده سازی برای بازی های آسیایی حضور دارند.

سرمربی تیم ملی شنای ایران در ادامه ، خاطر نشان کرد: ما در مسابقات بانکوک تایلند شرکت کردیم تا شناگران ایران خود را با شرایط مسابقه وفق دهند و آماده بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شوند. البته چندین اردوی برون مرزی دیگری را مد نظر داشتیم که متاسفانه کشورهایی که مدنظر ما بودند همکاری لازم را با فدراسیون ایران انجام ندادند، به همین دلیل نتوانستیم بیشتر از این اردوی برون مرزی داشته باشیم.

او اضافه کرد: اگر می توانستیم در چند اردوی برون مرزی شرکت کنیم قطعا فرایند آماده سازی ملی پوشان رضایت بخش تر بود. متاسفانه در منطقه ای قرار داریم که خیلی شناخیز نیست و کشورهای همسایه ما چندان دستی در شنا ندارند و همچنین مسابقات آسیایی با مسابقات اروپایی از نظر زمانی هماهنگ نیست که همین مساله کار را سخت تر می نماید. از بین همه کشورهایی که درخواست همکاری نموده بودیم، تنها ترکیه اعلام آمادگی نموده است که قرار است به این مسابقات اعزام شویم تا از شرایط ملی پوشان قبل از اعزام به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مطلع شویم.

حضرتی در خصوص اردوی ارتفاع ارمنستان، بیان کرد: خوشبختانه بعد از سال های 2008 و 2009 که به این اردوها اعزام می شدیم، توانستیم بعد از چندین سال اردوی خوب 21 روزه ارتفاع را در ارمنستان برگزار کنیم که یک اتفاق بسیار خوب بود و قطعا در کسب نتایج و فرایند آماده سازی ملی پوشان تاثیرات چشمگیری داشته و خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی شنای ایران در پاسخ به این سوال که اعزام نفر پنجم به بازی های آسیایی نمی توانست منجر به کسب تجربه باشد، در این باره اظهار کرد: اگر قرار است کسب تجربه ای صورت بگیرد باید پله پله باشد. اگر شناگری از سطح پایین برای کسب تجربه راهی چنین مسابقه بزرگی گردد، به احتمال زیاد با دیدن اختلاف سطح امکانات و شرایط خود با دیگر رقبا از نظر روحی تضعیف می گردد و ممکن است از ادامه شنا منصرف گردد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از اعزام نفر پنجم خودداری کنیم، هر چند اگر ملی پوشی می توانست در حد و اندازه رکورد معین شده برای انتخابی ها شرکت کند بدون شک او را اعزام می کردیم.

او ادامه داد: ما برای خود اهدافی را معین نموده ایم. در وهله اول می خواهیم شناگران رکورد ملی را جابه جا نمایند و سپس در بازی های آسیایی به فینال برسند. متاسفانه نفر پنجم ما در این سطح قرار نداشت و نمی توانستیم این ریسک را انجام دهیم، چرا که در سال های گذشته شاهد از دست رفتن استعدادهای شنا به همین دلیل بوده ایم؛ اتفاقی که بعد از المپیک ریو برای نخبه شنای همچون آریا نسیمی شاد تا حدودی اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 715

به "سرمربی تیم ملی شنا: شناگر پنجم ما در حد رکورد معین شده برای بازیهای آسیایی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی شنا: شناگر پنجم ما در حد رکورد معین شده برای بازیهای آسیایی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید