سفر با ماشین کاروان (RV)

به گزارش سیلور 7، راهنمای سفر با ماشین کاروان | Travel Guide With Caravan

بعضی از افراد دوست دارند در سفر خصوصاً طبیعت گردی تمامی امکانات خانه را با خود داشته باشند. در این نوع سفر وسیله نقلیه، آشپزخانه، اتاق خواب و حمام را در یک قدمی خودتان دارید. همزمان، ماشین را روشن می کنید تا مناظر جدید را ببینید و خودتان را به آغوش ماجراهای تازه بسپارید.

سفر با ماشین کاروان (RV)

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

در یک کاروان RV (recreation vehicle) احساس خوبی خواهید داشت. می توانید با سرعت دلخواه کشور را سیاحت کنید یا برای تعطیلات کوتاه هر زمان که می خواهید حرکت کنید. علاوه بر این از بسیاری از گرفتاری های مربوط به مسافرت آزاد هستید. از کشیدن کیف های سنگین به داخل و خارج اتاق های گران قیمت هتل ها، وابستگی به غذای گران یا ناسالم رستوران ها، عجله برای رسیدن یا منتظر ماندن برای هواپیما، قطار یا اتوبوس، از دنبال کردن و برنامه های فشرده خبری نیست.

ماشین کاروان از تفریحات مسافرتی در بسیاری از کشورهاست که روز به روز علاقمندان بیشتری را به سوی خود جلب می نماید. از هر دوازده خانواده ای که وسیله نقلیه دارد یکی صاحب یک RV است. هر چند مالکیت ماشن کاروان RV بیشتر در بین افراد زیر سی و پنج سال مشاهده می گردد. در کشور ما هنوز این نوع از کمپینگ مورد توجه نیست و بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند با اتومبیل خود به سفر فرایند و در صورت احتیاج به اقامت در شهر یا مکان خاصی از چادر و یا هتل استفاده نمایند.

تعطیلات با ماشین کاروان در یک کمپ مشخصاً برای خانواده هایی که در عین تجربه اتفاقات تازه به دنبال تجدید پیوند با یکدیگر هستند، جذاب است. پس از یک روز تماشای دیدنی ها، پدر، مادر و بچه ها می توانند به کاروان برگشته، غذای مورد علاقه را در آسودگی بپزند و در فضای آشنا و آرامبخش به یکدیگر بپیوندند. RV همچنین برای افرادی که معلولیت دارند نعمتی بزرگ است.

بسیاری از افرادی که با دوچرخه یا کوله پشتی به کمپینگ اقدام می نمایند، استفاده از RV را برای کمپ درست نمی دانند و اصولاً این نوع مسافرت ها را کمپی نمی دانند.

تصویری که در زیر ملاحظه می فرمایید، داخل یک کاروان است که مانند سوئیت رویال یک هتل لوکس طراحی شده و تمامی امکانات در آن تعبیه شده است.

تاریخچه

ترکیب خانه و اتومبیل حدود یک قرن است که در جریان می باشد. اولین کسانی که این ترکیب را پذیرفتند فروشندگان دوره گرد، کولی ها، تجار اسب، فالگیرها، نوازندگان دوره گرد، بازیگران سیرک و دیگر افراد دوره گرد بودند. گردشگران فعال به زودی آغاز به تغییر شکل ماشین هایشان برای اهداف تفریحی کردند. در سال 1916 یک زوج جوان محفظه ای برای خوابیدن روی شاسی یک اتومبیل ساختند و با همراه بردن چند مرغ برای تأمین تخم مرغ، کوه های راکی را گشتند. جان اشتاین بک نویسنده بزرگ آمریکایی که توضیح وقایع سفر گردشگری سه ماهه خود در 40 ایالت امریکا به سال 1960 را در سفرهایی با سگش چارلی ذکر نموده است، برنده جایزه نوبل شد. اشتاین بک و سگش در کامیونی که در عقب آن کابینی نصب شده بود و می توانس در آن بخوابد، غذا بپزد و کارکند، سفر کردند.

انواع ماشین کاروان

ماشین کاروان (RV) از یک مکان ساده برای خوابیدن و غذا خوردن تا مهمانسراهای پر تجمل چرخ دار متغیر است. RV ها در دو دسته کلی جای می گیرند: خانه های موتوری که وسیله نقلیه و فضای زندگی را در یک واحد ترکیب می نمایند و یدک ها که با یک وسیله نقلیه بکسل می شوند.

خانه های موتوری کلاس A

خانه های موتوری کلاس A مزین و جادار هستند. معمولاً آشپزخانه، حمام، بخش وسایل سرگرمی، گرمایش مرکزی و تهویه هوای مرکزی دارند. اتاق های کشویی رو به بیرون فضای اضافی فراهم می نمایند. بسته به نقشه کف و مدل آن، خانه های موتوری کلاس A تا هشت نفر را در خود جای می دهند. بخصوص برای رفتن به جنگل های پر درخت مناسبند. نگهداری مداوم، اندازه بزرگ وقیمت بالا نقص های آن هستند.

خانه های موتوری کلاس B

خانه های موتوری کلاس B اغلب تحت عنوان وانت کمپر نامیده می شوند. گرچه در مقایسه با انواع بزرگتر فشرده تر هستند، اما بیشتر قابلیت حرکت را در اختیار دارند و تقریباً در هر جایی که بتوانیم یک ماشین را برانیم قابل حرکت هستند و امکانات اولیه ای همچون آشپزی، یخچال، توالت، تختخواب جمع شو و سینک ظرفشویی دارند و تا 4 نفر را در خود جای می دهند.

خانه های موتوری کلاس C

خانه های موتوری کلاس C لزوماً از کلاس B کوچکتر نیستند. تفاوت آن ها در این است که فضای رانندگی از محل زندگی جداست و فضای زندگی بر روی شاسی عادی یک کامیونت نصب می گردد و بر روی اتاقکی که اتاقک رویی نامیده می گردد نصب شده است. اغلب شامل امکانات آشپزی، یخچال، سیستم گرمایی، سینک ظرفشویی و یک توالت هستند. تا حدود هشت نفر را نیز در خود جای می دهند.

تریلر بازشو (pop-up)

تریلی بازشو که به نام تریلی جمع شو یا تریل چادری هم شناخته می گردد یک یدک سبک وزن است که در طول مسافرت تا می گردد. بازشوها کوچک و سبک وزن هستند، حتی ماشین های کوچک نیز می توانند آن ها را یدک بکشند. تا 8 نفر را در خود جای می دهند. بازشوها امکانات موجود در دیگر انواع RV را ندارند اما قیمت آن بسیار مناسب تر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 725

به "سفر با ماشین کاروان (RV)" امتیاز دهید

6 کاربر به "سفر با ماشین کاروان (RV)" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با ماشین کاروان (RV)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید